Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De schijf in station x: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De schijf in station x: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken.

Hallo computer experts

Ik heb onderstaand probleem en heb gedaan wat wordt beschreven echter zonder succes

Hebben jullie een oplossing ????

Gr Richard

Typ het rekeningnummer in en vind direct de bijbehorende IBAN en BIC code voor internationale overboekingen. Onze IBAN check service is gratis!

Help; Windows wil telkens mijn beveiligde externe schijf formatteren

Je sluit je beveiligde externe harde schijf aan op de usb poort van je computer en hopla, daar is die irritante boodschap weer: “De schijf in station x: moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken.

Wilt u de schijf formatteren?” Indien je per ongeluk zou bevestigen ben je de beveiligde partitie en alle gegevens die erop staan kwijt.

Kunnen we deze melding uitschakelen?
    Last edited by Richardt; 13-07-13, 21:42.

Beste Richardt,

Probeer dit eens:

1. Rechtermuisknop op de externe hardeschijf > Eigenschappen > Extra > Foutcontrole uitvoeren > Vink hierbij allebei de opties aan.

2. Als de bovenstaande niets vindt dan raad ik je aan om met Recuva je bestanden te Recoveren en ergens anders naartoe kopiëren. Tenslotte als je al je bestanden hebt kun je de schijf formatteren en kijken of het nu wel werkt.

Recuva is trouwens te vinden op deze website
    Recover and un-delete files with Recuva, the award-winning file recovery tool by the makers of CCleaner. Download the latest version here.

succes.
    Last edited by Yaranq; 15-07-13, 11:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yaranq Bekijk Berichten
      Beste Richardt,

Probeer dit eens:

1. Rechtermuisknop op de externe hardeschijf > Eigenschappen > Extra > Foutcontrole uitvoeren > Vink hierbij allebei de opties aan.

2. Als de bovenstaande niets vindt dan raad ik je aan om met Recuva je bestanden te Recoveren en ergens anders naartoe kopiëren. Tenslotte als je al je bestanden hebt kun je de schijf formatteren en kijken of het nu wel werkt.

Recuva is trouwens te vinden op deze website
      Recover and un-delete files with Recuva, the award-winning file recovery tool by the makers of CCleaner. Download the latest version here.

succes.
      Hallo Yarang

Bij dat je me wil helpen met dit probleem

De foutcontrole geprobeerd helaas zonder succes, hij geeft aan dat de foutcontrole niet kan plaatsvinden omdat de schijf eerst geformateerd dient te worden

De usb stick die ik gebruik geeft evengoed als er niks op de USB stichk staat de melding dat ik de verwisselbare schijf (USB dus) moet formatteren

Als ik de lege USB sick wel formateer krijg ik een foutmelding dat dit niet lukt. Dus de recuva heeft ook geen zin dus.

Nog andere oplossingen ??
      Last edited by Richardt; 15-07-13, 21:10.

Comment

Geen andere oplossingen ??? Lap top maar weggooien ???

Comment

Je zou met een Hiren`s bootcd op kunnen starten. Vervolgens kies je voor de " "Linux Based Rescue environment". Vervolgens kun je met Testdisk de partitietabel en de opstartsector repareren volgens deze handleiding

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Ik krijg onderstaande melding

htp://www.hirensbootcd.org/download

De webpagina kan niet worden weergegeven

Meest waarschijnlijke oorzaak:
            •Voor bepaalde inhoud of bestanden op deze webpagina is een programma vereist dat momenteel niet is geïnstalleerd.

Mogelijke acties:
            Online naar een programma zoeken waarmee u deze webinhoud kunt weergeven.

Geef het adres opnieuw op.

Ga terug naar de vorige pagina

Comment

Er zit een engelse beschrijving bij en mijn Engels is niet zo goed, heb je ook een Nederlandse ???

Ik zat nog te kijken bij deze oplossing of is dat ook niets ???

Onderwerp: fabrieks insteling terug zetten

Ik denk zelf dat het probleem niet zo groot is want een paar weken terug werkte alles normaal.

Zelf zit ik nooit achter de laptop en wordt deze gebruikt door mijn 3 meiden, misschien is daar iets fout gegaan. ???

Ook gebruik ik regelmatig CC cleaner , misschien daar een vinkje verkeerd ??
              Last edited by Richardt; 03-08-13, 12:48.

Comment

Ik denk dat het idd anders kan: Start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor opdrachtprompt.

Navigeer eerst naar station x door x: in te tikken (Belangrijk(!)
                Typ nu:
                BootRec.exe /fixboot
                BootRec.exe /fixmbr

Herstart.

Comment

hallo dorado

voordat ik met de recovery cd aan de gang ga, wil ik met printscreens duidelijk maken wat precies het probleem is

Click image for larger version

Name:	dvd speler.jpg
Views:	1
Size:	116,2 KB
ID:	1067176

Dit gebeurd als ik een dvd er in doe

Name:	d schijf formatteren.jpg
Size:	103,4 KB
ID:	1067177

De D schijf heb ik later zelf gemaakt en werkt ook niet !!!

Name:	f schijf foto format.jpg
Size:	105,7 KB
ID:	1067178

Dit is voor foto en doet het ook niet

Name:	h schijf usb poort.jpg
Views:	2
Size:	106,7 KB
ID:	1067179

h schijf usb poort

[ATTACH=CONFIG]12092[/ATTACH]
                  als ik de h schijf wil formatteren krijg ik deze melding ????, maakt niet uit of er nou wel of niet wat op staat
                  Bijgevoegde Bestanden
                  Last edited by Richardt; 05-08-13, 11:32.

Comment

De C en G schijf werken wel prima zonder problemen

Als ik de printer op de USB schijf zet werkt deze ook zonder problemen

Heb je wat aan deze info ???? of moet ik gewoon met de recovery cd aan de gang gaan ??? ben een beetje bang ervoor dat de laptop het straks helemaal niet doet
                    Last edited by Richardt; 05-08-13, 12:13.

Comment

BootRec.exe /fixboot kun je wel gebruiken hoor zonder problemen.
                      BootRec.exe /fixmbr kan problemen geven wanneer er een recoverypartitie aanwezig is.
                      Hier kun je daar meer informatie over vinden.

Comment

Hoe en waar gebruik ik dit progamma ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Richardt Bekijk Berichten

Hoe en waar gebruik ik dit progamma ??
                          Zie post 8 van deze discussie.....

Comment

Ik krijg de volgende melding als ik x (H en D) typ

Sources>x
                            xwordt niet herkend als een interne of externe opdracht, progamma of batchbestand.

Als ik Sources>cd X (D en H)/ intyp krijg ik
                            Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden

Wat doe ik verkeerd. ???
                            Last edited by Richardt; 06-08-13, 10:15.

Comment

Name:	dvd erin krijg deze melding.jpg
Size:	102,4 KB
ID:	1067182

Als ik die recovery cd aanklik krijg ik bovenstaande melding, ik kan er dus niet in ???

Wat is hier de oorzaak van ???

Als ik

Comment

Working...
                              X