Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SD-kaart kopieren

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• SD-kaart kopieren

Vermits er geen forum is voor software, hier dus maar proberen. In mijn GPS zit een SD kaart. Graag zou ik daar een kopie van maken, maar als je die in de computer steekt, lijkt het alsof er niets opstaat. Nu las ik in een forum over die SD-kaart dat er wel een 'image' kan gemaakt worden. Wie kent daar iets van.
    Het gaat over een SD-kaart in de Renault R-link.

Klik op Start en rechtsklik computer → Beheren
    Klik op Schijfbeheer en rechtsklik de sd card als deze te zien is.
    Alleen als deze fat32 of fat16 geformatteerd is, kan deze data uitwisselen met de computer.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Dat weet ik wel, maar ik vroeg naar dat 'image'. Gewoon overzetten lukt niet, daarvoor zitten er teveel beschermingen op. Maar blijkbaar lukt een image wel. Spijtig genoeg werkt de man die dat deed met Apple, en weet niets van Windows.

Comment

wat is het merk van je gps
        Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

R-link van Renault. Mooi speelgoed (filmpjes kijken, handsfree bellen, email, weerberichten enz.) maar als GPS een olifant. Verouderde TomTomkaarten die driedubbel kosten dan bij TomTom zelf. Maar niet te kraken!

Comment

Ik lees er net over die zijn echt de weg kwijt

https://aadverbaast.wordpress.com/20...mtom-stomstom/

Ik zou denk ik ook kiezen om een nieuwe tomtom te kopen ipv
            Liefs Typetje

read my blog

Comment

Het is inderdaad zo erg. Overigens 99 euro is voor een kaartupdate langs de computer, wil je echt de nieuwe 'kaart' (dus met SD-kaartje) dan betaal je 194€. Ik lees dan ook al verschillende die er een nieuwe TomTom (+/-prijs 350€) inplakken. Het ergste is dat ik bij aankoop enkel de keuze kreeg tussen die R-Link of niets. Mijn dochter heeft in hetzelfde type wagen (Kangoo) ook een TomTom zitten, maar die kan haar kaartje gratis updaten. Ook mijn Mio (prijs +/- 150€) heeft levenslange kaartgarantie.
              Maar daar is mijn vraag hier niet mee opgelost. Ik heb een nieuw kaartje gekocht en ik wil dat kopieren naar mijn oude (als reserve, want denk niet dat iemand anders dat kan gebruiken, is daar tegen beveiligd.) En ik las dat dit met een Image programma zou moeten lukken.
              Hoe sterk dat de beveiliging is: Menavrus, een beruchte Russische website die alle TomTom en andere systemen waar de kaartupdate prijzig is, heeft gekraakt. Kan dat niet met R-Link. Maar hadden ook dadelijk een rechtszaak van Renault aan hun been.
              En nog vergeten: de kaarten die je dus, verplicht bij Renault, koopt, zijn minstens één versie ouder dan bij TomTom zelf.

Comment

Maar als je dat wilt uitzoeken, dan zal je dat persoonlijk moeten doen, hier op het forum kunnen en mogen we daar geen medewerking aan verlenen, want het is in feite wel illegaal.
                Liefs Typetje

read my blog

Comment

Hoe kan het kopieren van een SD-kaart nu illegaal zijn? Zeker omdat je ze niet in een andere wagen kan gebruiken?

Comment

Het kopiëren van een sd kaartje op zich is niet illegaal, maar wel bestanden erop kraken die tegen kopiëren beveiligd zijn.
                    Liefs Typetje

read my blog

Comment

Dat is toch niet de bedoeling! Een kopie maken is al. Maar als niemand dat kan, dan zoek ik wel verder.
                      Vermits niemand het schijnt te weten: een heel goed gratis programma: DriveImage XML.
                      Zonder problemen gelukt.
                      Last edited by theo2602; 09-11-15, 14:37.

Comment

Working...
                      X