Mededeling

Collapse
No announcement yet.

En toen was mijn mapje leeg

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• En toen was mijn mapje leeg

Hallo,

Omdat ik een andere laptop krijg, wilde ik een mapje maken met alle bestanden erin die op de nwe laptop moeten (in totaal 100 gb). De bedoeling was om deze dan over te zetten. Nu wilde ik dit gaan doen, en tot mijn schrik zag ik dat de map nog maar 2 sub-mapjes bevat van 3 mb. Het enige wat ik nog gedaan had, is de naam van de gebruiker gewijzigd (mijn eigen naam naar naam van mijn vader). Dus niet een nieuw account gemaakt.

Als ik de bestanden ga zoeken dan zie ik wel de lokatie waar de bestanden opgeslagen zijn. Echter als ik er op klik krijg ik de melding dat het bestand waar snelkoppeling naar verwijst, verplaatst of gewijzigd is.
    Als ik eigenschappen van C-schijf bekijk dan moet het haast wel zo zijn, dat deze bestanden er nog op staan. Gezien de grootte die gebruikt is.

Ik heb gezocht bij gebruikers, ik heb op bestandsnamen gezocht.....eigenlijk op de meest logische manieren gezocht naar de inhoud van deze map. Maar nergens kan ik het vinden.

Wie o wie heeft raad ?

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:
    @echo off
    IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL %UserProfile%\desktop\log.txt
    FOR /F "TOKENS=*" %%I IN ('DIR /s /ad /b C:\*dani1003* D:\*dani1003*') DO ECHO %%I>>%UserProfile%\desktop\log.txt
    FOR /F "TOKENS=*" %%I IN ('DIR /B /S %systemdrive%\*dani1003* D:\*dani1003*') DO ECHO %%I>>%userprofile%\desktop\log.txt
    START NOTEPAD %UserProfile%\desktop\log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:folderfilelist.bat.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → folderfilelist.batAls administrator uitvoeren

Vervang dani1003 door datgene in waar jij naar op zoek bent.
    (script zoekt in bovenstaande op de C:\ en D:\ schijf)

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Dit krijg ik......

Click image for larger version

Name:	verdwenenbestand.jpg
Views:	1
Size:	47,1 KB
ID:	1068540

Comment

Verwijder IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL %UserProfile%\desktop\log.txt
        uit het script en probeer het nog eens.

Comment

Zelfde melding krijg ik

Comment

Probeer deze tool: Instant File Searcher

Comment

Ook geen resultaat.

Trouwens als ik bij programma's en bestanden een "verloren" map of bestand zoek, dan worden er wel resultaten getoond. Krijg steeds de melding dat het item waar snelkoppeling naar verwijst is verplaatst of gewijzigd. Inderdaad heb ik heel veel verplaatst naar een map op mijn bureaublad. Maar hier was dus 99% kwijt.

Comment

Wat te proberen is, is de naam van je vader weer terug te veranderen in die van jou en dan herstarten.

Comment

Ook dat al gedaan......helaas

Comment

Een aloude bekende goede vertrouwde tool is Everything.
                    Probeer dat nog eens.

Comment

Heb je al eens geprobeerd om via systeemherstel naar een herstelpunt te gaan van voordat je de bestanden ging verplaatsen?
                      Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten
                        Een aloude bekende goede vertrouwde tool is Everything.
                        Probeer dat nog eens.
                        Ik vind wel bestanden, maar het lijkt erop dat het allemaal snelkoppelingen zijn.
                        Nu had ik ook getracht om een oudere versie terug te zetten, maar ook daar zat niks in. Wilde kijken naar een nog oudere versie, die er eerst wel stond......maar die lijken nu opeens ook niet meer te bestaan.

Comment

Systeemherstel proberen zoals Typetje zei; biedt dat uitkomst?

Comment

Eerst waar ik naar gekeken heb. Helaas was er geen herstelpunt

Comment

Ik geef het weinig hoop meer. Er is nog 1 ding wat ik iig zou proberen:

Start op met een hiren's boot cd en start op in de Mini Windows XP omgeving, waardoor je waarschijnlijk wel je bestanden kunt benaderen en kopiëren.

Click image for larger version

Name:	dos-01-bootmenu.png
Views:	2
Size:	13,8 KB
ID:	1068544

Comment

Working...
                              X