Mededeling

Collapse
No announcement yet.

problemen na upgrade windows 8 naar 8.1

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• problemen na upgrade windows 8 naar 8.1

Na een update van Windows 8.0 naar 8.1 stelde ik vast dat desktop minder goed werkte. Ik heb al 2x door middel van een herstelpunt geprobeerd om dit ongedaan te maken, en terug naar de versie 8.0 te gaan, maar dit lukt niet op die manier.

Heb nog steeds diverse problemen, waaronder

- ik kan niet meer printen. Er is geen printer meer geïnstalleerd. Als ik een printer opnieuw wil installeren krijg ik volgende boodschap : "Active Directory Domain Services is momenteel niet beschikbaar".

- In tegenstelling tot vroeger moet bij iedere opstart van de computer een paswoord worden ingegeven. Hoe kan dit uitgeschakeld worden?

Hoe kan ik
    - bovenvermelde problemen oplossen
    - windows 8 weer activeren of wordt dit afgeraden?

met dank voor een reactie

Probeer eens het volgende:
    1. Ga naar start en vul bij de zoekfunctie in "troubleshooting".
    2. Via troubleshooting, klik op " Use a printer"
    3. Klik op volgende en volg de instructie's

Voor het inloggen zonder wachtwoord kan je autologon gebruiken: http://technet.microsoft.com/en-us/s.../bb963905.aspx

Al raad ik je wel aan om een wachtwoord te gebruiken voor je computer

Op de hoogte worden gehouden van de laatste updates? Abonneer je op het topic !

Comment

Als ik jouw instructies opvolg kom ik terecht op een scherm waar ik ondertussen al geprobeerd heb om iets te veranderen.
      Ik heb wel een nederlandstalige versie.

Bij de printers vond ik niet alleen mijn gewone printer, maar er was ook een lijn met "IEEE-1284 controller" en de vermelding dat het stuurprogramma niet beschikbaar was.

Een vriend raadde me aan om dit te verwijderen en opnieuw op te starten en beweerde dat dit probleem zou opgelost zijn.

Dat is het dus niet.

Ondertussen heb ikzelf ook al geprobeerd om mijn printer te verwijderen (HP Laserjet 1200) aangezien bij de aankoop van de computer deze printer automatisch herkend werd door gebruik van de USB-poort.
      Ik was zinnens om dan opnieuw de printer aan te sluiten in de hoop dat deze opnieuw zou herkend worden.

het probleem is dat ik evenwel de printer niet kan verwijderen. Er staat ook wel een boodschap bij dat het stuurprogramma niet beschikbaar is, maar als ik op "verwijderen" klik, lukt het niet.

Bovendien wordt nu plotseling de IEEE-1284 controller ook opnieuw geinstalleerd maar dit lukt ook niet.

Bijgevolg staan beide met het statuut "stuurprogramma is niet beschikbaar".

En nu?

Comment

Hetzelfde probleem had een vriend van mij.
        Vlak voor de upgrade was er een back-up gemaakt en deze heb ik teruggezet. Om deze te kunnen terugzetten moest ik wel gebruik maken van de "opstart-cd".
        Daarna heb ik de printersoftware verwijderd. Ik heb nog wel even gekeken of er driver-updates waren en Windows update laten draaien.

Daarna -zonder problemen- de upgrade naar Windows 8.1 gedaan.
        De printer opnieuw geïnstalleerd, met de laatste drivers van de fabrikant (zie site van fabrikant). Alles werkt nu naar behoren.

Misschien werkt dit ook bij jou.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
        Working...
        X