Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Weten wat je hd eigenlijk aan het doen is

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Weten wat je hd eigenlijk aan het doen is

Bestaat er eigenlijk een programma dat elke activiteit van je hd registreert en concreet weergeeft wat ie doet? Soms ratelt mijn hd minuten aan een stuk zonder dat er programma's zijn ingeladen. Ik zou graag willen weten wat hij dan juist aan het doen is en wat zo veel lees-en schrijfwerk van de hd vergt. In taakbeheer vind ik telkens gewoon de standaard processen terug. En ook het processorverbruik staat ondanks het geratel op een laag percentage. Zelfs geheugen is er voldoende.

Dag Pascal123,

Er zijn verschillende programma's daarvoor. Wat mij zorgen baart is dat jouw HDD "ratelt". Het zou kunnen dat deze defect is.
    Dit kan je doortesten met "Seagate Seatools" (Mijn advies is dit te laten doen door een lokale computerboer) En je kan hem zelf evt binnen in Windows bekijken met HD Tune (Pro) of Crystal Disk Info.

Naast dat beide tools je scannen op fouten in de HDD, geven ze ook een klein overzicht van je HDD.

Succes! Als er iets is hoor ik het graag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scorpi Caruso Bekijk Berichten
      Dit kan je doortesten met "Seagate Seatools" (Mijn advies is dit te laten doen door een lokale computerboer)
      Om Sea(gate) Tools te gebruiken heb je geen PC boer nodig.
      Je kan de ( Ned) uitleg hier vinden en de tool downloaden: http://www.seagate.com/be/nl/support...oads/seatools/

Volledig gratis.
      Last edited by Emphyrio; 18-01-15, 23:55.
      Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
      E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Ok, merci! Ik download en draai het programma asap. Ik laat hier weten wat het resultaat is.
        Ergens denk ik toch dat het niet aan mijn hd zelf ligt. Want dat ratelend geluid maakt hij zeker niet altijd. Vooral bijv. als ik hem opstart uit slaapmodus.

Comment

Zoals ik dus dacht, er zijn geen fouten gevonden. Goed nieuws eigenlijk, maar aan de andere kant weet ik nu nog altijd niet waarom de hd soms zo actief is wanneer er geen noemenswaardige programma's zijn ingeladen. :-/

Comment

Windows voert ook achtergrond taken uit.
            Deze worden uitgevoerd als je HD even niet aan het werk is (=idle).

Denk bv aan het indexeren, schaduwkopie,...

Kan je nagaan via taakbeheer en monitor.

Comment

En is het noodzakelijk dat Windows deze taken uitvoert? Of mogen/kunnen die uitgeschakeld worden?
              Waar ergens in taakbeheer kan ik die taken trouwens vinden?

Comment

Ik heb je topic even naar de juiste categorie geplaatst.

Hier zullen ze je beter kunnen helpen. Het heefet immers niets te maken met virussen

Comment

Ik denk bv. ook aan het binnenhalen van updates, maar ook aan indexatie en fragmentatie.
                  Lees punt 5 en 6 van dit artikel.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Working...
                  X