Mededeling

Collapse
No announcement yet.

computer blijft hangen bij updatebewerking.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• computer blijft hangen bij updatebewerking.

Ik heb Windows 7 opnieuw geïnstalleerd, en na enkele keren opstarten was het de beurt aan SP1.
    Alles liep normaal, er moest herstart worden, maar nu loopt hij vast op 10117 van de 118530 (SM diagnostic.dll)
    Het Windows schildje blijft 'ademen', maar voor de rest gebeurt er niets.

Je kan beginnen met stoppen de optionele updates binnen te halen.
    Open Windows Update → Instellingen wijzigen.
    Vink uit de optie Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates

Wil je de volgende opdrachten uitvoeren?

Stap 1:
    Download en installeer ConEmu Stable Installer
    Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
    (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
    Typ: find /i error %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log >%UserProfile%\Desktop\update.log & start notepad %UserProfile%\Desktop\update.log

Stap 2:
    Download WinUpdateFix.
    Dubbelkik winupdatefix_1.3.exe om de tool te starten.

Klik op Créer un rapport de diagnostic & post het log.

Stap 3:
    Open ConEmu Stable Installer
    Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
    (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
    Typ: findstr /c:[SR] %windir%\Logs\CBS\CBS.log > %userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad %UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Beste Dorado, ofwel schrijf ik onduidelijk, ofwel hebt u niet gelezen. Ik raak helemaal niet in Windows 7! Ik dacht dat ik duidelijk schreef: maar nu loopt hij vast op 10117 van de 118530 (SM diagnostic.dll)
      Dus ik krijg er geen beweging in!

Comment

@Theo2602,
        Waarom noem je dan de titel: computer blijft hangen bij updatebewerking. ?
        Dit geeft een heel ander beeld....

Comment

Dat is toch bij een updatebewerking? Eerst komt het laden van de update (in dit geval SP1) dan moet de computer herstarten, en dan komt er een lijn met als titel updatebewerking 1 van 118530. Die één loopt dan snel omhoog, normaal tot 118530, maar nu bleef hij hangen op 10133 of zoiets. Verschillende keren opgestart, altijd hetzelfde.
          Dus, vermits hier niemand een oplossing heeft, gegoogled en daar geven ze terug installeren als oplossing. Dat ben ik dus aan het doen. Waarom ik niet eerst Google? drie redenenen: één, vroeger was hier wel altijd iemand die het probleem kende. Twee: op Google geven ze veel oplossingen en dan weet ik niet wat kiezen. En DRIE zeker niet het minste, ik heb ongelooflijke tegenslag in die dingen. Slechts één voorbeeld: gisteren kon ik plots niet meer kiezen tussen Windows 7 en Windows 10. Ik kon de balk niet verschuiven. Het duurde bijna een half uur voor ik ontdekte dat, hoe is het mogelijk, juist op dit ogenblik, de batterijen van mijn toetsenbord leeg waren! Dus je kan begrijpen dat ik angst heb voor herstellingen. Bovendien had ik vroeger iemand die dit voor mij oploste en die is gestorven. Die man was 80 jaar, werkte van zijn 18 in computers en zegde altijd: wat ik met jou tegenkom, heb ik nog nooit met iemand anders meegemaakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk Berichten
            Dus, vermits hier niemand een oplossing heeft, gegoogled en daar geven ze terug installeren als oplossing. Dat ben ik dus aan het doen.
            Moeten we nu afwachten wat het resultaat is of vraag je om een oplossing voor de opstartproblemen van je computer?

Comment

Is mislukt. Moet die dubbel boot er uit halen. Volgens mij lopt daar alles fout.

Comment

Om de dubbelboot er uit te halen, gebruik dan EasyBCD.
                Download EasyBCD en klik op REGISTER.
                Vul de velden niet in en klik op Download! Installeer EasyBCD 2.3.exe en start EasyBCD op.

Kijk op Edit Bootmenu om 1 besturingssysteem te verwijderen.
                Selecteer het besturingssysteem dat je wilt verwijderen.
                Klik op Delete.

Herstart je systeem.

Comment

Er zijn fouten op de schijf gevonden. Er wordt dus een nieuwe startschijf (snelle SSD?) ingezet voor Windows 10. De oorsoronkelijke schijf (2jaar) als data schijf.

Comment

Working...
                  X