Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tikproblemen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tikproblemen

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste berichtje hier uit naam van m'n zus van 74.
    Ze heeft een laptop waarop w 10 draait.
    Verdere info ontbreekt omdat ze daar zelf geen enkel verstand van heeft.
    Plots heeft ze bij elke aanslag van een willekeurige letter automatisch ook de letter ernaast ( rechts ) wordt weergegeven.
    Gevolg een abacadabra van jewelste.
    Binnenkort krijg ik die laptop onder ogen ( ze woont niet in de buurt en alle kontakt gaat via email ) en mijn vraag bij deze is dan ook :
    In welke richting moet ik zoeken om dit probleem voor haar op te lossen, mocht het op te lossen zijn.
    Enkele hints zou een mooi begin zijn voor onderzoeking.

Bij voorbaat dank.

• Klik Windows knop plus R tegelijk in. . Type control intl.cpl,,2 in en klik OK.
    • Klik op Toetsenbord wijzigen

Verwijder ieder ander toetsenbord dan Verenigde Staten internationaal.
    Last edited by dorado; 30-12-17, 18:37.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Oke, dank je.
      Ga het proberen zodra laptop in mijn bezit zal zijn binnen 14 dagen.
      Wordt vervolgd.

Comment

Op de computer kunt u meerdere talen instellen. Bij elke taal hoort ook een gebruikelijk toetsenbord. Het kan echter gebeuren, door onder andere een toetscombinatie, dat u de instellingen van uw toetsenbord hebt aangepast. Het juiste toetsenbord staat dan niet meer geselecteerd bij uw taal. Daarom verschijnen er andere tekens op het scherm dan u intoetst op het toetsenbord.

Vervelend als het toetsenbord raar doet, maar gelukkig is dat euvel snel verholpen. Druk tegelijk op de toetsen Ctrl en Shift. Blijven de rare of vreemde tekens? Doe dan het volgende:

Klik op Starten.
        Klik op Instellingen > Tijd en taal.
        Klik in het overzicht aan de linkerkant op Regio en taal.
        Onder 'Talen' staat als het goed is 'Nederlands'. Klik hierop en vervolgens op Opties.

Onder 'Toetsenbord' staan een of meer toetsenborden. Het juiste toetsenbord is 'Verenigde Staten (International) Qwerty'.
        Staat dit toetsenbord er niet? Klik dan op Een toetsenbord toevoegen en klik vervolgens op het juiste toetsenbord.
        Heb u twee toetsenborden staan? Verwijder de verkeerde, zodat alleen 'Verenigde Staten (International) Qwerty' er nog staat. Hierdoor wisselt u namelijk niet meer per ongeluk van toetsenbordinstelling. U verwijdert een verkeerd toetsenbord door erop te klikken en vervolgens op Verwijderen te klikken.

Bron: SeniorWeb

Comment

Working...
        X