Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stuurprogramma's niet geïnstalleerd

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Stuurprogramma's niet geïnstalleerd

Sinds kort een racestuur Fanatec CSR in mijn bezit (via Marktplaats). Drivers geïnstalleerd, maar zodra ik het stuur uitzet, is het stuur verdwenen bij apparaartbeheer. Ik moet de drivers verwijderen en helemaal opnieuw installeren. Een heel enkele keer doet het stuur het dan, maar meestal niet. Op zoek naar het probleem, zag ik dat in apparaatbeheer ook een geel uitroepteken bij de computer staat. Wanneer ik daar klik op stuurprogramma installeren, krijg ik de melding 'SM-buscontroller' heeft geen stuurprogramma en 'PCI-Simple communications-controller' heeft geen stuurprogramma. Geen idee of dat de werking van het stuur blokkeert en of ik die stuurprogramma's wel nodig heb voor een correcte werking van de PC.
    Iemand die mij hierover kan informeren? In de bijlagen enkele afbeeldingen die misschien duidelijker zijn dan mijn tekst.
    In ieder alvast mijn dank voor geboden hulp.Click image for larger version

Name:	14-10-2015 21-01-37.jpg
Views:	1
Size:	45,4 KB
ID:	1074120Click image for larger version

Name:	14-10-2015 21-02-32.jpg
Size:	60,8 KB
ID:	1074121Click image for larger version

Name:	14-10-2015 21-03-18.jpg
Size:	62,8 KB
ID:	1074122Click image for larger version

Name:	14-10-2015 21-04-38.jpg
Size:	38,2 KB
ID:	1074123Click image for larger version

Name:	14-10-2015 21-58-48.jpg
Size:	72,5 KB
ID:	1074124

Eerst wat informatie over de hardware verzamelen:
    Download Speccy naar het bureaublad en installeer deze.

• Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
    • Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
    • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
    • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
    • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
    • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het apparaat en kies Eigenschappen van
    • PCI Simple Communications Controller,
    • SM Bus Controller,
    • USB invoerapparaat.

Ga naar het tabblad Details.

KLIK HIER voor een vergroting! 
    Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.
    Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Hier alvast de link: http://speccy.piriform.com/results/U...8JehhXTnKynSOT

De rest komt zo (wedstrijdverslag aan het maken van een simrace...)

PCI Simple communications controller:
      PCI\VEN_8086&DEV_8C3A&SUBSYS_1C3A1458&REV_04

SM buscontroller:
      PCI\VEN_8086&DEV_8C22&SUBSYS_50011458&REV_05

USB invoerapparaat kan ik helaas niet vinden.
      Click image for larger version

Name:	15-10-2015 22-11-37.jpg
Size:	99,7 KB
ID:	1068488
      Last edited by backlee; 15-10-15, 21:12.

Comment

Zoek bij Gigabyte het volgende:
        • Intel(R) Management Engine Interface
        • Intel(R) 8 Series/C220 Series SMBus Controller

Comment

Pffff, gezocht maar ik weet het niet te vinden. Ik heb het moederbord ingegeven bij downloads, maar krijg dan geen match. Waar moet ik specifiek zoeken?

Comment

Dan wil ik graag een overzicht zien:

Download en installeer ConEmu Preview Installer
            Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
            (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
            Typ: md %Programfiles%\devcon

Download Devcon
            Dubbelklik devcon.exe en laat deze uitpakken naar *C:\Program Files\devcon

**Typ: cd %Programfiles%\devcon\i386
            Typ: devcon find * >%UserProfile%\desktop\log.txt
            Sluit alle vensters en voeg deze log.txt gemaakt op je bureaublad toe als bijlage aan je volgende bericht

*Onder de map devcon worden 2 mappen aangemaakt:
            • i386
            • ia64

**Typ: cd %Programfiles%\devcon\ia64 als je besturingssysteem x64 is.
            Hier kan vastgesteld worden of je bestruingssysteem 32 of 64bits is.
            Last edited by dorado; 16-10-15, 22:06.

Comment

En waar ergens moet ik die regel intikken?

Name:	16-10-2015 23-14-31.jpg
Size:	15,9 KB
ID:	1068492

Comment

In Conemu
                Last edited by dorado; 17-10-15, 08:20.

Comment

Ik krijg de volgende melding:

Name:	17-10-2015 09-57-19.jpg
Size:	93,0 KB
ID:	1068493

Comment

Voer dan deze opdrachten uit in de Opdrachtregel.

(Rechtsklik het venster -> kies Plakken)

Comment

Ik kan de opdrachten niet daarin kopiëren, dus de opdrachtregel overgetikt. Heb ik ergens een spatie te weinig of teveel getikt?Click image for larger version

Name:	17-10-2015 10-32-22.jpg
Size:	66,6 KB
ID:	1068494

Ik kreeg overigens wel een foutmelding in een kader bij het opstarten van de pc vanmorgen. Daar stond in dat er een fout zat in Program Files, maar dat opgelost zou worden als ik het veranderde in Progra~. Ik heb toen op OK geklikt.
                      Last edited by backlee; 17-10-15, 09:36.

Comment

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                        Kopieer onderstaande code:
                        @echo off
                        IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /q %UserProfile%\desktop\log.txt
                        FOR /F "TOKENS=*" %%I IN ('DIR /s /ad /b %systemdrive%\*devcon*') DO ECHO %%I>>%UserProfile%\desktop\log.txt
                        START NOTEPAD %UserProfile%\desktop\log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
                        Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                        Bij "Bestandsnaam" zet je:nucia.bat.
                        Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                        Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → nucia.batAls administrator uitvoeren

Comment

In Win 8.1 is er geen startknop meer...
                          Mijn vorige logfile zie ik niet meer in dit topic staan. Dat was veel langer dan het logbestand dat ik nu krijg:

C:\Program Files\devcon
                          C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\devcon
                          C:\Users\Gebruiker\Files\devcon

Comment

De map devcon zit gewoon onder Program Files, dus daaraan ligt het niet en je hebt ook geen typefout gemaakt: (%programfiles% is in principe gelijk aan C:\Program Files, als deze op de C:\schijf staat en anders verwijst %programfiles% naar de program files map op de juiste schijf)

Ik begrijp dat de opdrachtregel bij jou op je systeem ook niet werkt? Dan is het mss een goed idee om je computer eens hier na te laten kijken.

Comment

Na de update naar Win 10 erop te hebben gezet, kreeg ik foutmeldingen. Ik heb toen Win 8 er weer opgezet. Maar omdat het stuur niet werkte, heb ik zelfs een clean install van Win 7 gedaan. Daar kreeg ik echter geen verbinding meer met internet en dus er maar weer Win 8 (ook weer een clean install) op gezet. Ik maak een melding aan in de virus/infectiesectie. Blijft dit topic open of wordt het gesloten? Wat doe ik met de inmiddels geïnstalleerde programma's? Gewoon laten staan?

Comment

Working...
                              X