Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wijzigen driveletter ongewenst Cd-station

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wijzigen driveletter ongewenst Cd-station

Ik wil voor twee disks de letter veranderen nl K en G. G is een bestaande disk(partitie) K is een nieuwe disk.
    Daartoe heb ik eerst de G drive hernoemd naar K om de nieuwe drive de letter G te geven. Als een bestaande disk gewijzigd wordt moet eerst de PC opnieuw opgestart worden de letter vrij te geven.
    Echter nestelt zich een Cd-station op die plaats na de herstart. Dit station (en nog een) komt echter niet voor in
    het overzicht "Computerbeheer\Opslag\Schijfbeheer maar zijn wel te zien in Verkenner.
    In het systeem is één CD/DVD drive aanwezig en heeft een eigen letter.
    Het zijn echter ook geen virtuele disks meldt het systeem als ik probeer ze te ontkoppelen.
    Waar zou ik de stations letters van deze stations kunnen veranderen?
    Of heeft iemand een idee waar deze stations vandaan komen?

Erik
    for Eagle and crew

waarom zou je dat willen wijzigen?
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Bekijk dit artikel: Stationsletters wijzigen, toevoegen of verwijderen

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Het probleem is inmiddels opgelost.
        Het programma PowerIso reserveert bij opstarten twee drives die door de PC niet als virtueel gezien worden. Ook kan ik in de opstart configuratie dit programma niet vinden. CCleaner gaf aan dat PI een standaardapplicatie is. Door in de instellingen geen drives meet toe te kennen was het probleem opgelost.
        for Eagle and crew

Comment

Working...
        X