Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen toegang tot Windows Update

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Geen toegang tot Windows Update

Beste allemaal,

Ik heb sinds vandaag een paar verontrustende problemen gekregen met mij Laptop. Het begon met een foutmelding die ik kreeg in Google Chrome, waarbij werd aangegeven dat Shockwave Flash niet meer werkt (probleem nummer 1). Ik heb ik op allerlei manieren proberen op te lossen, maar tevergeefs. Een mogelijke oplossing die op andere fora was gegeven, was om Windows zelf te updaten. Dit heb ik natuurlijk geprobeerd, maar hier beginnen de echt vreemde dingen te ontstaan. Ten eerste probeerde ik via de Windows Store naar Windows 8.1 te updaten. Hierbij kreeg ik de waarschuwing dat dit niet kon worden voltooid. Om dit op te lossen, werd er aangeraden om eerst alle achterstallige Windows Updates te installeren. Dit heb ik geprobeerd door via zoeken Windows Update in te typen. Hierna kom je in het PC-instellingen scherm, bij het onderdeel Windows Update. Dit scherm laadt echter niet bij mij (probleem nummer 2).
    Rechtsonder bij de pictogrammen op het normale bureaublad staat een vlaggetje met 1 belangrijk bericht over het instellen van mijn Windows Update (dmv het onderhoudscentrum). Door dit aan te klikken, wordt ik verzocht te kiezen om Windows Update automatisch te installeren of zelf te kiezen. Wanneer ik automatisch installeren aan klik, staat er dat de instellingen niet gewijzigd kunnen worden en geeft de optie om dit handmatig te doen. Door dit aan te klikken wordt er naar het configuratiescherm > systeem en beveiliging > Windows Update gegaan. Het duurt enorm lang om dit scherm te laden (15 min +). Nadat dit is geladen (paar keer ook niet gelukt) ben ik naar instellingen wijzigen gegaan. Hier staat de optie voor automatische updates al op automatisch installeren (aanbevolen). Toch heb ik nog steeds de melding onderin (probleem nummer 3).
    Ik heb ook al via de opdrachtprompt (als administrator) een sfc /scannow scan gedaan. Hierin zitten verschillende corrupte files (zal ik als bijlage geven). Al corrupte files hebben te maken met Windows Update, maar ik heb geen idee wat ik ermee moet doen (probleem nummer 4). Ik heb al ergens gelezen dat het te maken zou kunnen hebben met de harde schijf, maar ik hoop dat dit niet het geval is.

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen, aangezien het volgens mij een vrij groot probleem is (en wellicht groter kan worden als Windows niet kan updaten). Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag.

Tom Dekker

ps: dit is mijn eerste forum post

sfcdetails.txt
    Processor Intel(R) Core(TM) i5-3210M CPU @ 2.50GHz
    Manufacturer Intel
    Speed 2.5 GHz
    Number of Cores 4

Video Card 1 NVIDIA GeForce 610M
    Manufacturer NVIDIA
    Chipset GeForce 610M
    Dedicated Memory 1.0 GB
    Total Memory 3.9 GB

Video Card 2 Intel(R) HD Graphics 4000
    Manufacturer Intel
    Chipset Intel(R) HD Graphics 4000
    Dedicated Memory 32 MB
    Total Memory 1.6 GB

Memory 8.1 GB

Operating System Microsoft Windows 8 (build 9200), 64-bit
    Service Pack 0
    Size 64 Bit
    Edition Basic

Om de aangegeven bestanden in sfcdetails.txt te repareren, heb je de installatiedvd nodig om zo de goede bestanden te kopiëren naar de schijf.
    Last edited by dorado; 17-11-14, 19:01.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Working...
    X