Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Installatie nieuwe Windows updates mislukt foutcodes 80070005 + 529 + 643

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Installatie nieuwe Windows updates mislukt foutcodes 80070005 + 529 + 643

Beste,

Voor de duidelijkheid : deze topic vloeit voort uit de laatste posting in bericht 'PC bevriest voortdurend' (forum Hulp bij virusinfecties) waarin Emphyrio aanraadt om 'een topic aan te maken in de Windows sectie gezien het probleem duidelijk niet-malware gerelateerd is'.

Probleem
    Ter oplossing van het update-probleem probeer ik -op aanraden in genoemde berichten- volgende 'support' uit te voeren : https://support.microsoft.com/nl-be/kb/971058
    Bij punt 6 - 3de item : Regsvr32.exe mshtml.dll : krijg ik volgende error Click image for larger version

Name:	2015_05_18_04_48_42_RegSvr32.jpg
Views:	2
Size:	37,7 KB
ID:	1074081 - cmd-venster : Click image for larger version

Name:	2015_05_18_04_49_05_Administrator_C_Windows_System32_cmd.jpg
Views:	2
Size:	96,7 KB
ID:	1074082
    Gestelde vraag blijft : hoe los ik dit op ?
    Heb intussen ook de twee volgende invoegingen in het cmd-venster uitgevoerd => krijg eveneens foutmeldingen - als dat ook zou gebeuren bij de volgende 33 ... ;-(

Hoe kan ik dit oplossen ?
    Of zijn er andere mogelijkheden om terug updates geïnstalleerd te krijgen ?

Dank voor assistentie - Leifoet
    Last edited by dorado; 03-07-15, 07:57. Reden: foutcode aan titel toegevoegd

Ik had ook problemen op 1 laptop hier, kreeg een foutmelding bij 3 updates, fout 641. De rest van de updates deden het wel. Ik heb daarna een systeemherstel gedaan, en toen deed de laptop het wel. Bij mij was de laptop een HP.
    Last edited by jhoneel216; 18-05-15, 12:11.

Comment

Systeemherstel reeds eerder geprobeerd zonder resultaat.
      Nu ook de (hierboven reeds aangehaalde) supportlink https://support.microsoft.com/nl-be/kb/971058 'volledig doorlopen' (waarbij ca 10 DLL-files niet konden geladen worden) - toch verder afgehandeld - de 20 updates manueel geladen en geïnstalleerd - PC heropgestart => 0 geconfigureerd.
      Valabele oplossing(en) ?
      Dank - Leifoet

Comment

Heb in Windows 7 nog steeds problemen met
        - Windows updates => de installaties zijn per saldo mislukt (22 updates lukken actueel niet meer)
        - Windows backup => loopt een tijdje en wordt dan geannuleerd

Vraag : biedt een herstel van Windows 7 mét behulp van de originele Windows-DVD een oplossing ?
        Indien ja, hoe doe ik dat best om geen gegevens te verliezen ? is er ergens een stappenplan / -handleiding te vinden ?
        Dank - Leifoet
        Last edited by leifoet; 20-05-15, 23:28.

Comment

Beste (expert)

Dit is een/het dagelijks beeld van de mislukte installatie van de updates : Click image for larger version

Name:	2015_06_05_15_52_54_Windows_Update.jpg
Views:	1
Size:	182,8 KB
ID:	1068311
          Ben bijgevolg nog steeds op zoek naar een oplossing voor deze kwaal - wie weet een mogelijke oplossing ?
          Dank - Leifoet

Comment

Dan zijn die bestanden stuk (mshtml.dll) of niet aanwezig.

Als je die bestanden niet correct kunt 'restaureren' met sfc /scannow: Die bestanden van iemand 'lenen', en onderbrengen in de volgende mappen:

C:\windows\system32\dllcache

en de map

C:\windows\system32

Overschrijven als daarom gevraagd wordt.

(mapnamen aanpassen als windows bij jou niet in C:\windows staat maar ergens anders).

Als dit geen optie is; backup maken en herinstalleren.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Beste Dorado, dank voor assistentie.

1. sfc /scannow kan de gevraagde bewerking niet uitvoeren - dus over naar volgende stappen.
              2. Die bestanden van iemand 'lenen'
              Vraag : is dat enkel het bestand mshtml.dll dat op 2 plaatsen moet staan of zijn er meerdere bestanden ?
              3. Onderbrengen in volgende mappen
              Vraag : de map C:\windows\system32\dllcache vind ik niet op mijn PC => zelf creëeren ?
              Mvg - Leifoet

Comment

2. enkel mshtml.dll
                3. alleen naar de map C:\Windows\system32

Comment

Beste Dorado,
                  Met nieuwe .dll => (nog) foutcodes 80070005 + 529 + 643
                  Nog andere praktische oplossingen die het proberen waard zijn ?

Bedenking : ca eind juli wordt Windows 10 gedistribueerd - zoals ik zie ook op deze PC.
                  Vraag : kan deze nieuwe software een 'automatische' oplossing zijn voor mijn Windows 7 update-probleem ?
                  (of is/blijft de update van W10 op zich al een probleem ?)
                  Leifoet.

Comment

Kijk eens naar dit artikel.

Comment

Working...
                    X