Ik kreeg van iemand een programma om bij Windows 8 een zelfde bureaublad te maken als in Windows XP en Windows 7 enz. namelijk de vertrouwde knop rechtsonder in de hoek! Heeft iemand ondervinding met dat programma?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Windows 8 klassiek bureaublad
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk BerichtenIk kreeg van iemand een programma om bij Windows 8 een zelfde bureaublad te maken als in Windows XP en Windows 7 enz. namelijk de vertrouwde knop rechtsonder in de hoek! Heeft iemand ondervinding met dat programma?Malware Research [email protected] (MBAM) .....ASAP & Unite Member
E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek
- Citaat
-
Dat is deze dus: http://www.classicshell.net/Malware Research [email protected] (MBAM) .....ASAP & Unite Member
- Citaat
Comment
-
Er zijn verschillende programma die Windows 8 was klassieker laten overkomen. In de regel is er niets mis mee maar je doet er goed aan om even rond te kijken of iets veelgebruikt is.
Overigens: wat is je grootste bezwaar? Ik heb inmiddels Windows 8 bij 4 kennissen geparkeerd en gebruik het zelf ook en niemand van hen heeft kritiek op de nieuwe omgeving.
- Citaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk BerichtenIk heb inmiddels Windows 8 bij 4 kennissen geparkeerd en gebruik het zelf ook en niemand van hen heeft kritiek op de nieuwe omgeving.
W8 is duidelijk bedoeld voor tablets en touchscreens en dat zit er bij mij althans niet aan te komen.
Met W8.1 zou dit enigszins moeten verbeterd zijn, maar dat is pas binnen 2 maand.Malware Research [email protected] (MBAM) .....ASAP & Unite Member
- Citaat
Comment
-
Dat is zeker juist, na het startscherm en het wachtwoord allemaal die apps. Dan moet je er een zoeken waarmee je op het bureaublad raakt! Als je een ander aantikt moet je dat met het handje verwijderen, dus duidelijk bestemd voor touchscreen!
Ik gebruik touchscreen op mijn GPS en mijn Smartphone, maar vermits mijn handen snel zweten is dat zeker, bij mooi weer, niet plezierig en vuil voor het schermpje!
- Citaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk Berichten
Waar vind ik in hemelsnaam de 'programma's' in Windows 8.
Misschien dat deze je wat kan ondersteunen... http://www.dutch-tech.nl/2013/03/aan...windows-8.html
- Citaat
Comment
-
Dank je Merel, maar mijn eerste vraag blijft: wat denk je van het instaleren van http://www.classicshell.net/ ?
En voor degene die Windows 8 zo goed vinden, met Firefox kan men Streetview niet gebruiken!
Er zijn dus nogal wat fouten
- Citaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk Berichten
wat denk je van het instaleren van http://www.classicshell.net/ ?
Volgens mij kan dat geen kwaad, wordt op meerdere fora behandeld...
Zo ook deze..http://www.seniorweb.nl/tip/51868/ti...voor-windows-8
Mocht je twijfelen of een progamma veilig is, kan je het eerst laten annalyseren op b.v. VirusTotal...
Last edited by Seven of Nine; 22-09-13, 05:48.
- Citaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk BerichtenWaar vind ik in hemelsnaam de 'programma's' in Windows 8. Zelf werk ik nog altijd met XP en soms met Windows 7 (allebei op dezelfde computer), maar de laptop van mijn vrouw is Windows 8!
Maar veel belangrijker is dat het niet de bedoeling is dat je programma's aanklikt maar intypt. Dat wil Microsoft de gebruiker eigenlijk al aanleren sinds Windows Vista / 7. Als je in dat startscherm zit, kun je meteen beginnen met typen en de programma's verschijnen op je scherm. Wil je dus Outlook starten, typ je "Ou" en je zult zien dat Outlook in de lijst staat.
Oorspronkelijk geplaatst door Emphyrio Bekijk BerichtenJe bedoeld dan bij diegene waar je het geinstalleerd hebt, EC, want kritiek op de layout van W8 is er zat uit de bedrijfswereld (ook van mij).
W8 is duidelijk bedoeld voor tablets en touchscreens en dat zit er bij mij althans niet aan te komen.
Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk BerichtenDat is zeker juist, na het startscherm en het wachtwoord allemaal die apps. Dan moet je er een zoeken waarmee je op het bureaublad raakt! Als je een ander aantikt moet je dat met het handje verwijderen, dus duidelijk bestemd voor touchscreen!
Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk BerichtenEn voor degene die Windows 8 zo goed vinden, met Firefox kan men Streetview niet gebruiken!
Er zijn dus nogal wat fouten
Maargoed, als je het echt niet wilt proberen om eraan te wennen is classicshell een optie voor je.
- Citaat
Comment
-
Beste Eagle Creek: dat van die rechterknop wist ik niet, moet ik dus testen. Hoe rijm je touch en intikken? Ik dacht dat al die schermpjes er op kwamen omdat je niet meer zou moeten intikken! Overigens WAAR moet je tikken?
Tenslotte bij mij geeft Firefox in Windows 8 als ik op 'Street view' ga: deze browser is niet geschikt voor Windows 8.
En tenslotte: niet willen wennen. Die Windows 8 staat op de laptop van mijn vrouw, en ik moet er dus enkel op zijn als er iets fout loopt, of zij iets niet vindt! Dus echt 'wennen' zit er niet in!
Waar vindt je bv bureau-accrsoirs iets wat ik vaak gebruik voor het opstarten van: recorder, paint, maar ook systeemherstel enz.
- Citaat
Comment
Comment