Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pc wordt steeds trager

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Pc wordt steeds trager

    In de loop der tijd is mijn pc steeds trager gaan reageren; voordat Windows 7 op het scherm effectief is, ben ik minutenlang verder. Ook het opstarten van de browser (Firefox) is een langdurige geschiedenis, Internet Explorer kent wat meer vaart. Dit alles ondanks dat het een bekabelde pc is, die in het verleden wel heel snel heeft gewerkt. Vaag denk ik aan een schone herinstallatie, maar alvorens daartoe over te gaan, kunt u wellicht een andere methode suggereren.
    Mijn acties tot dusver zijn geweest:
    scan MS Security Essentials;
    scan Hitman Pro;
    scan Malwarebytes;
    scan Eset online scanner;
    scan Housecall Launcher;
    scan CCleaner (Windows, Toepassingen en Register);
    AusLogics Disk Defrag;
    AusLogics Registry Defrag.
    Mocht u meer willen weten, of moet ik een of andere actie ondernemen, dan hoor ik het graag.

    Met vriendelijke groet,
    Rob

  • #2
    Plaats volgende logs:

    Log 1:
    Download MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

    Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
    Start MiniToolBox
    - Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

    Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

    Vink de volgende onderdelen aan:
    • Flush DNS
    • Report IE Proxy Settings
    • Reset IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • Reset FF Proxy Settings
    • List content of Hosts
    • List IP configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed Programs
    • List Devices (Only Problems)
    • List Users, Partitions and Memory size
    • List Minidump Files
    • List Restore Points


    Klik op de knop "Go".
    Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
    • Klik op Geavanceerd onder Snelle Reactie hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
    • Klik daar op.
    • Klik op Voeg bestanden toe
    • Klik op MTB.txt
    • Klik op Uploaden
    • Klik onderin op In de tekst plaatsen





    Log 2:
    • Download Autoruns for Windows
    • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "Autoruns.zip" uit.
    • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
    • Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
    • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:



    • Klik op Geavanceerd onder Snelle Reactie hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
    • Klik daar op.
    • Klik op Voeg bestanden toe
    • Klik op AutoRuns.txt
    • Klik op Uploaden
    • Klik onderin op In de tekst plaatsen




    Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

    Comment


    • #3
      MTB.txt

      AutoRuns.txt

      Comment


      • #4
        Stap 1:
        Omdat ik de Winmgmt service fout zie in je log lijkt het me goed om de WMI componenten her op te bouwen.
        • Sluit alle vensters.
        • Download WMI.bat
        • Rechtsklik WMI.bat file en klik op Uitvoeren als administrator.


        Het volgende venster verschijnt. Type Y om verder te gaan.



        Stap 2:
        Open Autoruns en vink volgende regels uit:

        "Task Scheduler" "" "" "" "" ""
        + "\GPUSpeed" "" "" "File not found: C:\Users\Rob" "" ""
        + "\Microsoft\Windows\Media Center\StartRecording" "" "" "File not found: C:\Windows\ehome\ehrec" "" ""
        + "\Microsoft\Windows\NetTrace\GatherNetworkInfo" "" "" "c:\windows\system32\gathernetworkinfo.vbs" "10-6-2009 22:19" ""
        + "\Video Plus" "" "" "File not found: C:\Users\Rob" "" ""
        + "\{0098B19D-D0CD-410C-91D0-A6FB78C5B9BA}" "" "" "File not found: C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 5 SE\Ipe.exe" "" ""
        + "\{08A4BE8B-162F-41D9-B8A4-A710EB40F1AB}" "" "" "File not found: C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 5 SE\Ipe.exe" "" ""
        + "\{203B7551-F085-487A-8C66-0F3324BB0EBC}" "" "" "File not found: C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 5 SE\Ipe.exe" "" ""
        + "\{576C2417-79DB-4648-A5A6-9D76D6064027}" "" "" "File not found: C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 5 SE\Ipe.exe" "" ""
        + "\{57C663B1-99E1-47C4-8A58-E49267AE2429}" "" "" "File not found: C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 5 SE\Ipe.exe" "" ""
        + "\{631DCDEE-E3D7-4DCD-8E62-7C9A216B019D}" "" "" "File not found: C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 5 SE\Ipe.exe" "" ""
        + "\{67C362AB-EAAB-4374-8BD7-A01ADAF38CF7}" "" "" "File not found: C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 5 SE\Ipe.exe" "" ""
        + "\{7BD18CEA-CC8A-4723-95CF-2E741664A495}" "" "" "File not found: C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 5 SE\Ipe.exe" "" ""
        + "\{8A2E2C12-B989-40DC-9BC4-DD5F382CAB1D}" "" "" "File not found: C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 5 SE\Ipe.exe" "" ""
        + "\{8B675A38-D61D-4C0F-86BD-41099F58096F}" "" "" "File not found: C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 6\Ipe.exe" "" ""
        + "\{91FA9D69-4948-47FD-AD27-B7CFA244A4B0}" "" "" "File not found: C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 5 SE\Ipe.exe" "" ""
        + "\{99C4E406-F429-4C7B-8D72-BD7B6464AB7C}" "" "" "File not found: C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 5 SE\Ipe.exe" "" ""
        + "\{C082E8C0-1925-4D5B-9654-0BB8024E150C}" "" "" "File not found: C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 5 SE\Ipe.exe" "" ""
        + "\{C33958CC-ADAC-4809-B543-06A58FD73842}" "" "" "File not found: C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 5 SE\Ipe.exe" "" ""
        + "\{D7CC95F3-4B6D-49C4-844C-C40D0499C086}" "" "" "File not found: C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 5 SE\Ipe.exe" "" ""
        + "\{EDA60A25-418A-4344-A8A0-1370E11EFF24}" "" "" "File not found: C:\Program Files\Ulead Systems\Ulead Photo Express 5 SE\Ipe.exe" "" ""

        "HKLM\System\CurrentControlSet\Services" "" "" "" "15-3-2018 20:44" ""
        + "catchme" "catchme: " "" "File not found: C:\Users\ROBVAN~1\AppData\Local\Temp\catchme.sys" "" ""
        + "VGPU" "VGPU: " "" "File not found: System32\drivers\rdvgkmd.sys" "" ""

        "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\Appinit_Dlls" "" "" "" "1-8-2015 18:12" ""
        + "C:\ProgramData\FlashBeat\FlashBeat32.dll" "" "" "File not found: C:\ProgramData\FlashBeat\FlashBeat32.dll.exe" "" ""

        Stap 3:
        Herstart.
        Last edited by dorado; 16-03-18, 07:20.

        Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

        Comment


        • #5
          Dank voor uw suggesties. Aldus gedaan. Het was overigens niet geheel duidelijk hoe te handelen na het uitvinken van de diverse autorun regels. Moest ik dit op een of andere manier nog opslaan? Ik heb het desbetreffende scherm open laten staan en toen de pc laten herstarten.
          Ik heb thans wel verbetering gezien in de opstarttijd van Windows 7, die is nu 70 sec, wat ik acceptabel vind. Alleen het openen van een eenvoudige website met Firefox duurt ruim een minuut en met IE wat korter (halve minuut). M.n. de opstarttijd van Firefox vind ik te lang. Is hier nog wat aan te doen?
          Met vriendelijke groet,
          Rob

          Comment


          • #6
            Stap 1:
            Je kunt Firefox updaten naar versie 59.0. Gebruik hiervoor Patch My PC om Firefox en andere programma's te updaten.


            Stap 2:
            Name: Teredo Tunneling Pseudo-Interface Description: Microsoft Teredo Tunneling-adapter Class Guid: {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318} Manufacturer: Microsoft Service: tunnel Device ID: ROOT\*TEREDO\0000 Problem: : This device cannot start. (Code10) Resolution: Device failed to start. Click "Update Driver" to update the drivers for this device. On the "General Properties" tab of the device, click "Troubleshoot" to start the troubleshooting wizard.
            Stap 2.1:
            1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
            2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
            3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
            4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
              Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
            5. Bij "opslaan als" selecteer je Registerbestanden (*.reg)
            6. Klik tenslotte op opslaan.




            Stap 2.2:
            Combineer => Typ: notepad.
            Kopieer onderstaande code:
            @ECHO OFF
            ECHO Verwijderen van fout gelinkte driverservices>"%userprofile%\desktop\drivercode10.log"
            FOR %%R IN (
            "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318}"
            ) DO (
            REG DELETE %%R /v Lowerfilters /f
            REG DELETE %%R /v Upperfilters /f)
            reg query %%R /s>>"%userprofile%\desktop\drivercode10.log"
            start notepad "%userprofile%\desktop\drivercode10.log"


            Ga naar Bestand - Opslaan als.
            Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
            Bij "Bestandsnaam" zet je:drivercode10.bat.
            Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
            Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → drivercode10.batAls administrator uitvoeren


            Stap 3:
            Name: MpKsl4f6ea4ce Description: MpKsl4f6ea4ce Class Guid: {8ECC055D-047F-11D1-A537-0000F8753ED1} Manufacturer: Service: MpKsl4f6ea4ce Device ID: ROOT\LEGACY_MPKSL4F6EA4CE\0000 Problem: : This device is not present, is not working properly, or does not have all its drivers installed. (Code 24) Resolution: The device is installed incorrectly. The problem could be a hardware failure, or a new driver might be needed. Devices stay in this state if they have been prepared for removal. After you remove the device, this error disappears.Remove the device, and this error should be resolved.
            Stap 3.1:
            Het verwijderen van apparaten kan het makkelijkste via installatie van WDK 8.


            Stap 3.2:
            Combineer => Typ: notepad.
            Kopieer onderstaande code:
            @ECHO OFF
            ECHO Devconlog m.b.t. verwijderde en ingeschakelde apparaten>"%userprofile%\desktop\devcon.txt"
            FOR %%R IN (
            ROOT\LEGACY_MPKSL4F6EA4CE\0000
            ) DO (
            "C:\Program Files\Windows Kits\8.0\tools\x86\devcon" REMOVE %%R
            IF EXIST %%R (
            ECHO %%R niet verwijderd>">%userprofile%\desktop\devcon.txt"
            ) ELSE (
            ECHO %%R succesvol verwijderd>>"%userprofile%\desktop\devcon.txt")
            ) ELSE (
            ECHO %%R niet gevonden>>"%userprofile%\desktop\devcon.txt"))
            START NOTEPAD "%userprofile%\desktop\devcon.txt"



            Ga naar Bestand - Opslaan als.
            Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
            Bij "Bestandsnaam" zet je:hardwarefix.bat.
            Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
            Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → hardwarefix.batAls administrator uitvoeren
            Post dit log in je reactie.

            Stap 4:
            Combineer => Typ:notepad.
            Kopieer onderstaande code:
            @ECHO OFF
            ECHO Reconfigure Services>"%UserProfile%\desktop\log.txt"
            FOR %%S in (
            "MpKsl4f6ea4ce"
            ) DO (
            >>"%UserProfile%\desktop\log.txt" (
            ECHO %%S
            SC STOP %%S
            SC CONFIG %%S start= disabled
            SC DELETE %%S))
            START notepad "%UserProfile%\desktop\log.txt"

            Ga naar Bestand - Opslaan als.
            Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
            Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
            Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
            Klik op de knop Opslaan.
            Rechtsklik fixservice.bat => Als administrator uitvoeren
            Post dit log in je reactie.

            Stap 5:
            Herstart, post een vers Minitoolboxlog en vertel hoe het gaat.
            Last edited by dorado; 16-03-18, 16:50.

            Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

            Comment


            • #7
              Helaas kan ik de logs niet als bijlage posten (geen "paperclip" in de opties).
              Devcon log zegt slechts dit: "Devconlog m.b.t. verwijderde en ingeschakelde apparaten"
              Fixservice log zegt dit:Reconfigure Services
              "MpKsl4f6ea4ce"
              [SC] OpenService MISLUKT 1060:

              De opgegeven service is geen ge‹nstalleerde service.

              [SC] OpenService MISLUKT 1060:

              De opgegeven service is geen ge‹nstalleerde service.

              [SC] OpenService MISLUKT 1060:

              De opgegeven service is geen ge‹nstalleerde service.
              "

              De gesuggereerde acties alle uitgevoerd. Het heeft echter géén resultaat gehad! Het opstarten van Windows duurt nu bijna 1,5 minuut, evenals het opstarten van het (geüpdate) Firefox. Het openen van IE duurt daarentegen slechts 5 tot 10 sec.

              Comment


              • #8
                Wil je een vers Minitoolboxlogje plaatsen?

                Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

                Comment


                • #9
                  MTB.txt

                  Comment


                  • #10
                    Error: (03/15/2018 08:29:45 PM) (Source: Application Error) (User: )
                    Description: Naam van toepassing met fout: hmpsched.exe, versie: 3.7.0.5, tijdstempel: 0x58e5ea96
                    Naam van module met fout: unknown, versie: 0.0.0.0, tijdstempel: 0x00000000
                    Uitzonderingscode: 0xc0000005
                    Foutoffset: 0x00000000
                    Id van proces met fout: 0x6b0
                    Starttijd van toepassing met fout: 0xhmpsched.exe0
                    Pad naar toepassing met fout: hmpsched.exe1
                    Pad naar module met fout: hmpsched.exe2
                    Rapport-id: hmpsched.exe3
                    HitmanPro 3.7 (HKLM\...\HitmanPro37) (Version: 3.7.20.286 - SurfRight B.V.)
                    HitmanPro 3.8 (HKLM\...\HitmanPro38) (Version: 3.8.0.292 - SurfRight B.V.)
                    Kun je HitmanPro 3.7 eens deïnstalleren en kijken hoe het dan gaat?

                    Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

                    Comment


                    • #11
                      Actie heeft wat de responstijden niets uitgehaald.
                      Overigens ben ik achteraf niet blij met deze actie: het verwijderen van HitmanPro 3.7 had tot gevolg dat tegelijkertijd 3.8 werd verwijderd. Aangezien ik geabonneerd ben op de betaalde versie van HitmanPro zal ik nu een nieuwe licentie bij SurfRight moeten aanvragen alvorens ik HitmanPro 3.8 weer installeer. Uit ervaring weet ik dat de oude licentie niet meer werkt bij herinstallatie.

                      Comment


                      • #12
                        Het spijt mij zeer, maar het log gaf aan dat hmpro iedere x problemen gaf bij het opstarten.

                        Je zou tenslotte deze tips nog uit kunnen voeren.

                        Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

                        Comment

                        Working...
                        X