Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sm bus , usb controller probleempje

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• sm bus , usb controller probleempje

Hallo. Ik Heb mijn pc vorig jaar van oa een nieuw moederbord (as rock) laten voorzien. Ik had een officiële dvd en kreeg er vorig jaar nieuwe install. en opstart dvd's bij. Hij liep niet echt lekker meer, dus ben ik windows opnieuw gaan installen. Ik kreeg ik na het bios gedeelte in opstarten een zwart scherm, dat is uiteindelijk opgelost, door een lan-driver voor het moederbord te downloaden en installen. Hij is nu weer prima, maar er zit nog wel een foutmelding in, die ik niet begrijp, misschien weet iemand hier raad? Ik heb een screenshot gemaakt, het uitroepteken bij het app. is nu wel verdwenen, die stond er gister nog, maar in het onderliggende lijstje staan ze nog. Ze lijken geen kwaad te doen.. Pc is weer lekker snel. Click image for larger version

Name:	ms bus en usb controller.jpg
Views:	1
Size:	164,4 KB
ID:	1074042 Groetjes Diamant
    Last edited by diamant; 15-01-15, 16:59.

Je kan kijken bij 'Eigenschappen', als het goed is staat er een product ID in de lijst die je dan krijgt. Als je dat googeled kon je er misschien achter wat dat Onbekende Appraraat is. Heb je verder alle drivers van de Asrock cd gedownload?

Comment

Combineer [windowstoets & r] → typ: dxdiag
      Wacht tot Dxdiag alle gegevens verzameld heeft.
      Klik op Alle gegevens opslaan
      Sla het bestand dxdiag.txt op je bureaublad op.
      Post dit log in je volgende reactie.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Ik heb geen Asrock cd, het is er door een kennis opgezet...

Comment

Hallo dorado, hier het tekstbestand wat ik kreegDxDiag.txt
          Dank voor de reactie

Comment

Ik heb niet genoeg aan het dxdiagrapport.

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het apparaat en kies Eigenschappen van
            • USB Controller,
            • SM Bus Controller,
            • Onbekend apparaat
            Ga naar het tabblad Details.

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.
            Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.
            Last edited by dorado; 16-01-15, 04:35.

Comment

Hoi Dorado, hier de regels waarom je vroeg:

onb.app.: ACPI\INT33A0
              sm-bus: : PCI\VEN_1002&DEV_6739&SUBSYS_174B174B&REV_00
              USB.contr: PCI\VEN_8086&DEV_8C31&SUBSYS_8C311849&REV_05

Gr. Diamant

Comment

Nee, ik heb niet meer als de lan gedownload, omdat ik ook niet weet wat ik nodig heb. Ik begin nu wel te snappen, dat de kennis wel een nieuw moederbord gekocht heeft voor me en me de rekening ervan heeft gegeven, na het ingebouwd te hebben, maar mij niet de bijgeleverde cd heeft gegeven.... Ik ga hem daar nog wel om vragen natuurlijk... maar ik zou wel eerst dit opgelost willen zien.

Comment

Sm-Bus => AMD Radeon HD 6850
                  USB-Controller => Intel USB 3.0 eXtensible
                  Onbekend apparaat => Intel(R) Smart Connect Technology Device

Zoek deze drivers op bij je computerfabrikant.
                  Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten
                    Sm-Bus => AMD Radeon HD 6850
                    USB-Controller => Intel USB 3.0 eXtensible
                    Onbekend apparaat => Intel(R) Smart Connect Technology Device

Zoek deze drivers op bij je computerfabrikant.
                    Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken
                    Hallo, ik heb geprob. je aanwijzingen op te volgen, maar dat wilde niet lukken, zie bijgesloten pr.scr.'s Click image for larger version

Name:	Autodetect printscr..JPG
Size:	36,4 KB
ID:	1068092Click image for larger version

Name:	ms-bus prinscr.JPG
Size:	38,6 KB
ID:	1068093 Groetjes

Comment

Hier wordt uitgelegd hoe je dat kan aanpakken.
                      Heb verder dan geen tips meer hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten
                        Hier wordt uitgelegd hoe je dat kan aanpakken.
                        Heb verder dan geen tips meer hoor.
                        Oke, dank, ik ga er verder mee aan de slag, met alle info moet ik er uit kunnen komen lijkt me. thxx

Comment

Ja, maar ik heb vanuit die wetenschap de apparaten achterhaald

Comment

Ja, ik ben er nog niet helemaal uit, heb heel veel info gekregen ik ga er komende dagen verder mee aan de slag. Wat ik vandaag heb gedownl. was niet het juiste, dat werkte niet, dus ik ga weer de zaken doorkijken en verder proberen. Wat ik nog niet snap is wat er nu zo mis is gegaan, ik heb wel vaker een pc teruggebracht naar kooptoestand en dus ook drivers moeten zoeken, dat is tot nu toe redelijk eenvoudig gegaan. Ik liep deze keer helemaal vast, zonder nu echt te begrijpen wat die "ms-bus" is, en het lijkt ook helemaal niet van invloed op de prestaties van mijn pc dat die drivers ontbreken. Zonder je adviezen had ik het laten liggen. Dank!

Comment

Je kan het ook eens proberen op te lossen met Driver Booster

Comment

Working...
                              X