Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verbindings probleem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Verbindings probleem

Hoi,

Op de pc van me ouders,zijn er wat verbindings problemen.
    Als de pc word aangezet,zie ik rechts onder bij het internet icoontje geen wereld bolletje (Vista). Als ik met de rechtermuisknop daarop klik en ik kies voor: Diagnose en Herstel,krijg ik vervolgens dit te zien:

Als ik voor de eerste optie kies,en het laat repareren,hierna krijg ik de melding dat dit niet is gelukt.

Ook de andere 2 opties geprobeerd waarbij de 2e helpt,maar dit moet ik dus elke keer doen als de pc van me ouders aangaat.Het rare is dat beide pc's bedraad zijn aangesloten op de zelfde router,en ik heb nergens last van
    Dus vraag ik mij af hoe dit ineens kan.

Alvast bedankt.

Iemand misschien een idee?

Comment

Verwissel de kabels eens, of is dat lastig.
      amiek

Comment

Niet mogelijk helaas. Wat me wel opvalt ineens is dat er dan wel een wereld bolletje staat en dan weer niet ( dus wel verbinding/geen verbinding) er wordt verder niks op de pc gedaan.

Comment

Dus denk ik dat het een kabelprobleem is. Even een andere UTP kabel erin steken.
          amiek

Comment

Ga ik even proberen

Comment

Ik heb er inmiddels een nieuwe kabel ingedaan,kijken of het nu wel blijft werken

Comment

Ook de ander internet kabel maakt niks uit. Krijg helemaal geen internet verbinding

EDIT:

Ook met de andere internet kabel: Dan wel verbinding,dan weer niet.
                Last edited by metriod; 29-05-08, 11:41.

Comment

Dit lijkt me eerder een probleem te zijn met instellingen en dergelijke.
                  Probeer eens of je gegevens kan versturen en ontvangen naar jezelf.
                  Ga als volgt tewerk
                  Zoek eerst en vooral je IP adres op op een moment dat je verbinding hebt.
                  Ga naar Start ==> Uitvoeren
                  Typ "cmd" (zonder "")
                  Nu krijg je een dosbox te zien
                  geef hier de volgende opdracht en duw op enter (alweer zonder ""): ping JOUW IP-ADRES waarbij je, uiteraard de woorden JOUW IP-ADRES vervangt door hetgene je eerder zocht

Nu zal je pc enkele paketten versturen naar het opgegeven IP adres.
                  Kan je de resultaten even in een screenshot zetten aub?
                  Misschien kan ik je dan wel verder helpen.

headhunterke
                  Train like hell, play like heaven
                  =============== Okapi Aalstar ================

Comment

hoi,

Met wat voor ip adres moet ik pingen? met me 'vaste' ip adres,of die van me router (192.168.x.x) ?

Comment

Probeer allebei maar Metriod.
                      Als je achter de ping opdracht even -t zet ( spatie-t) kun je hem een poosje laten lopen.

(@ Headhunterke: als een netwerkverbinding het niet doet, is het eerste wat je doet de kabels controleren, dan kun je dat uitsluiten. Daarna ga je verder kijken)
                      Last edited by amiek; 29-05-08, 19:12.
                      amiek

Comment

Ok ga ik doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
                          Probeer allebei maar Metriod.

(@ Headhunterke: als een netwerkverbinding het niet doet, is het eerste wat je doet de kabels controleren, dan kun je dat uitsluiten. Daarna ga je verder kijken)
                          Dat weet ik wel hoor
                          maar aangezien dat niet hielp is het een probleempje met de instellingen volgens mij...
                          Train like hell, play like heaven
                          =============== Okapi Aalstar ================

Comment

Of de netwerkkaart zelf....
                            Instellingen is een vrij ruim begrip.
                            @Metriod: heb je een netwerkje gemaakt, of zitten de pc's gewoon allebei "los" in de router. Wat je zou kunnen proberen is de pc van je ouders niet met dhcp te laten werken, maar een statisch IP adres te geven.
                            amiek

Comment

Heb inderdaad een netwerkje.
                              Als ik hem op statisch zet,dan geld dat ook voor mijn pc? of is dit per ip adres in te stellen?

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X