Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toetsenbord indeling veranderen

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Toetsenbord indeling veranderen

Laatst heb ik over mijn Laptop toetsenbord een glas limonade laten vallen. Gelijk alle toetsen eruit gehaald en schoongemaakt maar nu doen ineens 3 toetsen het niet meer namelijk de volgende Del, Enter en nog een toets die niet zo belangrijk is. Nou begrijp je vast wel dat het heel lastig is om geen enter toets te hebben op de toetsenbord daarom dacht ik dat ik misschien 1 van beide shifts kan instellen dat het de enter toets is. Is dit mogelijk en zo ja hoe dan? bedankt voor de hulp (Zoals je ziet is het en blok tekst, kan dus geen enter gebruiken dus moet het even op deze manier)

ik denk niet dat dit mogelijk is , en ik raad aan dat je gewoon naar een winkel gaat om het toetsenbord te vervangen. tot dan kan je misschien gebruik maken van een virtueel toetsenbord: bureau-accessoires ->> toegankelijkheid ->> schermtoetsenbord .

Comment

Ik zag bij help mij Alt013
      Zie http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=337121
      Het doet het: typ stukje tekst in druk op alt en typ in nul-dertien
      Laat de alt toets dan weer los
      Last edited by Zegje Waard; 23-03-08, 23:48.
      Tot 20 tellen, dat is past een kunst!

Comment

Ctrl + M kan ook voor Enter.

Tenminste in een invulveld, in wordpad lukt het niet.

Comment

Bij mij staat er links onder een icoontje van het toetsenbord:

Als ik daar op klik kan ik kiezen tussen Nederlands en de standaard indeling.

Comment

CTRL+Shift wil bij sommige ook een wisseling van toetsenbord indeling geven.
            Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
            Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
            Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
            Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
            Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
            Branders; Plextor 820SA.
            Speakers; Logitech z5500.
            Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Je kunt de toetsen zelf remappen via het register. Een handleiding (Engels) vind je hier :

Als ik het goed begrepen heb is dit het reg-bestandje waarmee je de Rechter Shift toets verandert in een Enter toets. (wel zelf even controleren)

Code:
              Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout]
              "Scancode Map"=hex:00,00,00,00,00,00,00,00,02,00,00,00,1c,00,36,00,00,00,00,00

Maar misschien is het handiger een programmaatje zoals dit te gebruiken :

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
              Working...
              X