Mededeling

Collapse
No announcement yet.

slachtoffer augustus update windows 8.1

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• slachtoffer augustus update windows 8.1

Net terug van vakantie, installeer ik de laatste updates van windows 8.1 en na twee keer opstarten slaat het scherm op blauw. Niets meer. Hij start windows ook geen klein beetje op. Doet helemaal niets dus.
    Op internet lees ik dat ik ook slachtoffer ben van de augustus update. Met name kernelupdate KB 2982791 en optionele update KB 2975719 zouden de problemen veroorzaken, maar ik lees nergens een oplossing. Ik kan dus niet meer in windos komen.
    Wat nu: service desk gebeld en die zegt: gecrashed dus opnieuw installeren. Alles kwijt dus ongeveer of een back-up laten maken en fors wat geld kwijt. Nee, heb net Windows 8.1 en dus geen reboot-cd. Ja stom.
    Heeft iemand een oplossing?
    Wel heeft zoon ook windows 8.1 en die heeft de updates wel overleefd. Kan ik via zijn computer en een usb-stickje iets doen?

Start op in veilige modus met netwerkmogelijkheden.
    1. Open Start → Alle programma's → Windows Update.
    2. Klik hier op Instellingen wijzigen
    3. Kijk nu op Updates automatisch installeren &
    4. wijzig dit in Updates downloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren
    5. Klik op de Terug knop
    6. Klik op Geïnstalleerde updates
    7. Rechtsklik de betreffende updates:
      • KB 2982791
      • KB 2975719
    8. en klik op Verwijderen
    9. Wanneer de updates volgende x worden aangeboden. rechtsklik ze dan en kies Verbergen.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Helaas,
      ook als ik opstart met shift ingedrukt, blijft het scherm geheel blauw

Comment

Wellicht kun je met een andere computer de
        hersteldiscs downloaden en branden, waardoor je wel in veilige modus kunt opstarten.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Dorado als je uw link voor 8,1 volgt, moet je lid worden om dat te kunnen downloaden. Is dat niet te vermijden?
          Heb ooit een CD gemaakt voor Windows 8, maar niet 8,1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theo2602 Bekijk Berichten
            Dorado als je uw link voor 8,1 volgt, moet je lid worden om dat te kunnen downloaden. Is dat niet te vermijden?
            Heb ooit een CD gemaakt voor Windows 8, maar niet 8,1
            Ik heb het even nagelopen, je hebt helemaal gelijk, het is ook een forum, maar registratie is gratis, zoiets als hier, ik denk dat als dat je enige laatste redding is, je dat best even zou kunnen overwegen.

Ik weet niet of Dorado nog andere linkjes heeft waar je zonder registratie ook de 8.1 kunt verkrijgen. Dat laat ik verder over aan hem.
            Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Tip van computerverkoper: trek tijdens het opstarten de stekker aan de achterkant van de desktop eruit tot de computer de herstelfunctie weergeeft. Ik heb dit twee gedaan en de computer startte daarop weer gewoon op, zoals altijd. Ik ben blij. Rest een vraag: moet ik die slechte updates alsnog verwijderen? (zet 'm nu voorlopig even in slaapstand tot iemand wil reageren )

Comment

ja ik zou wel even de gewraakte updates verwijderen, en de stappen zoals Dorado hiervoor heeft beschreven volgen, om te voorkomen dat ze weer geïnstalleerd worden.
                Liefs Typetje

read my blog

Comment

Typetje en Dorado: het is om gek van te worden. De gewraakte updates zijn niet in de lijst met geïnstalleerde updates te vinden! Kan het zijn dat Windows ze er zelf al heeft uitgeknikkerd/hersteld?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matan Bekijk Berichten
                    Typetje en Dorado: het is om gek van te worden. De gewraakte updates zijn niet in de lijst met geïnstalleerde updates te vinden! Kan het zijn dat Windows ze er zelf al heeft uitgeknikkerd/hersteld?
                    Zou best mogelijk zijn dan zijn. Dan is het voorlopig in orde, mocht je ze toch weer binnen krijgen, dan zou ik ze wel even verbergen
                    Liefs Typetje

read my blog

Comment

Ga ik zeker doen

Comment

Beste Dorado en Typetje.

Even een vraagje naar aanleiding van dit onderwerp. Is het dowloaden van schadelijke updates te voorkomen?

Groet Martien

Comment

Je kan in je instellingen voor de updates in ieder geval selecteren "Updates automatisch downloaden, maar mij laten beslissen welke ik wil installeren."

Het komt ook maar zelden voor dat er een update verkeerd uitpakt en zoals je kon lezen, was dat niet bij iedereen het geval. Het zijn dus uitzonderingen, op zich kan je er vanuit gaan dat de updates van Windows gewoon gewoon veilig zijn en je die kan installeren.

Twijfel je over een update. Stel gerust je vraag voor je gaat installeren.

Als je de instelling voor updates zo instelt dan kan je de updates bijvoorbeeld een dagje later installeren dan is meestal een foute update wel ontdekt en hersteld.
                          Liefs Typetje

read my blog

Comment

Hartelijk dank voor het duidelijke antwoord Typetje. Hoewl ik nooit geen problemen gehad heb wat dit onderwerp betreft, ga ik de instellingen toch aanpassen.

Nogmaals dank voor het duidelijke antwoord en alvast een heel fijn weekend

groet Martien

Comment

Geen dank, graag gedaan
                              Liefs Typetje

read my blog

Comment

Working...
                              X