Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laptop start op met zwart scherm na installeren driver

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Laptop start op met zwart scherm na installeren driver

Hallo,

Ik heb nu een aantal dagen geleden mijn laptop geupgrade naar windows 8.1, omdat windows 7 het niet meer deed (crashte de hele tijd, bsod's en was traag, zelfs na opnieuw installeren).
    Helaas doet een driver (Intel HD graphics 3000 versie 9.17.10.3347) het niet. Als ik deze inschakel geeft het een zwart scherm en kan ik niks doen, er komt ook geen cursor in beeld. Ik moet dus in de veilige modus deze driver uitschakelen, dan kan ik weer normaal inloggen.
    Nu heb ik online gezocht naar oudere versies van deze driver, maar ik kon geen andere versies vinden dan deze https://downloadcenter.intel.com/Sea...01&FamilyId=39.

Hoe kan ik dit probleem oplossen? Het is erg vervelend omdat de resolutie ook nu een flink stuk lager is vanwege de standaard microsoft graphics driver.

Alvast bedankt

Edit: specs.

Intel I7-2670qm
    Nvidea GT555M
    Windows 8.1 Pro (64 bit)
    Last edited by jesse111; 09-05-14, 08:21.

Je moet die driver ook niet hebben, want je hebt die videokaart niet. Je moet de driver voor de nVidia 555GTX installeren, niet de Intel HD Graphics.

Comment

Ja daar is ook de grootste grap:

Ik kan de nvidea driver niet installeren zonder dat de intel driver er op staat...

Comment

Heb je de driver al eens van de nVidia-website zelf gehaald?

Comment

Al gedaan. De nvidea driver staat er al op, maar dat komt omdat de intel driver geïnstalleerd is en deze heb ik uitgeschakeld omdat ik anders een zwart scherm heb, maar ik kan niet switchen tussen resolutie (hij staat nu op 1024 x 640 ipv 1366 x 768).

Comment

Probleem is opgelost, ik heb nu lekker ubuntu geïnstalleerd, is ook wel handig vanwege mn opleiding.
            Ben op dit moment HELEMAAL klaar met windows.

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎