Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Acer Extensa erg traag, hoog CPU gebruik

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Acer Extensa erg traag, hoog CPU gebruik

Hallo,

Ik heb een Acer Extensa die erg traag is. Er staan niet veel programma's op, wel redelijk veel documenten en foto's. Toch neemt het zoveel CPU in beslag dat ik nu niet eens normaal kan typen zonder dat ik soms moet wachten tot ik de letters zie verschijnen.
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb CCleaner gebruikt en de scan van Anti-Malwarebytes levert niets op. Ik draai Vista op een Acer Extensa 5220, met 1BG DDR2, 80 GB HDD en een Intel Celeron processor 530.

Hebben jullie tips?

Alvast bedankt!
    Mitsie

Heb je alle stuurprogramma's geïnstalleerd of zijn deze sterk verouderd? Check dat d.m.v. rechtsklik computer → Apparaatbeheer.
    Kijk hier voor meer informatie.

Norton of McAfee AV zijn ook uitblinkende veroorzakers van trage computers...

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Hoi,

De stuurprogramma´s zijn niet verouderd, maar de laatste tip die je gaf was al een erg goede. Er stond Antivir op deze computer. Meteen eraf gehaald na het lezen van jouw bericht. Dat helpt al een heleboel. Hij is nog wel traag, maar het lijkt nu tenminste weer op een computer. Dat hij traag is, kan dat komen door de hoeveelheid aan documenten?

Mitsie

Comment

Dat van die documenten denk ik niet; je harde schijf is toch niet bijna vol?
        Wat mij opvalt is dat je geheugen (1GB) weinig is om met Vista fijn te kunnen werken.
        Daarvoor is 2048 MB of 2GB een minimumeis.

Lees ook dit artikel goed door.
        Een goede tip is m.i. die van de resetdma. Voer die uit.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Working...
        X