Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Versleutelde bestanden kopiëren vanuit externe harde schijf lukt niet vanwege Windows beveiliging

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Versleutelde bestanden kopiëren vanuit externe harde schijf lukt niet vanwege Windows beveiliging

Beste mensen,

Ik probeerde mijn backup bestanden die ik heb opgeslagen op een externe harde schijf terug te zetten naar mijn laptop maar dat ging helaas niet. Die bestanden zijn encrypt door Windows beveilging en er is een machtiging probleem daardoor.

Ik kan me niet eens herinneren dat ik die bestanden überhaupt zo heb beveiligd. Ik heb dus nog steeds Windows 7 wat ik gebruik.

Ik heb geprobeerd deze beveiliging eraf te halen maar dat is mij niet gelukt.
    Last edited by dorado; 08-06-16, 19:18.
    Groeten L.H.

Is het echt een kwestie van versleuteling of van rechten tot die bestanden?

Comment

Waarschijnlijk rechten tot die bestanden, maar met 100 procent zekerheid durf ik dat niet te zeggen.
      Groeten L.H.

Comment

Je kunt eens proberen de gebruiker "iedereen" aan de lijst gemachtigden voor die ext HD toe te voegen en dan volledige toegang geven. Klik daarvoor op "geavanceerd" en dan "zoek nu" of hoe die knop naar het NL's vertaald is om een volledige lijst met gemachtigden tevoorschijn te toveren.

Je kunt ook dat "take ownership" ding eens erop proberen.
        http://www.howtogeek.com/howto/windo...menu-in-vista/

Comment

Ik heb beide methodes geprobeerd, maar helaas zonder succes.
          Het gaat om een deel van de mappen en bestanden van de externe harde schijf die versleuteld is, dus niet de hele externe harde schijf. Het deel wat dus weigert zich te laten kopiëren, de bestandsnamen zijn groen gekleurd daar van.

Het is wel een belangrijk deel voor mij helaas.

Bedankt voor het meedenken!
          Last edited by Lion Heart; 14-06-16, 20:18.
          Groeten L.H.

Comment

Probeer het volgende:
            Typ bij Stap 1 onder de regel FOR %%g in ( de bestanden waarover je rechten wilt krijgen
            Typ bij Stap 2 onder de regel FOR %%I in ( de mappen waarover je rechten wilt krijgen

Stap 1:
            Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
            Kopieer onderstaande code:
            @ECHO OFF
            ECHO Rechten tot bestanden krijgen %date% %time%
            FOR %%g in (
            "%UserProfile%\desktop\services.txt"
            "%UserProfile%\desktop\log.txt"
            "%UserProfile%\desktop\installedprogs.txt"
            "%UserProfile%\desktop\sysinfo.txt"
            "%UserProfile%\desktop\shellfolders.txt"
            "%UserProfile%\desktop\zhpdiag.txt"
            ) DO (
            IF EXIST %%g (
            takeown /f %%g
            icacls %%g /reset

Ga naar Bestand - Opslaan als.
            Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
            Bij "Bestandsnaam" zet je:getaccessfiles.bat.
            Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
            Klik op de knop Opslaan.
            Rechtsklik getaccessfiles.batAls administrator uitvoeren

Stap 2:
            Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
            Kopieer onderstaande code:
            @ECHO OFF
            ECHO Rechten tot mappen krijgen %date% %time%
            FOR %%I in (
            "C:\Program Files\Common Files\Adobe"
            ) DO (
            IF EXIST %%I (
            takeown /f %%I /r /d y

Ga naar Bestand - Opslaan als.
            Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
            Bij "Bestandsnaam" zet je:getaccessfolders.bat.
            Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
            Klik op de knop Opslaan.
            Rechtsklik getaccessfolders.batAls administrator uitvoeren

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Dorado, bedankt voor jouw reactie! Even voor mijn duidelijkheid: moet mijn externe harde schijf aangesloten zijn op mijn laptop voordat ik stap 1 en stap 2 moet uitvoeren?

En is het voldoende om de "hoofdmappen" in te voeren i.p.v. sommige onderliggende mappen?

Want ik heb dus verschillende hoofdmappen en sommige mappen daarin zijn versleuteld en andere weer niet, zo ook de bestanden daarin.

Ik hoor het graag (voordat ik begin).
              Groeten L.H.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lion Heart Bekijk Berichten
                Dorado, bedankt voor jouw reactie! Even voor mijn duidelijkheid: moet mijn externe harde schijf aangesloten zijn op mijn laptop voordat ik stap 1 en stap 2 moet uitvoeren?
                Ja

En is het voldoende om de "hoofdmappen" in te voeren i.p.v. sommige onderliggende mappen?

Want ik heb dus verschillende hoofdmappen en sommige mappen daarin zijn versleuteld en andere weer niet, zo ook de bestanden daarin.

Ik hoor het graag (voordat ik begin).
                Ik denk van wel.

Comment

Excuus voor de late reactie Dorado. Ik was aan het denken en ik begin toch steeds meer te denken dat het echt om versleuteling van bestanden gaat dan een kwestie van rechten.

Omdat wanneer ik in de eigenschappen kijk van die bestanden ik de "eigenaar" kan veranderen, maar daarmee heb ik de bestanden niet ontgrendeld.

Hoe kan ik zeker weten of het een kwestie van rechten is of een kwestie van versleuteling?
                  Groeten L.H.

Comment

Omdat wanneer ik in de eigenschappen kijk van die bestanden ik de "eigenaar" kan veranderen, maar daarmee heb ik de bestanden niet ontgrendeld.

Hoe kan ik zeker weten of het een kwestie van rechten is of een kwestie van versleuteling?
                    Als je wel de eigenaar kan veranderen, gaat het idd om versleuteling. Helaas kan ik dan verder daar niet mee helpen.

Comment

Working...
                    X