Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Installatie Windows 8

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Installatie Windows 8

Beste,

Vandaag heb ik een "nieuwe" tweedehands laptop aangeschaft. Op deze laptop stond een schone installatie van Windows 8, de vorige eigenaar heeft die de dag voor de verkoop erop gezet en heeft dit ogenschijnlijk gedaan met een aparte cd en niet de fabrieksreset, omdat ook alle drivers weg waren. Ik wilde de update naar Windows 8.1 maken maar er waren wat problemen bij de installatie hiervan. Dus ik heb een nieuwe schone versie van Windows 8 erop gezet en kon de update naar 8.1 nu wel maken. Nu loop ik alleen tegen het probleem aan dat elke keer bij het opstarten er gevraagd wordt of ik Windows 8 wil opstarten of Windows 8.1, op zich niet een heel groot probleem maar weel vervelend om elke keer te doen. Nu denk ik dat dit "resten" zijn van de vorige installatie, ik heb wel elke harde schijf bij de installatie geformatteerd maar misschien resten in de bios, of is dit niet mogelijk? Misschien verder nog belangrijke informatie is dat Windows 8 eerst gewoon op de harde schijf stond en nu op de SSD. Ik hoop dat iemand hier iets mee kan.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Rogierkr

Probeer eens het volgende:
    Open WIndows Update & selecteer Naar updates zoeken
    Waneer de update naar 8.1 aangeboden wordt, reschtsklik je hierop en klik op Update verbergen.
    De update zal niet meer aangeboden worden.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Dorado,

Bedankt voor je reactie, maar ik denk dat ik het probleem niet duidelijk genoeg heb beschreven. Ik heb Windows 8.1 al geïnstalleerd, alleen bij het opstarten van de laptop wordt er direct na het BIOS-opstartscherm gevraagd welke versie van Windows ik wil opstarten. Ik heb hier dan de keuze tussen Windows 8 en Windows 8.1. Windows 8.1 staat er al op dus als ik die aanklik start de laptop gewoon op. Windows 8 staat er niet op dus als ik die aanklik krijg ik een foutmelding met het bericht dat Windows niet goed is geïnstalleerd.

Met vriendelijke groet,

RogierKr

Comment

Probeer het eens met EasyBCD (je hoeft de velden niet in te vullen). Installeer dit en start EasyBCD op.

Klik op de knop Edit Boot Menu om Windows 8 te verwijderen.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Super bedankt! Dit was de oplossing, het was een klein probleempje maar wel vervelend om het elke keer weer bij het opstarten te zien.

Bedankt!

Comment

Working...
          X