Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Niet legitieme versie Windows 7?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Niet legitieme versie Windows 7?

Geacht forum,

Sinds enige tijd krijg ik een vervelend pop-upje waarin mij verteld wordt dat mijn Windows-versie "niet legitiem" zou zijn (wat het wel is). De Windows update lijkt hierdoor niet, of niet goed meer te functioneren. Voorheen was dit alleen vervelend en kon ik gewoon doorwerken, maar nu lijkt het ook een invloed te hebben op overige software. Hoe kan ik dit verhelpen? Windows update geeft foutcodes 800706F7 en code 1.

Hartelijk dank bij voorbaat!
    Last edited by dorado; 21-04-15, 21:20. Reden: windows versienummer bij gezet

Waarschijnlijk een OEM versie en je hebt de hardware veranderd dus weigert de licentie. Even naar Microsoft bellen en ze lossen het op, doen ze niet moeilijk over.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Ok, dank!
      Ik zal contact opnemen met Microsoft en hier laten weten hoe het is verlopen.
      Maareh... de hardware heb ik niet veranderd hoor...

Comment

Stand tot nu toe...
        Telefonisch het validatieproces van Microsoft doorlopen en de opgegeven code ingevoerd. Dit leek succesvol te verlopen, maar na het opnieuw opstarten om de mislukte Windows-update alsnog uit te voeren ben ik weer bij af. De beruchte pop-up verschijnt weer.
        Moet ik misschien ook aan malware denken? Zal Malwarebytes eens laten draaien...

Comment

Als je aan malware denkt, ga je dat niet verhelpen door "eens eventjes MBAM" te draaien
          Best, voor de zekerheid, een nieuw topic aanmaken in de Hulp bij virusinfecties sectie van ons forum.
          Malware Research Engineer@Malwarebytes (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
          E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Activeren kan op een andere manier & dat is via de dos-prompt.

Met deze opdracht kan je de windows licentie code opgeven.
            slmgr.vbs -ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX

En deze opdracht wordt de windows activering uitgevoerd.
            slmgr.vbs -ato

Mocht je nog steeds problemen hebben met de windows activering ,dan kan je de opdrachten voor rearm Windows 7 uitvoeren.
            By the way ,dit kan ook je windows trail periode weer terug zetten naar 30 dagen.

1. slmgr.vbs /rilc
            2. slmgr.vbs /rearm
            3. Herstart je computer.

Comment

Dank Emphyrio, dank Dorado!

Om malware uit te sluiten heb ik een nieuw topic aangemaakt onder Hulp bij virusinfecties. Het leek mij de meest logische volgorde eerst malware uit te sluiten/op te ruimen en dan verder te gaan met de windows activering...

Comment

In behandeling genomen: http://www.nucia.eu/forum/threads/72...indows-melding

PC malwarevrij
                Last edited by Emphyrio; 14-03-15, 15:55. Reden: update
                Malware Research Engineer@Malwarebytes (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
                E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Nieuwe stand van zaken:

Aanwijzingen van Dorado uitgevoerd:

slmgr.vbs -ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX

slmgr.vbs -ato

Dit lijkt goed te gaan en de machine slaat als een dolle aan het updaten. Maar na een paar uur verschijnt alsnog weer de melding niet-legitieme Windows-versie.

Vervolgens uitgevoerd:

Rearm Windows 7

- slmgr.vbs /rilc
                  - slmgr.vbs /rearm
                  - Herstarten computer

Ook dit lijkt eerst goed te gaan, maar na een paar uur is de pop-up er weer.

Nu, na het opstarten, verschijnt de pop-up binnen enkele minuten....
                  *huilt zacht*

Comment

Neem dit artikel eens door...

Comment

Dank Dorado!

Genoemde update verwijderd en pc opnieuw opgestart. Verloopt allemaal prima maar er volgt geen verzoek tot validatie...

Comment

Volg in dat geval mijn instructies gegeven in reactie nr. #6 van deze discussie..

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎