Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkenner problemen en malware

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Verkenner problemen en malware

Hallo,

Mijn laptop heeft sinds enkele weken het probleem dat de verkenner blijft crashen. Ik heb al meerdere malware prog laten draaien en de temp's lopen opschonen... geen positief effect.

graag hoor ik wat ik nog kan doen.

Ook wil ik graag mijn laptop laten scannen en herstellen ivm malware welke erop heeft gezeten.
    Ik heb bijvoorbeeld funshopper malware op mijn laptop gehad. Op ditm oment heb ik nog zifboknuoklnu icm lawedz op de laptop, 2 maal... Dit krijg ik er maar niet vanaf.

ik hoor graag van jullie,

gr
    Last edited by Stiff81; 09-01-15, 11:23. Reden: aanvulling

Wat betreft het malwaregedeelte: maak hier er een topic aan.

Wat betreft Verkenner:
    1. Doe een schone opstart om te kijken of een programma van derden of service hier verantwoordelijk voor is.

2. Schakel extensies uit van Verkenner m.b.v. ShellexView.

3. Update het stuurprogramma van je videokaart. Kijk hier voor ondersteuning.

4. Combineer [windowstoets & r] → typ: control folders en klik op tabblad Weergave.
    Vink Altijd pictogramma weergeven, nooit pictogrammen aan.

5. Open Systeem door te klikken op de knop Start, met de rechtermuisknop te klikken op Computer en vervolgens te klikken op Eigenschappen.
    Klik in het linkerdeelvenster op Systeembeveiliging.
    Klik onder Beveiligingsinstellingen op de gewenste schijf en klik vervolgens op Configureren.
    Als je systeeminstellingen en eerdere versies van bestanden wilt kunnen herstellen, klik je op Systeeminstellingen en vroegere bestandsversies herstellen.
    Als je alleen eerdere versies van bestanden wilt kunnen herstellen, klik dan op Alleen vroegere bestandsversies herstellen.
    Klik op OK en klik vervolgens nogmaals op OK. [/size]

6. Combineer [windowstoets & r] → typ: sfc/ scannow

7. Voer foutcontrole uit:
    1. Open "Deze computer",
    2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
    3. Kies "Eigenschappen",
    4. Ga naar tabblad "Extra",
    5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
    6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
    7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
    8. Druk op "Starten",
    9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
    10. Klik op "Ja",
    11. Herstart je pc,
    12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
    13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.

8. Als dit alles niet geholpen heeft, is malware waarschijnlijk de veroorzaker.
    Laat hier of hier of hier je systeem maar eens nakijken.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Malware gedeelte ben ik nu druk mee. Ik ga zodra mallware achter de rug is, deze lijst langslopen. Bedankt al voor de reactie.

Comment

PC is malwarevrij
        Malware Research Engineer@Malwarebytes (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
        E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Zijn de problemen nu opgelost?

Comment

Yup... na de laatste oplossing van Emphyrio en handmatige update vd videokaart lijken de problemen te zijn verdwenen...

enig idee wat het euvel geweest kan zijn?

Comment

Precies een combinatie van die 2 punten wss.

Wil je tenslotte nog een je systeem in je profiel bijwerken? (Geen XP meer zo te zien)

Comment

Done

Comment

Helaas te vroeg aan het juichen geblazen. Nadat ik de laptop in zijn standby heb laten staan en daarna weer inlog in mijn account crasht de verkenner weer.......

Comment

1. Check het Windows logboek. Combineer [windowstoets & r] → typ: eventvwr.mscKlik op Windowslogboeken → Systeem. Klik rechts op Huidig logboek filteren Klik hier Kritiek en Fout aan.
                    2. Check het geheugen van de computer met Memtest86.Brand iso op een cd en start de computer hiermee op en voer de diagnostiek uit.
                    3. Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc. Schakel hier 1-voor-1 de USB, netwerkadapter en andere apparaten uit om er achter te komen wat de veroorzaker is van het probleem.
                    4. Update de stuurprogramma's, BIOS en de Windows updates
                    5. Repareer Windows. Start up met de installatieschijf → Opdrachtregel. Typ hier: chkdsk c:\ /r & sfc /scannow
                    6. Voer een schone opstart uit om de veroorzaker te ontdekken.
                    7. Pas de energie-instellingen aan. Combineer [windowstoets & ] → typ: powercfg.cpl. Klik op "Schema-instellingen wijzigen" → "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen".
                      Klik hier en schakel uit: beide Instellingen voor selectieve USB-onderbreking & Link Power State Management Herstart om te kijken of het proleem is opgelost.

Comment

Ik ga dit zo doen. Na een herstart vd laptop crasht wederom de verkenner, maar nu ook de volgende meldingen:

De instructie op 0x800051da verwijst naar geheugen op 0x028b2000, hierna met verwijzing 0x029e1000, daarna 0x0219b000, daarna 0x02140000. Allen met fout bij: Written.

Heeft het nog zin om bovenstaande te doen of heb ik een hardware probleem?

Comment

En nu inmiddels de wereld aan andere verwijzingen......

Er wordt bij stap 3 aangegeven dat toredo tunneling niet werkt. Bij updaten van bestuurprog geeft hij aan dat er geen nieuwer prog is.
                        Last edited by Stiff81; 13-01-15, 11:01.

Comment

Punt 1 gedaan.
                          Punt 2 Memtest uitgevoerd (2 uur lang),
                          punt 3 uitgevoerd, geen storing
                          punt 4: hoe moet ik de bios updaten?
                          Punt 5: hoe dat te doen?

Comment

Het bios updaten is in principe geen goed idee, omdat daar nogal risico's aan verbonden zijn.

Geen dvd?
                            Download Windows 7 Ultimate 32-bit of Windows 7 Ultimate 64-bit.
                            *Voer vervolgens de ei.cfg removal_utility.zip uit, waardoor je de mogelijkheid krijgt bij het installeren te kiezen tussen verscheidene versies van Windows 7. (Hierdoor is deze installatie multifunctioneel, maar je kunt wel alléén de geïnstalleerde versie die op jouw systeem staat geïnstalleerd herinstalleren. De productsleutel is hier nl. aan gekoppeld.)

Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken & hier wordt verteld hoe je moet branden.
                            Suc7

*Als je uitgaat van een en dezelfde map, bv. C:\Users\Stiff81\Downloads moet je het volgende zien staan:
                            eicfg_remover.c
                            eicfg_remover.exe
                            eicfg_remover.sha1
                            readme.txt
                            X17-xxxxx.iso

Als je nu eicfg_remover.exe uitvoert, selecteer je X17-xxxxx.iso. Hierna kun je de brandprocedure beginnen.

Comment

Ik heb de eicfg remover uitgevoerd... Daarna gebrand en wilde hem installeren (upgraden), maar helaas stopt hij hierna... Geeft aan dat hij e.a. niet kan isntalleren gezien het feit ik NL versie van windows heb en ik een engelse versie wil installeren. I need some help...

En met een NL versie krijg ik de volgende melding bij een upgrade:
                              Als u een upgrade wilt uitvoeren van een editie van Windows 7 naar een andere editie van Windows 7, gebruikt u Windows Anytime Upgrade. Annuleer de upgrade, open het menu Start en zoek naar Windows Anytime Upgrade.

Is dit nog te omzeilen?
                              Last edited by Stiff81; 14-01-15, 10:21.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎