Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Updates zonder Windows 10 mee te installeren lukt niet

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Updates zonder Windows 10 mee te installeren lukt niet

Hallo,

In september heb ik de laatste updates van Windows kunnen maken. Er staan er inmiddels aardig wat te wachten, maar het lukt me niet deze zonder Windows 10 te installeren en dat is nét wat ik niet wil.

Iemand een suggestie hoe ik Windows 10 kan omzeilen?

Vriendelijke groet,

Elske

dorado edit:
    Verplaatst naar Windows 7
    Last edited by dorado; 05-12-15, 08:22.

Welke windowsversie heb je nu?

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Om Windows 10 upgrade procedure te starten moet je akkoord gaan met de voorwaarden, als je aanklikt dat je niet akkoord gaat, dan stopt de procedure en blijft hij bij de optionele updates staan.

( toevallig had mijn moeder hetzelfde een paar dagen geleden dus ik heb het zo gedaan.)
      Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door typetje Bekijk Berichten
        --- en blijft hij bij de optionele updates staan---
        Volgend jaar (2016) wordt het een aanbevolen update!
        http://www.gratissoftwaresite.nl/voo...en-update-2016

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten
          Welke windowsversie heb je nu?
          Windows 7

Oorspronkelijk geplaatst door typetje Bekijk Berichten
          Om Windows 10 upgrade procedure te starten moet je akkoord gaan met de voorwaarden, als je aanklikt dat je niet akkoord gaat, dan stopt de procedure en blijft hij bij de optionele updates staan.

( toevallig had mijn moeder hetzelfde een paar dagen geleden dus ik heb het zo gedaan.)
          Ik heb aangeklikt er niet mee akkoord te gaan en ondanks dat blijft die versie bij de updates staan. Wanneer ik de rest (en dat zijn er inmiddels veel) wil updaten, wordt er gestart met Versie 10 en niet bij de optionele :-(

Ik ga het toch nog eens proberen.......

Windows 10 staat dus tussen de updates. Die vink ik vervolgens uit en wil de overigen gaan installeren en wat gebeurt:
          Windows 10 wordt als eerste geïnstalleerd en heb dit vervolgens gestopt
          Last edited by dorado; 29-11-15, 08:19. Reden: berichten samengevoegd

Comment

Kijk eens naar de tips in dit artikel.
            Mss dat dat helpt

Comment

Ik heb het zojuist geprobeerd, maar krijg de eerstgenoemde niet verwijderd en de tweede kom ik niet tegen :-(

Comment

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.Kopieer onderstaande code:

wmic qfe list brief /format:texttablewsys > "%USERPROFILE%\desktop\updateslog.txt"
                start notepad "%USERPROFILE%\desktop\updateslog.txt"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
                Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                Bij "Bestandsnaam" zet je:updateslog.bat.
                Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → Als administrator uitvoeren
                Last edited by dorado; 02-12-15, 06:30.

Comment

Eindelijk is het me gelukt. Nu zie ik die KB's niet meer die je noemde en verwijderd moesten worden.
                  Sorry Dorado, ben en blijf een echte leek op dit gebied.

Windows 10 staat inderdaad bij de optionele updates, maar ondanks dat ik deze uit vink, pakt hij deze als eerste.
                  Last edited by Elske; 05-12-15, 06:54.

Comment

Rechtsklik KB3035583 → Update verbergen om de update in de toekomst niet te installeren.
                    Dit kan je alleen doen bij het bekijken bij het ophalen van Windows Updates.

Als er overblijfselen zijn van de Windows 10 update in C:\Windows\System32\GWX verwijder dan deze map.Je zal hier wss echter eerst eigenaar van moeten worden.

* Pak Take Ownership - install.reg uit naar het bureaublad.
                    Rechtsklik Take Ownership - install.reg => klik op Samenvoegen
                    Meld je af van de computer en weer aan om deze wijziging te activeren.

Rechtsklik C:\Windows\System32\GWX in de verkenner en klik Take Ownership, waarna je de map kunt verwijderen. Lukt dit niet, herstart dan je systeem en probeer het erna.

* Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken

Door een registerwijziging wordt de Windows 10 Upgrade onmogelijk gemaakt.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                    Kopieer onderstaande code:
                    On Error Resume Next
                    Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
                    WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\OSUpgrade\AllowOSUpgrade ",0,"REG_DWORD"
                    Message = "De registerwijziging is doorgevoerd." & vbCrLf & "Om iets van deze wijziging te merken moet je herstarten & Windows Update openen.."
                    X = MsgBox(Message, vbInformation, "Windows 10 Upgrade onmogelijk maken")
                    Set WshShell = Nothing

Ga naar Bestand - Opslaan als.
                    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                    Bij "Bestandsnaam" zet je:noupgrade.vbs.
                    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik noupgrade.vbsOpenen.

Download GWX Control Panel om te controleren hoe de zaken er voor staan m.b.t. de Upgrade naar Windows 10
                    Last edited by dorado; 12-01-16, 19:44.

Comment

Norton heeft dat kladblok geleegd :-(. Ik zal dus opnieuw moeten beginnen, maar door omstandigheden zit ik wat krap in mijn tijd. Hopelijk is het geen bezwaar als ik wat later - dan ik zou willen - reageer.

Alvast bedankt en een groet van Elske

Comment

Working...
                      X