Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Computer start steeds op in Veilige Modus

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Computer start steeds op in Veilige Modus

Als ik in Msconfig Normaal Opstarten kies dan start de computer op in de Veilige Modus. Als ik Selectief opstarten kies, dan start de PC wel min of meer normaal op, maar niet alle stuurprogramma's worden inladen.
    Het probleem is ontstaan nadat ik te vergeefs de upgrade naar Windows 10 heb uitgevoerd (na 85% installatie wordt die afgebroken en Windows 7 weer teruggezet). Paar keer geprobeerd.
    Het is een 64 bits Packard Bell oneTwo M3700 PC met touchscreen (en usb toetsenbord en muis).
    Als Windows 10 niet lukt kan ik dan weer gewoon verder in Windows 7?
    Zijn er registersleutels veranderd waardoor het opstarten niet goed werkt? Hoe kan ik dat veranderen?

We gaan proberen het opstarten normaal te krijgen.

Start de computer op met de laatst bekende juiste configuratie
    Lukt dat niet, start dan op met de recoverycd in de herstelconsole & kies allereerst voor opstartherstel.

Lukt dat niet, start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.
    Typ vervolgens:

1. chkdsk /f /r
    2. bootrec /fixmbr
    3. bootrec /fixboot
    4. bootrec /rebuildbcd
    5. bcdboot c:\windows /l nl-nl (Windows 8(!))

Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.

Succes.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Het probleem is met deze OEM-PC dat er geen recovery-cd is. Ik zal nog zoeken op internet of die bij PackardBell te downloaden is.
      Wel heb ik gevonden zelf gemaakte Recovery CD's bij een PackandBell Notebook met Windows 7 (drie jaar nieuwer). Kan ik die gebruiken?
      In het tweede deel van je antwoord staat Windows 8, klopt dat en moet het uitroepteken er ook achter?
      Last edited by dorado; 16-12-15, 16:47. Reden: onnodige quote verwijderd

Comment

@Als je wilt reageren op een citaat, plak dan alleen dat gedeelte waar je op wilt reageren
        Plak niet het hele citaat; daar is de quotefunctie niet voor bedoeld

Comment

Sorry Dorado, ik ben nog lerende.
          Alvast bedankt.

Comment

In het tweede deel van je antwoord staat Windows 8, klopt dat en moet het uitroepteken er ook achter?
            Dat klopt; is alleen geldig voor Windows 8

Comment

Alle beschikbare herstelpunten geven hetzelfde probleem, eerdere herstelpunten zijn niet meer beschikbaar, zoals het herstelpunt dat ik had aangemaakt voordat ik Windows 10 probeerde te installeren.
              Drie recovery-dvd's teruggevonden die ik toch na aankoop had aangemaakt, maar die geven alleen terugzetten naar fabrieksinstellingen.
              Gisteren heb ik een Windows Systeemherstelschijf aangemaakt, Opstartherstel gedaan, geen verandering.
              Daarna in de Opdrachtprompt de dos-commando's 1 tm 4 gegeven en de computer zijn werk laten doen.
              Maar het helpt allemaal niets. Oh, ja Malwarebites heb ik ook nog even laten draaien, niets aan de hand.
              Zijn er nog andere opties?

Comment

Er is mogelijk sprake van falende hardware.Probeer een kopie van de belangrijke bestanden te maken.
                Je zou dit kunnen doen door Windows in de veilige modus op te starten. Vlak voor windows begint met laden druk je op de F8 toets. Je krijgt dan een menu met de optie om op te starten in de veilige modus.(Bij twijfel wanneer je precies op F8 moet drukken, blijf je erop tikken zodra de pc aan staat, tot je in het betreffende menu bent)
                Daarna zou ik mijn systeem naar een reparateur brengen.

Comment

Dit was mijn probleem:
                  Als ik in Msconfig Normaal Opstarten kies dan start de computer op in de Veilige Modus. Als ik Selectief opstarten kies, dan start de PC wel min of meer normaal op, maar niet alle stuurprogramma's worden ingeladen.

Verder werkt alles wel, dus er is volgens mij geen hardware storing. F8 indrukken werkt niet om in de Veilige modus te komen, vandaar dat ik dat via MsConfig heb gedaan, alleen krijg ik Normaal Opstarten niet meer goed.

Comment

Verbind de laptop met de netwerkkabel tijdens de upgrade naar Windows 10

Comment

Houd er rekening mee dat de F8 knop niet werkt in Windows 10 wil je dat je deze functie behoudt moet je een paar stappen volgen om deze functie weer te kunnen gebruiken.

Als je je upgrade hebt voltooid naar windows 10

Klik dan op het start icoontje met je rechtermuisknop
                      en selecteer Opdrachtprompt(Administrator)
                      Gebruikers accountbeheer opent een schermpje en vraagt of je de App toestemming
                      geeft voor veranderingen aan uw PC. Klik op JA
                      Vervolgens opent Opdrachtprompt en zie je de volgende regel:
                      C:\WINDOWS\system32>
                      Op de knipperende cursor kopieer en plak je exact deze regel.

bcdedit /set {default} bootmenupolicy legacy

Precies zo met tekens en spaties niets aan veranderen.

Hierna druk je op Enter

Sluit alles af herstart de computer en de F8 bootoptie is weer beschikbaar.
                      Last edited by typetje; 22-12-15, 19:12.
                      Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Dank voor jullie suggesties.
                        Ik was even met de kerst niet on line.
                        Ik heb weer geprobeerd Windows 10 te updaten, gign goed tot het allerlaatst (het controleren van de update), toen werd alles weer teruggezet in Windows 7. Kon de tip van Typetje niet toepassen.

Ik zit dus nog steeds met het probleem:
                        Als ik in Msconfig Normaal Opstarten kies dan start de computer op in de Veilige Modus. Als ik Selectief opstarten kies, dan start de PC wel min of meer normaal op, maar niet alle stuurprogramma's worden ingeladen.
                        Is er niet een of andere Registerfout aan de hand? Kan iemand zeggen wat ik moet doen?

Comment

Kan je niet gewoon opstarten zonder msconfig?

Ogenblik ik ga iets voor je uitzoeken, ik denk dat ik weet wat er aan schort.

Ik kom er later op terug.

Kun je me nog wel vertellen, wat de melding is dat de installatie naar Windows 10 wordt afgebroken. ( meestal zijn dat de systeem vereisten, kun je die nog even melden )
                          Last edited by typetje; 30-12-15, 10:06.
                          Liefs Typetje

read my blog

Comment

beste Corria

Ga naar Start en typ in zoeken msconfig en klik op enter

In het scherm dat opent kies je voor het tabblad Computer opstarten

Bij opstartopties haal je het vinkje weg bij opstarten in de veilige modus

klik op Toepassen en OK

Sluit alle schermen af en

herstart je computer

Als het goed is moet je computer nu weer normaal op kunnen starten.
                            Liefs Typetje

read my blog

Comment

Hallo Typetje,
                              De foutmelding nadat de installatie naar Windows 10 is afgebroken is C1900101-40017.
                              Ik heb deze eerder gehad, de bijbehorende Fix-it gedraaid, daarna opnieuw geprobeerd, niets helpt.
                              Jouw suggestie:
                              Bij opstartopties haal je het vinkje weg bij opstarten in de veilige modus
                              klik op Toepassen en OK. Sluit alle schermen af en herstart je computer.

heb ik ook al tig keer geprobeerd.
                              Helpt niet.

Comment

Working...
                              X