Mededeling

Collapse
No announcement yet.

laptop Pb windows 8.1 Ie slaat uit, is niet te herinstalleren

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• laptop Pb windows 8.1 Ie slaat uit, is niet te herinstalleren

Hallo,

na een anti virus controle te hebben gedaan in dit topic http://www.nucia.eu/forum/threads/72...571#post704571

Zit ik nog met het probleem dat Ie wel opstart maar na ongeveer 30-60 seconden meldt Windows dat het programma niet meer werkt en wordt afgesloten.
    Ik wil het opnieuw installeren waarvoor ik naar "Windows onderdelen verwijderen" moet gaan.
    Dat lukt wel maar het dialoogvenster waarin je de onderdelen moet aanvinken die je uit wil schakelen, blijft geheel leeg.

P.s. Firefox en Chrome werken wel normaal.

Ook het inschakelen van de Windows Defender services lukt niet. Deze staan op handmatig starten en zijn niet te wijzigen naar automatisch.
    (alles na te zien vernoemd topic).

Zal hier een oplossing voor zijn of rest slecht een her-installatie?
    Geluk is met de dommen, ik heb ook altijd pech...............

Hier heb ik een artikel gevonden m.b.t. de door jou ondervonden problemen:
    Wat te doen als Internet Explorer niet meer reageert

Probeer het volgende om Defender in te schakelen:
    Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:

'Windows Defender inschakelen
    On Error Resume Next
    Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
    WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender\DisableAntiSpyware",0,"REG_DWORD"
    Message = "Windows Defender is nu ingeschakeld" & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet je je afmelden en opnieuw aanmelden"
    X = MsgBox(Message, vbInformation, "Windows Defender inschakelen")
    Set WshShell = Nothing

Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je: enabledefender.vbs.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → enabledefender.vbsOpenen
    Last edited by dorado; 01-02-15, 18:15. Reden: tags correctie

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Hier heb ik een artikel gevonden m.b.t. de door jou ondervonden problemen: Wat te doen als Internet Explorer niet meer reageert
      en dat is nu juist het probleem, wanneer ik deze instructies volg, moet ik een dialoogvenster krijgen waarin ik kan aanvinken om Ie uit te schakelen. Dat dialoogvenster krijg ik wel maar dat dialoogvenster is leeg! daar valt niks in aan of uit te vinken. (ook als bijlage bijgevoegd)
      Dat tekst bestandje laten draaien (je tags bij de bestandsnaam klopt NIET! je mist een " [ " op het einde) werkt wel maar wanneer ik me weer terug aanmeld en via services.msc kijk, zijn beide Winows Defender services niet actief en ik kan ze ook niet starten, ik krijg dan melding dat de digitale handtekening niet gecontroleerd kan worden. (zie bijlagen) Ik heb trouwens ook de foutmelding van Ie toegevoegd. Click image for larger version

Name:	screen_Iefail.jpg
Views:	2
Size:	131,5 KB
ID:	1068094Click image for larger version

Name:	screen_defender_network.jpg
Size:	274,5 KB
ID:	1068095Click image for larger version

Name:	screen_defender.jpg
Size:	271,3 KB
ID:	1068096Click image for larger version

Name:	dialoogvenster_leeg.jpg
Size:	256,6 KB
ID:	1068097
      Last edited by Rob_NL; 17-01-15, 15:50. Reden: bijlage dialoogvenster toegevoegd

Comment

Wat het lege venster van Windows onderdelen betreft: Kijk eens naar dit artikel, in het bijzonder de reactie van TheStrat.
        Last edited by dorado; 01-02-15, 18:16.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Deze dingen werken ook geen van allen, dan blijft volgens alle bronnen die ik via jou link heb gevonden alleen nog Windows herstellen over.
          Hopelijk werkt ie zelf dan ook weer

Comment

Working...
          X