Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan niks meer openen of uitvoeren op pc

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kan niks meer openen of uitvoeren op pc

Hallo allemaal,

De titel is wat vaag maar het is ook moeilijk in één in te omschrijven wat er aan de hand is met de laptop.
    Ik heb een Acer Aspire V-3 771G met Windows 8.1.

Sinds vanmorgen kan ik bijna niks meer met de pc. Hier onder de problemen:

- Ik kan geen applicaties openen. Bij bijv. het openen van een tekstbestand krijg ik de volgende foutmelding:
    'Kan geen toegang krijgen tot de Windows installer-service.'

- Ik kan geen instellingen openen. Hij zet instellingen wel in mijn taakbalk maar als ik er op klik 'flitst' het heel even en zie ik niks. Zodoende kan ik dus ook geen configuratiescherm e.d. openen.

- Rechtermuistoets op het windowsicoontje wat verschijnt linksonderin beeld werkt niet.

- Zoekfunctie bij start werkt niet.

- Bij opstarten laptop krijg ik de melding 'netwerkfout'

- In mijn taakbeheer zie ik dat de schijf 100% verbruikt. Het is rood. Dat is natuurlijk niet goed, maar er is geen enkel bestand te zien dat zoveel ruimte verbruikt.

- Chrome kan ik wel gewoon gebruiker. Ik kan er niks downloaden e.d. dan ook het 'flits' wanneer normaal het scherm 'opslaan als' te zien is en wordt er niks gedownload.

Aanvulling: Virusscanner Panda is automatisch uitgeschakeld. Evenals m'n firewall.

- Tevens kan ik mijn wifi niet uitzetten. Ik moet 'netwerk vergeten' doen om mijn internet te kunnen uitschakelen. Gelukkig is dat niet het ergste.

Ik heb geprobeerd op te starten in veilige modus maar krijg het niet voor elkaar (shift+f8 en alleen f8).
    Heb in opdrachtprompt als administrator de volgende opdracht gegeven:
    bcdedit/set bootmenupolicy legacy

Waardoor het schijnbaar nu wel zou kunnen lukken met F8, maar dit moet ik nog proberen. Ik ben niet erg hoopvol. Momenteel loopt er een virusscanner die ik wel kon downloaden (vreemd genoeg maar die opende ook op een andere manier) (bitdefender) en daar wacht ik op.

Is dit probleem bekend en zijn er nog andere ideeen die ik zou kunnen proberen?
    Alvast bedankt.

Madelon
    Last edited by Madel0n89; 27-11-14, 13:58.

Denk aan Windows herstellen of opnieuw installeren.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Bedankt voor je reactie. Ik heb het via cmd voor elkaar gekregen om door herhaaldelijk op F8 te drukken tijdens het opstarten, de optie voor veilige modus gekregen. Daar bleek ik wederom niks te kunnen uitvoeren. In de bios was ook nog ren andere keuze, namelijk PC opnieuw instellen. Dat heb ik nu geprobeerd en het lijkt te werken.

Comment

Working...
      X