Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC start alleen nog in veilige modus op

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• PC start alleen nog in veilige modus op

Beste forumleden,

Gister wilde mijn, in maart zelfgebouwde, PC niet meer opstarten.
    Ik kreeg de keuze uit Windows normaal opstarten of opstartherstel starten. Dit opstartherstel was niet succesvol en gaf mij de volgende foutmelding: 'startuprepairoffline 6.1.7600.16385'
    Ik heb daarna mijn systeem geprobeerd op te starten in de veilige modus, wat tot op heden nog steeds lukt.
    Mijn C: schijf (Samsung 120GB SSD) en D: schijf (1 TB HDD) lijken normaal te functioneren. Althans, ik kan mijn data op deze schijven nog bereiken.
    In de veilige modus vond het commando Sfc /scannow geen fouten, waarna ik mijn systeem hersteld heb naar een back-up van 20 September. Echter wil mijn PC nog steeds niet normaal opstarten en ik vrees dat een herinstallatie van Windows mijn enige optie is.
    Wie o wie kan mij helpen, ben inmiddels het spoor bijster.
    Last edited by joey102joey; 21-12-14, 19:18.

Start de computer op met de laatst bekende juiste configuratie

Lukt dat niet, start dan op met de recoverycd in de herstelconsole & kies allereerst voor opstartherstel.

Lukt dat niet, start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.
    Typ vervolgens:

1. chkdsk /f /r
    2. bootrec /fixmbr
    3. bootrec /fixboot
    4. bootrec /rebuildbcd

Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Hi Dorado,

Heb alle stappen proberen te doorlopen, echter zonder recovery disc daar ik geen mogelijkheid heb er een te creëren.
      Kan dit kwaad? De 4 commando's hebben weinig uitgehaald.

Groeten

Comment

Geen dvd?
        Download Windows 7 Ultimate 32-bit of Windows 7 Ultimate 64-bit.
        *Voer vervolgens de ei.cfg removal_utility.zip uit, waardoor je de mogelijkheid krijgt bij het installeren te kiezen tussen verscheidene versies van Windows 7. (Hierdoor is deze installatie multifunctioneel, maar je kunt wel alléén de geïnstalleerde versie die op jouw systeem staat geïnstalleerd herinstalleren. De productsleutel is hier nl. aan gekoppeld.)

Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken & hier wordt verteld hoe je moet branden.
        Suc7

*Als je uitgaat van een en dezelfde map, bv. C:\Users\joey102joey\Downloads moet je het volgende zien staan:
        eicfg_remover.c
        eicfg_remover.exe
        eicfg_remover.sha1
        readme.txt
        X17-xxxxx.iso

Als je nu eicfg_remover.exe uitvoert, selecteer je X17-xxxxx.iso. Hierna kun je de brandprocedure beginnen.

Comment

Hi en fijne kerst,

Heb de stappen proberen te doorlopen met de recovery CD echter zonder succes.
          Heb daarna Windows geherinstalleerd en mijn PC start weer op. Niet zonder slag of stoot overigens, waardoor ik een vrees dat dit een hardware probleem is. Vaak moet de PC nu twee keer achter elkaar booten voordat ik op het bureaublad beland.

Ik heb sinds dat ik de PC in elkaar gezet heb regelmatig problemen met mijn monitor. Ik krijg dan de melding 'signaal buiten bereik', waarna ik een aantal keer de monitor aan en uit moet zetten wil de monitor weer goed werken.
          Ik heb vlak voordat mijn PC niet meer wilde opstarten een nieuwe gaming muis aangeschaft. Nu heb ik af en toe het probleem dat mijn monitor helemaal geen signaal meer doorgeeft, vergelijkbaar met wanneer je de monitor aan zou zetten zonder dat de PC aanstaat.
          Als ik mijn muis unplug krijg ik wél weer signaal.
          Kan dit een PSU overload zijn? Dit zijn mijn specificaties:

MoBo: MSI A78M-E45
          APU: AMD A8 6600k
          RAM: G.skill Sniper F3-14900CL9D-8GBSR (DDR3 - 2x 4GB @ 1866 MHz)
          SSD: Samsung 840 EVO 120GB
          HDD: Seagate Desktop 1TB - 64mb
          PSU: Corsair CX430 (430 watt)
          Muis: Gigabyte M6800
          en een oude optische drive waarvaan ik de specificaties niet meer weet.

Nogal veel informatie, maar ik ben bang dat mijn PC binnenkort weer niet meer op wil starten.

Comment

Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
            • Dubbelklik op "MiniToolBox.exe" om te tool te starten.
            • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",

Vink vervolgens de onderstaande opties aan
            • List last 10 Event Viewer Content
            • List Devices Only Problems
            • List Minidump Files
            • List Restore Points aan
            • Klik vervolgens op de knop Go.
            • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
            • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.

Comment

Result.txt
              Hi, bijgevoegd mijn MiniToolbox log

EDIT
              Grappig, na het lezen van mijn logje krijg ik devolgende foutmeldingClick image for larger version

Name:	fout.jpg
Views:	1
Size:	171,0 KB
ID:	1068053
              Heb hier voor de herinstallatie naar mijn weten nooit last van gehad.
              Last edited by joey102joey; 27-12-14, 15:13.

Comment

Ok, mijn beeld viel net weg en ik kreeg de melding 'display driver has stopped working, recovery is successful' oid, waarna mijn firefox spontaan vastliep. Monitor aan en uit en het probleem is (voorlopig) weg...

Comment

Iemand anders nog enig idee of wat de uitslag van de Minitoolbox mij kan vertellen?

Comment

Als de stuurprogramma's niet compatibel of verouderd zijn en in het bijzonder de chipset & video stuurprogramma's kunnen vertraging, bevriezing & blauwe schermen voorkomen.
                    De meest populaire stuurprogramma sites zijn:
                    CPU & Chipset drivers:
                    AMD, Intel & Via
                    Video stuurprogramma's:
                    ATI, Intel & Nvidia
                    Hier vind je een overzicht van
                    computerfabrikanten internationaal & hier van alle computerfabrikanten nationaal.

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎