Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows update blijft door zoeken naar updates zonder iets te vinden

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows update blijft door zoeken naar updates zonder iets te vinden

Ik heb een upgrade naar windows 7 gedaan vanaf windows vista en daarna gelijk geprobeerd de updates te downloaden, maar windows update blijft steeds zoeken zonder iets te vinden.
    Ik heb ook het stappenplan op het forum doorlopen zonder enig succes.
    Ook mbam komt niks verontrustends tegen.
    Wie weet een werkende oplossing voor dit probleem dat volgens het web toch wel redelijk vaak voor komt.
    Alvast bedankt.

Pieter

Misschien duurt het wel even voor alle updates binnen zijn, dus beste is even op zijn beloop laten en afwachten er zullen best wat updates binnen lopen
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Dat wel even duren zal toch geen 3 tot 4 uren gaan duren? Hij vindt echt helemaal niks in deze tijd en het groene balkje blijft vrolijk door gaan

Comment

ja dat kan soms probeer eens te herstarten
        Liefs Typetje

read my blog

Comment

Ik heb de pc ook al eens een nachtje aan laten staan en al weet ik niet hoe vaak opnieuw opgestart, niets werkt helaas.
          Ook Windows update resetten heeft geen effect.

Comment

De updates gaan in stappen, ik heb eens een laptop verwerkt die naar de fabrieksinstellingen was teruggezet, heeft me wel even een paar dagen gekost voor alles tot en met de laatste updates erop stond. Ze moeten ook op een bepaalde volgorde binnenkomen, als een eerdere update er niet staat kan je ook geen updates van later tijdstip opzetten, dus heb nog even geduld.
            Liefs Typetje

read my blog

Comment

Wil je de volgende opdrachten uitvoeren?

1.Download en installeer ConEmu Preview Installer
              Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
              (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
              Typ: find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log >"%UserProfile%\Desktop\update.log" & notepad "%UserProfile%\Desktop\update.log"

2. Download WinUpdateFix.
              Dubbelklik winupdatefix_1.3.exe om de tool te starten.

Klik op Créer un rapport de diagnostic & post het log.

3. Open ConEmu Preview Installer wederom met Administrator rechten
              (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
              Typ: findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" & notepad "%UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt"

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Ik heb toch al verscheidene pc ' s onderhanden gehad en ja het duurt altijd even voor je bij bent met de updaten, maar dat deze geen enkele update vindt is wel erg raar.
                Ook zie je wel meerdere berichten staan waarbij het updaten niet gaat ( met danwel zonder foutcode).
                Hij is nu ook al weer uren aan het zoeken zonder een enkel resultaat.

Comment

Voor even de stappen uit van mijn collega Dorado, als je wilt
                  Dan gaan we eens kijken.
                  Liefs Typetje

read my blog

Comment

sorry Dorado, ik had jouw reactie nog niet gezien, omdat ik juist een antwoord gaf op typetje, maar ik ga even met jouw suggesties aan de slag

sfcdetails.txtWinUpdateFix.txt

Ik weet niet of dit zo wel goed gaat, maar dit zijn de bestandjes die ik ingevoegd heb, hoop dat je er iets mee kunt en anders hoor ik het wel.
                    Last edited by dorado; 02-01-16, 19:45. Reden: berichten samengevoegd

Comment

Kun je dat eerste (update).log ook toevoegen?

Comment

Heb al geprobeerd dit bestandje te uploaden, maar het programma zegt dat het een ongeldig bestand is. Als ik het met kladblok open staat er ook niks in (het is een .log bestand)

Comment

Dan geeft Windows Update geen foutmeldingen, waardoor m.i. de reactie in post #6 van typetje van kracht wordt.

Comment

Ik zal nog even geduldig wachten en jullie horen nog of er iets verder is veranderd, tot zover eerst vriendelijk dank voor de info en de suggesties.

Comment

Ik heb het zelfde probleem een paar maanden geleden ook gehad na herinstallatie van Win7. De updates gaan goed tot en met Servicepack 1. Daarna krijg je een update voor de UpdateAgent en daarna komt er niet meer binnen. Ik ben lang aan het zoeken geweest en heb het uiteindelijk opgelost door de ontbrekende updates op een andere manier te installeren, via het Simplix Pack. Daarna werkte de update weer normaal.
                              Er is waarschijnlijk een bepaalde update nodig om alles weer op gang te krijgen en deze zit in dit pakket.
                              Dit Simplix pack kun je hier vinden:
                              http://forums.mydigitallife.info/thr...-distribution?

Je moet daar wel een account hebben/aanmaken om te kunnen inloggen en downloaden. De Installatie duurt een paar uur en de pc zal een paar keer opnieuw opstarten. Er worden steeds een beperkt aantal updates geïnstalleerd.
                              Je moet wel Servicepack 1 hebben geïnstalleerd, deze kun je downloaden via Microsoft.

ps ik zag net dat het Simplix pack is bijgewerkt t/m 10-12-2015.
                              Last edited by Giant; 03-01-16, 10:45. Reden: aanvulling

Comment

Working...
                              X