Mededeling

Collapse
No announcement yet.

problemen met security center in windows 8.1

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• problemen met security center in windows 8.1

Sinds een paar weken heb een nwe laptop met daarop Windows 8.
    Veel updates en een update naar 8.1 later heb ik nu een probleem. Ik kan het Windows Security Center niet inschakelen. Ook niet via service.mse.
    Ik draai avast en die heeft niks gevonden. MBAM ook niet. En overigens Housecall ook.
    Voor de update naar 8.1 had ik avast eraf gehaald omdat die al niet goed werkte met windows 8 voor mijn gevoel.
    Na de update erop gezet en toen begonnen de problemen met dat Securtiy Center. Naar mijn gevoel ben ik wel goed beveiligd maar het zit mij niet lekker dat het niet werkt.

Ik heb Wise Registry Cleaner gebruikt aangezien ik veel problemen had met een update van windows die elke keer mislukte. Ik heb hem op die manier 'schoongemaakt' Mss heb ik verkeerds gedaan.

Kortom wie kan mij duidelijkheid en hulp bieden.

Hitmanpro vond overigens wel iets. En dat was dit:

code]
    HitmanPro 3.7.8.208
    HitmanPro cleans malware, viruses, trojans, keyloggers, rootkits, trackers, ransomware and spyware while HitmanPro.Alert provides continuous scanning in real time.

Computer name . . . . : LAPTOP
    Windows . . . . . . . : 6.3.0.9600.X64/8
    User name . . . . . . : LAPTOP\VERMT
    UAC . . . . . . . . . : Enabled
    License . . . . . . . : Free

Scan date . . . . . . : 2013-12-15 21:02:36
    Scan mode . . . . . . : Normal
    Scan duration . . . . : 12m 41s
    Disk access mode . . : Direct disk access (SRB)
    Cloud . . . . . . . . : Internet
    Reboot . . . . . . . : No

Threats . . . . . . . : 0
    Traces . . . . . . . : 3

Objects scanned . . . : 6.632.322
    Files scanned . . . . : 549.451
    Remnants scanned . . : 5.169.928 files / 912.943 keys

Potential Unwanted Programs _________________________________________________

C:\Users\VERMT\AppData\Local\Mobogenie\ (Rocketfuel)
    C:\Users\wangzhisong\AppData\Local\Mobogenie\ (Rocketfuel)

Cookies _____________________________________________________________________

C:\Users\VERMT\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Cookies:doubleclick.net

[/code]

Herstel MBAM heeft wel wat gevonden op een later scan:

Bestanden gedetecteerd: 1
    C:\$Recycle.Bin\S-1-5-21-3648717069-1626886867-2420045690-1002\$RNX3TB9.exe (PUP.Optional.Firseria) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

Comment

Post vanwege je malware problemen eerst een topic hier.
      Ik zet de status van dit bericht nu op opgelost.
      Last edited by dorado; 16-12-13, 13:46.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Mijn pc is clean bevonden in de Malware log hier. Maar t probleem blijft bestaan.
        Naar het draaien van Windows All repair in one doet nu ook mijn Windows Live Mail t niet meer. Tevens blijft ie zeggen dat Windows Security center het niet doet.

Comment

Het zou best wel eens kunnen dat het probleem door avast wordt veroorzaakt, zoals je zelf ook al vermoedde.
          Deïnstalleer het & gebruik eens AVG of Antivir.
          Last edited by dorado; 20-12-13, 18:03. Reden: Hyperlink deïnstallatietool toegevoegd

Comment

oke ga ik proberen.

Comment

avast gedeinstalleerd. Probleem bleef. Ik probeerde toen AVG te installeren maar die conflicteerde met Online Armor Firewall gaf ie aan.
              Antivir heb ik niet zo goede ervaringen mee dus ik zet avast er maar weer op.

Ik heb wel een systeemherstel gedaan aangezien mijn WLM niet meer werkte naar het gebruik van Windows All in One Repair.
              Nu werkt WLM weer.

Het probleem is er nog steeds. Tevens vind ik af en toe de computer erg traag terwijl ie schoon is en pas een paar weken in gebruik is.
              Ik heb het idee dat Windows 8.1 behoorlijke prestatieproblemen veroorzaakt op mijn laptop

Comment

Probeer het eens door je Emsisoft Firewall te deïnstalleren.
                Laat daarna AVG met de Windows Firewall de beveiliging zijn van je computer.

N.B. Gebruik voor deïnstallatie van antivirussoftware gebruik van hun eigen verwijderprogramma's.

Comment

is windows firewall wel een goede dan?

Comment

Jazeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vic32
                      Tevens vind ik af en toe de computer erg traag terwijl ie schoon is en pas een paar weken in gebruik is.
                      Ik heb het idee dat Windows 8.1 behoorlijke prestatieproblemen veroorzaakt op mijn laptop

Spybot wil dit ook nog wel eens veroorzaken, en Spywareguard is niet echt van deze tijd meer...

Deze 2 zou ik grondig verwijderen en toch voor avast! free en OA free gaan...

Heb deze combinatie jaren zelf gehad, en eigenlijk nooit grote problemen...

Comment

SevenofNine, wat is OAFree?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado
                          SevenofNine, wat is OAFree?
                          Online Armor Free (Emsisoft firewall)
                          Malware Research Engineer@Malwarebytes (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
                          E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

sorry voor mijn late bericht, maar alles is opgelost door windows 8 opnieuw te installeren., bedankt voor de hulp

Comment

Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎