Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe maak ik een server van een pc?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• hoe maak ik een server van een pc?

ik zou graag een server maken van een oude laptop als probeersel.

Is dat een kwestie van windows server hier op installeren als besturingssysteem en klaar is kees? Heb al wat lopen googlen maar is nog niet helemaal duidelijk.

?

Beste MartinG,

Je kan Windows Server inderdaad draaien, hoewel je wel een licentie nodig hebt voor het systeem.
    Je dient ook rekening te houden met de specificaties van de laptop. Windows Server heeft namelijk iets sterkere hardware nodig dan bijvoorbeeld een Ubuntu Server.

Mijn advies is om een Ubuntu Server of CentOS te installeren, leerzaam en het is leuk om te werken vanaf een Command Line.
    De mogelijkheden zijn ontzettend breed. Zelf heb ik meerdere Ubuntu Servers draaien die dienen als Back-up, daarnaast heb ik nog een Webserver draaien op CentOS, het mooie aan een Linuxserver is is dat het erg stabiel is en minimale systeemvereisten nodig heeft.

Ik hoop je voldoende geïnformeerd te hebben.
    Last edited by dorado; 19-11-15, 21:38.

Comment

Hey MartinG,

Een server is niets anders dan een pc die een andere pc van een dienst, welke dan ook.
      Met de installatie van een server-versie van Windows (of elk ander OS) kun je (m.i.) nog niet spreken van een server.

Wat wil je precies bereiken?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

wat ik graag zou willen is een server waarop ik kan inloggen met mijn andere computer via het het web, waar ik ook ben. Op deze server wil software draaien zo dat dit niet de pc belast waar ik op werk.

Comment

Hallo Martin,

Kun je iets specifieker zijn over wat voor soort software en wat voor soort omgeving je praat?

Een pc op afstand bereikbaar maken kan met Microsoft Extern Bureaublad (ingebouwd in Pro-versies) of met programma's zoals LogMeIn (betaald) of TeamViewer (gratis).

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Comment

Working...
          X