Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pictogrammen uit systeemvak verwijderen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Pictogrammen uit systeemvak verwijderen

Hoi,

Ik wil graag oude picto's uit mijn systeemvak verwijderen, bv AVG.
    Die heb ik verwijdert van mijn pc om Panda eens te proberen, nu blijft dat Avg pictogram staan, kan wel melding uitzetten maar wil hem helemaal weg hebben. Wie kan me even helpen alsjeblieft?

Gr. Rinse

Waarschijnlijk heb je AVG niet op de juiste manier verwijderd en staan er nog onderdelen van op je pc
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Hier vind je de AVG removal tool, heb je dat al geprobeerd

http://www.avg.com/nl-nl/utilities
      Liefs Typetje

read my blog

Comment

Dit kan eenvoudig met de CCleaner: Windows/Geavanceerd. Systeemvakmeldingencache aanvinken. Schoonmaken.

Taakbeheer openen: proces explorer.exe beëindigen. Vervolgens: Toepassingen/Nieuwe taak. Type explorer.exe. Daarna Toepassen/OK.
        Last edited by Leono; 19-07-15, 11:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leono Bekijk Berichten
          Dit kan eenvoudig met de CCleaner: Windows/Geavanceerd. Systeemvakmeldingencache aanvinken. Schoonmaken.

Taakbeheer openen: proces explorer.exe beëindigen. Vervolgens: Toepassingen/Nieuwe taak. Type explorer.exe. Daarna Toepassen/OK.
          Dit werkt alleen als het programma totaal is verwijderd. In dat geval verschijnt het pictogram ook niet meer, maar staat dan vaak nog wel bij de inactieve pictogrammen.
          Dus in dit geval lijkt mij de oplossing van typetje de beste. Zou dat niet werken dan zou je bijvoorbeeld handmatig kunnen gaan zoeken naar restanten van AVG en deze verwijderen.

Comment

Als een programma geheel verwijderd is (ik doe het zelf altijd met de Geek Uninstaller en zoek daarna nog met Everything naar eventuele resten), dan nog blijven deze pictogrammen in het systeemvak staan.

De suggestie dat het programma niet goed verwijderd zou zijn deel ik daarom niet. (Het zou natuurlijk een mogelijkheid kunnen zijn, maar dit staat los van het geschetste probleem. Al verwijder je het programma nog zo goed, die pictogrammen krijg je daarmee niet weg).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leono Bekijk Berichten
              ...blijven deze pictogrammen in het systeemvak staan...
              Heb je gelijk in. Het klopt dat als je in het systeemvak op "aanpassen" klikt daar nog veel pictogrammen staan van verwijderde programma's. Deze kun je zoals je al aangaf o.a. met behulp van ccleaner verwijderen
              Maar ik begreep uit de vraagstelling dat in dit geval het pictogram als actief in de systeemvak staat. Dat zou betekenen dat het programma niet helemaal is verwijderd en er nog iets opstart.

Ik denk dat TS hierover wat duidelijker moet zijn.
              Last edited by Giant; 19-07-15, 13:16.

Comment

Download het bijgevoegde bestand.
                Rechtsklik resetsysteemvakcache.bat → Als administrator uitvoeren
                Herstart
                resetsysteemvakcache.bat

Gelukt?
                Last edited by dorado; 19-07-15, 14:37.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Gelukt Dorado , thnx voor de reactie's allemaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rinsem Bekijk Berichten
                    Gelukt Dorado , thnx voor de reactie's allemaal.
                    Last edited by dorado; 19-07-15, 17:28.
                    Liefs Typetje

read my blog

Comment

Working...
                    X