Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onbekend probleem

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Onbekend probleem

Geachte geachten,

Ik ben door Juistrr naar dit forum verwezen omdat ik nog last heb van onderstaande problemen, en daar gemeld wordt dat er geen vuiligheid op m'n pc te traceren is.
    Ik hoop dat ik hier verder geholpen kan worden?

Internet lijkt iets sneller te gaan, en het lijkt wel alsof de lettertjes kleiner zijn. Als ik iets afspeel via Youtube dan kan dat niet meer met de hoogste snelheid, en gaat heel schokkend. Volgens mij staat er nu x86 op terwijl het volgens mij x 36 moet zijn?

Ik kan ineens niet meer inloggen op Skype omdat deze blijft hangen, en voor Badoo krijg ik nu ineens de melding dat ik niet op de website kan komen omdat dat geen beveiligde verbinding zou zijn - zowel voor Opera, Explorer als Firefox. Heel raar want andere onbeveiligde websites kan ik wel gewoon op?

Aanmelden en op Facebook of Outlook gaat schokkend, evenals wanneer ik naar benden scrol, en de foto's en plaatjes krijg ik teksten te zien in plaats van afbeeldingen.

Mijn netwerk ligt er om de haverklap uit - toegang lokaal - en als hij het wel doet geeft hij toegang lokaal en internet aan - dat dubbele was eerst ook nooit. Ook heb ik het vermoeden dat wanneer je via de taskmanager kijkt er heel veel processen en services draaien - teveel - en in ieder geval veel meer dan dat er ooit op gestaan hebben.

Bij het aanmelden wanneer ik m'n pc aanzet duurt langer dan normaal, krijg ik eerst een tijd een zwart scherm te zien - wat nooit was - en bij tijd en wijle plettert hij me gewoon eruit, zodat ik eerst opnieuw moet opstarten via de beveiligde modus. Als hij me wel aanmeld dan komt dat geluid later en het is ook 'n raar aanmeld geluid. Of als je recht onderop de taakbalk iets aanklikt, of via een icoontjes op je bureaublad via rechtermuistoets - daar staan er altijd maar twee te weten de prullenbak en het Opera icoon (nu Firefox, maar wil weer Opera) - dan verschijnt dat venster om te kunnen kiezen ergens links bovenaan of op een andere plaats.
    Wat ook raar is is dat wanneer ik op een gegeven moment af wil sluiten, het scherm niet verdwijnt, maar dan zie ik pagina's die ik veel eerder die dag bezocht heb, of een filmpje van Youtube dat ik allang heb afgesloten.

Ik hoop dat ik hier verder geholpen kan worden?

Groet, Daniël Verbeek
    NULLA TENACI INVIA EST VIA...

Het grootste deel heeft waarschijnlijk gewoon te maken met het feit dat je computer een beetje dichtgeslibd is. Verwijder dus overbodige zaken (bij voorkeur met Revo Uninstaller), verwijder zaken die met de computer mee opstarten met 'msconfig' (uitvoeren en dan 'msconfig' invoeren, tabblad 'opstarten'), draai een schijfdefragmentatie, dat soort zaken.

Het schokkerige, daar wil ik mij nu even op focussen. Zou je naar Start willen gaan, dan rechtermuisknop op 'Computer' en dan 'Eigenschappen'. In het scherm dat nu opent zie je aan de linkerkant 'Apparaatbeheer' staan. Klik daarop en zoek voor een driehoekje met een uitroepteken bij grafische adapters of bij onbekende apparaten (of hoe het ook heet). Ik denk namelijk dat er iets niet helemaal lekker werkt wat dat betreft.

Mocht je overigens op een andere gele driehoek stuitten, meld het natuurlijk even, kunnen we daar ook naar kijken.

Comment

Bedankt voor het reageren, ik zal straks uitvoeren wat je van me gevraagd hebt.
      Vanmorgen kreeg ik met het opstarten wéér een blauw scherm - voor de tachtigste keer - gecrashed dus.

Dit stond er vermeld:

STOP: 0x000000D1 (0x00150BC2, 0x00000002, 0x00000001, 0x8D190185)
      oanet.sys-adres 8D190185 base at 8D18D000
      DateStamp 506ae5c7

Comment

Check of je stuurprogramma's allemaal zijn geïnstalleerd in Apparaatbeheer.. Kijk iig.of je daar geen gele driehoek ziet
        Als de stuurprogramma's nl. niet compatibel of verouderd zijn en in het bijzonder de chipset & video stuurprogramma's kunnen (vertraging, bevriezing &) blauwe schermen voorkomen.

Is nu een onbekend apparaat gevonden, zoek dan de Hardware-id op de volgende manier:
        1. Start → Alle Programma's → Systeembeheer → Apparaatbeheer
        2. Selecteer het betreffende apparaat → rechtsklik → Kies Eigenschappen[/b]
        3. Selecteer tabblad Details
        4. Kies bij Eigenschap → Hardware -id's
        5. Zoek op www.pcidatabase.com om welk apparaat het gaat
        6. Lees dit artikel om uit te zoeken hoe dit werkt
        7. Vervolgens heeft deze site meer dan 4Gb aan stuurprogramma's voor meer dan 22.000 apparaten

In het algemeen zoek je stuurprogramma's hier:
        CPU & Chipset drivers: AMD, Intel & Via
        Video stuurprogramma's: ATI, Intel & Nvidia
        Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken

Voorkom tenslotte dat Windows Update het stuurprogramma bijwerkt.
        Combineer [windowstoets & r] → typ: control sysdm.cpl,,2 → klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'.
        Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.

Het is mogelijk dat je na al deze handelingen opgevolgd te hebben onverhoopt een blauw scherm krijgt. In dat geval moet je deze analyseren & voorkomen.
        Last edited by dorado; 10-09-13, 16:32.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Geachte geachten,

Allereerste bedankt voor jullie hulp. Ik heb bij mijn adapters gekeken en er is nergens een geel driehoekje zichtbaar.
          Waar ik ook helemaal gek van wordt is dat de DNS-server er continue uit ligt. Dit heb ik gemeld bij Tele2, maar dat is tot op heden nog steeds hetzelfde als voordat ze me hebben geholpen. Morgen nog maar een keer bellen want hier word ik me een partijtje moe van.

Ik ga nu de adviezen van Dorado opvolgen.

Groet, Daniël

Comment

Beste Dorado,

Ik snap er geen bal van. Ik heb geprobeerd te doen wat je me gevraagd hebt, maar wanneer ik een apparaat uitkies en dan via rechtstoets klik dan krijg ik helemaal geen mogelijkheid om naar een tabblad te gaan. Er wordt melding gemaakt van het apparaat, en via ok kan ik het wegklikken - en verder niets.

Groet,

Daniël

Comment

Doe eens start > Configuratiescherm > Systeem
              Linksboven zie je Apparaatbeheer.
              Klik erop.

Je ziet nu een hele waslijst van apparaten, dit gaat van beelscherm tot DVD, toetsenborden, adapters enz...
              Per opgesomd item zie je een plusteken (als je hier op klikt, krijg je de onderliggende lijst van apparaten)

Wanneer er nu, in die lijst, een apparaat is dat slecht werkt, dan zal je een geel driehoekje zien met een uitroepteken.
              Het driehoekje staat bij een item dat dus niet goed werkt, dat moet je dus selecteren.

Enzo kom je bij Stap 2 van Dorado ...

Click image for larger version

Name:	Naamloos.png
Views:	1
Size:	34,3 KB
ID:	1067249
              Pic1... De waslijst van apparaten...

Click image for larger version

Name:	Naamloos.png
Views:	1
Size:	45,4 KB
ID:	1067250
              Pic2... De tabbladen....

Ik hoop dat het zo duidelijker is?
              Last edited by Emphyrio; 10-09-13, 01:38.
              Malware Research [email protected] (MBAM) ..... ASAP & Unite Member
              E Dev * McAfee verwijderen. * Ccleaner * E-Peek

Comment

Geachte geachten,

Ik heb zojuist met Tele2 gebeld omdat de DNS-server er om de haverklap uitlicht.
                En zij hebben me - nadat we een paar instellingen waren nagelopen - verteld dat daar niets op stond en vermoeden dat er iets opstaat wat er niet op thuis hoort.
                Maar hier wordt er verteld dat dat niet het geval is. Hoe dan ook, ik word er moe van.
                Ik ga nu doen wat Emphyrio me heeft gevraagd.

Groet, Daniël

Comment

Geachte geachten,

Bedankt voor de hulp in deze. Dit had ikzelf inderdaad gedaan, en daar stond nergens een driehoekje vermeld.
                  En ik kan niet bij mijn NVIDIA GeForce 7600 GS komen via de link.

Groet, Daniël Verbeek
                  Last edited by Consultancy Verbeek; 10-09-13, 09:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Consultancy Verbeek Bekijk Berichten
                    Geachte geachten,

En ik kan niet bij mijn NVIDIA GeForce 7600 GS komen via de link.

Groet, Daniël Verbeek
                    Link aangepast in reactie nr.4

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Nou, ik weet het niet, nergens is iets vermeld - wanneer ik met Tele2 bel dan zeggen ze dat er niets is, en dat er iets op m'n pc zit wat er niet op hoort, en hier denken ze dat het geen vuiligheid is - maar ondertussen moet ik nu voor elke keer dat ik van één website naar de volgende ga mijn netwerk opnieuw repareren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Consultancy Verbeek Bekijk Berichten
                        wanneer ik met Tele2 bel dan zeggen ze dat er niets is, en dat er iets op m'n pc zit wat er niet op hoort,

Is dit een zekerheid of een aanname.?

Als het een zekerheid is zouden ze toch moeten kunnen uitleggen wat dat "iets" dan is...

Comment

Dit is een zekerheid, alleen wat het was kon hij niet zeggen, maar wel dat het 1f spyware, malware enz enz was.

Comment

Working...
                          X