Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows update foutcode 80073712

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows update foutcode 80073712

Beste Nucia-helpers,

Regelmatig probeer ik via Windows update nieuwe updates binnen te halen. De meeste worden dan ook goed geïnstalleerd. Bij eentje geeft hij telkens aan dat de update mislukt, met de code 80073712.
    Ook als ik in mijn geschiedenis kijk van Windows update zie ik dat er telkens verschillende mislukt zijn. Dit is over het algemeen een beveiligingsupdate voor Microsoft.NET.
    Ik weet niet of dit ermee te maken heeft, maar ik zet mijn pc regelmatig op slaapstand tijdens de nacht. Vaak gaat die dan vanuit zichzelf middernacht aan en krijg ik de melding dat er updates succesvol zijn geïnstalleerd.
    Voor de mensen die mijn verhaal nog niet goed begrepen:

Click image for larger version

Name:	systeem.jpg
Views:	1
Size:	127,6 KB
ID:	1074062

Name:	systeem2.png
Size:	93,2 KB
ID:	1074063

Met vriendelijke groeten,
    Last edited by dorado; 09-03-15, 17:46. Reden: foutcode toegevoegd aan titel

Download Repair Windows Updates van Tweaking.com naar het bureaublad.
    (Klik op Programs en zoek naar Repair Windows Updates op Tweaking.com)
    • Dubbelklik op Tweaking.com-RepairWindowsUpdates.exe, de tool wordt nu vanzelf uitgepakt.
    • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
    • Wanneer het uitpakken gereed is en de tool is gestart klikt u op de knop Start.
    • Zodra de tool gereed is sluit u deze en herstart u de computer.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Ik heb het programma op bovenstaande manier uitgevoerd en de pc opnieuw opgestart. Hierna ben ik naar updates gaan zoeken en kreeg opnieuw dezelfde melding en foutcode. Kan het kloppen dat de update-geschiedenis gewist is door deze tool?

Name:	systeemd.png
Size:	108,9 KB
ID:	1068162
      Last edited by Evro; 09-03-15, 16:21. Reden: toevoeging afbeelding

Comment

Check of het updaten van Windows wel lukt met de WSUS offline update.
        (Klik in het lichtblauwe vak op 9.5.3)

Comment

Ik heb het programma gedownload. Moet ik nog bepaalde waarden aanvinken of kan ik meteen op "start" klikken.

Comment

Kies uiteraard je besturingssysteem
            • Vink de x86 of x64 versie aan
            • Vink Include C++ Runtime Libraries and .NET Frameworks aan

Klik dan op Start

Comment

Ik ben in mijn systeem gekeken en zag staan dat ik een 32bit besturingssysteem heb. Welke klik ik dan aan..?!

Comment

x86

Comment

Het programma laten draaien met de door u genoemde instellingen. Ik kreeg opnieuw dezelfde foutcode.
                  Wilt u het logje nog zien?

Comment

Voer SURS (32-bit) uit.

Kijk hier: Windows Update Problemen oplossen met behulp van DISM of System Upgrade Readiness voor meer informatie over de vervolgstappen.

Comment

Heb bovenstaand advies opgevolgd, SURS gedownload. Deze Hotfix laten installeren en vervolgens opnieuw naar updates gezocht. Kreeg weer dezelfde foutmelding.

Comment

Stap 1 - System File Checker uitvoeren
                        • Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
                        • Klik hier met de rechtermuisknop op en kies de optie uitvoeren als administrator.
                        • Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)

Stap2 - Microsoft benaderen

Ik heb je gelinkt naar dit artikel waar de code 80073712 genoemd word en het is nog niet opgelost.
                        Uit ervaring weet ik dat deze foutmelding bijkbaar niet makkelijk is op te lossen.

Daarom adviseer ik je contact op te nemen met Microsoft voor ondersteuning bij deze foutcode.

Contactgegevens:
                        Microsoft B.V.
                        Evert van de Beekstraat 354
                        1118 CZ Schiphol
                        Tel.: +31 (0)20 5001500
                        Bron: http://www.microsoft.com/netherlands...e-kantoor.aspx & vragen naar de supportafdeling.
                        Last edited by dorado; 10-03-15, 22:05.

Comment

Ik heb exact gedaan wat er in de link stond. Het programma Hotfix laten installeren en vervolgens gezocht naar de updates in de hoop dat hij ze nu wel zou installeren. Opnieuw dezelfde foutcode.. Heb ik dan toch iets over het hoofd gezien? http://support2.microsoft.com/kb/947821#manual fix heb ik niet gedaan. Daar begreep ik niks van.

Comment

Waarom staat bij mij de optie "uitvoeren als administrator" er niet tussen? Ik heb uitvoeren de eerste keer gebruikt als administrator, toen moest ik mijn pc opnieuw opstarten en nu staat die er niet meer..

Comment

Installeer Ultimate Windows tweaker waardoor je deze optie aan Windows kunt toevoegen.(Volgens mij bij additional tweaks)
                              Last edited by dorado; 11-03-15, 15:14.

Comment

Working...
                              X