Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows 7 blijft hangen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows 7 blijft hangen

Beste,

Ik heb de laatste tijd regelmatig het probleem dat mijn windows 7 blijft hangen terwijl ik iets aan het doen ben.
    Meestal is het gewoon surfen, maar soms zelfs als ik andere toepassingen zoals office gebruik.
    Op het scherm komt niks speciaals te staan, maar de muis werkt niet meer en de laptop kan niet meer bediend worden. Ik kan enkel nog de laptop uitzetten met de power knop.
    Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt

Te checken oorzaken die ten grondslag kunnen liggen aan willekeurig bevriezen:

1. Check het Windows logboek. Combineer [wndowstoets & r] → typ: eventvwr.msc
      Klik op Windowslogboeken → Systeem. Klik rechts op Huidig logboek filteren Klik hier Kritiek en Fout aan.
    2. Check het geheugen van de computer met Memtest86. Brand iso op een cd en start de computer hiermee op en voer de diagnostiek uit.
    3. Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc. Schakel hier 1-voor-1 de USB, netwerkadapter en andere apparaten uit om er achter te komen wat de veroorzaker is van het probleem.
    4. Update de stuurprogramma's, BIOS en de Windows updates
    5. Repareer Windows. Start up met de installatieschijf → Opdrachtregel. Typ hier:
      • chkdsk c:\ /r &
      • sfc /scannow

6. Voer een schone opstart uit om de veroorzaker te ontdekken.
    7. Pas de energie-instellingen aan. Combineer [windowstoets & ] → typ: powercfg.cpl. Klik op "Schema-instellingen wijzigen" → "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen".
      Klik hier en schakel uit: beide
      • Instellingen voor selectieve USB-onderbreking &
      • Link Power State Management

Herstart om te kijken of het probleem is opgelost.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Working...
    X