Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC doet raar.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• PC doet raar.

Dat hebben computers wel eens, dat ze raar doen. Ik weet zelf dan niet wat te doen, want ik ben niet handig met computers.

Wat is het geval: soms, als ik mijn PC met Windows 8.1 opstart, start hij spontaan een blauw scherm (dos menu?) met instellingen op. Ik kan daar bv. tijd en datum wijzigen. Volgens mij moet je normaliter een toetsencombinatie indrukken om in dat menu te komen, maar dat heb ik niet gedaan. De avond tevoren heb ik de computer ook gewoon afgesloten, dus niet door de stroom er ineens af te halen of zo.

Ik kan dat scherm afsluiten door met de pijltjestoets naar een optie te gaan om de standaardinstellingen te kiezen. Daarna start hij verder gewoon op en doet alles het.

Maar waarom verzint mijn PC zelf om naar dat intellingenmenu te gaan? Hopelijk is het geen ingewikkeld probleem, want dan weet ik me weinig raad.

Is dat bij de 2e en 3e x opstarten ook nog?
    Is het al een oudere machine?

Ik denk dat het bv. aan de batterij van de CMOS zou kunnen liggen.
    Last edited by dorado; 17-08-15, 17:59.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Nee hoor, hij is van afgelopen februari. De vorige keren dat ik het had startte hij daarna gewoon weer op, vandaag nog niet getest.

Comment

Getest: hij doet normaal.

Comment

Mooi

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Hopelijk blijft het zo, pc die een eigen leven gaan leiden en raar doen, daar heb je niks aan
            Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Het ligt eraan wat-ie dan doet. Als het leuk is mag het wel. Maar als er een kans is dat hij er binnenkort op crasht ben ik minder te spreken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pollepel Bekijk Berichten
                Het ligt eraan wat-ie dan doet. Als het leuk is mag het wel. Maar als er een kans is dat hij er binnenkort op crasht ben ik minder te spreken.
                heb je er nog garantie op?
                Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Ja, dat wel. In elk geval op de hardware.

Comment

Working...
                  X