Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows Vista start niet meer op, backup dvd schijnt niet te werken

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows Vista start niet meer op, backup dvd schijnt niet te werken

Goedemorgen,

zoals de titel al zegt, ik krijg m'n pc niet meer aan de praat.
    Hij start op maar zodra Windows Vista aan de beurt is, is het einde oefening.
    Safe mode geprobeerd maar die liep vast tijdens het doen van een aanbevolen check, en m'n backup disc werkt waarschijnlijk niet naar behoren.
    Ik heb geen idee wat ik moet doen. Ik ben al een paar dagen aan het proberen, kom wel bij de herstelpunten maar als ik een herstelpunt van langer dan 5 dagen geleden wil kiezen, moet de schijf eerst door een scan en dan krijg ik de melding dat er fouten zijn aangetroffen op de c-schijf. Die kan hij kennelijk niet zelf repareren dus beginnen we dan weer van voor af aan...
    Kan iemand mij helpen? Ik heb deze computer pas aan mijn zoon gegeven om erop te kunnen gamen en na de vakantie te kunnen gebruiken voor school, dus ik zou 'm graag weer aan de praat krijgen!
    Alvast heel hartelijk dank!

Daniëlla

Beste Daniella-e,

Het lijkt erop dat er iets mis is met je harde schijf, en als dat niet automatisch hersteld kan worden, betekend dat dat de harde schijf er waarschijnlijk niet al te best aan toe is.

Als je het zelf aandurft, zou ik je aanraden de harde schijf uit de computer te halen, deze aan een andere computer te hangen en dan alle data met testdisk terug te halen. Anders loop je het risico dat de harde schijf binnen korte tijd voor eeuwig het loodje legt. Mocht je het zelf niet aandurven, laat het een knappe kop uit de buurt het voor je doen.

Om de computer weer aan de praat te krijgen, moet er dus een nieuwe harde schijf worden geplaatst en moet daar Windows Vista op worden geïnstalleerd.

Comment

Working...
    X