Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vastlopers in Internet Explorer

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vastlopers in Internet Explorer

Hallo,

Ik had met toenemende regelmaat dat mijn pagina's vastliepen wanneer ik surfde.
    Met name wanneer het pagina's waren welke veel advertenties bevatten. Dan kreeg ik een melding met iets van; kan een van de toepassingen niet uitvoeren.
    Toen had ik daar her en der eens naar gezocht, ook ergens hier op de site en was ik ergens op gestuit. Heb vervolgens iets uitgeschakeld of stopgezet, dat weet ik niet precies meer..maar het hielp wel.

Alleen nu kom ik na een poosje weer eens op YouTube, en merk ik dat de site constant vastloopt, begrijpt er niets van.

Heb natuurlijk eerst gezocht, mijn flash en adobe e.d gechecked op udates e.d maar dat is allemaal ok.
    Ook MbaM laten lopen voor eventuele virussen, maar ook dat leverde (gelukkig) niets op.

Het is net of 'mist' mijn laptop iets tijdens het laden van, in dit geval YouTube, want op andere, gewone site's (tekst-sites) merk ik daar vrij weinig van.

Kan het liggen aan het ActiveX installer (AxInstSV) van microsoft corporation? de status van deze services staat namelijk op 'gestopt' wanneer ik via msconfig kijk bij "services" en ik had ergens ook gelezen dat dit ermee te maken kon hebben...maar ik heb geen idee hoe dat weer te activeren....en dan wil ik liever zelf niet om rommelen...

Bedankt alvast,
    Nynke

Combineer [Alt&x] in IE → Invoegtoepassingen beheren.
    Wanneer je een invoegtoepassing selecteert, klik je rechtsonder op Uitschakelen.
    Doe dit bij allemaal en kijk of er verbetering komt.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Hallo,

Even voor het gemak,
      zo stonden de instellingen:

ik heb nu alles uitgezet, en ff op youtube getest en dat draait nu wel weer als een trein zonder vastlopers.
      Alleen vraag ik me af; wát heb ik nu uitgeschakeld?
      Zoals dat van AVG? maar dat stond al onder 'niet beschikbaar'? en hoe zit dat met Java en Adobe? heb ik dat niet nodig in internet explorer dan?

Bedankt voor het reageren in ieder geval,

Nynke

Comment

Het is een kwestie van 1 voor 1 weer inschakelen om daar achter te komen....

Comment

ah, ok...nou ik ben dat dus maar gaan doen het afgelopen half uur en ben tot de volgende conclusie gekomen.

De boel loopt vast zodra en alleen wanneer Shockwave Flash Object, van Adobe System Incorporated Ingeschakeld is. Deze heb ik dus nu dan maar uitgeschakeld.
          Laadtijd o.i.d staat daar overigens ook helemaal niet achter vermeld en ik heb ook geen idee waar dit voor dient?

Alle overige invoegtoepassingen heb ik weer zo gezet zoals ze stonden en daar merk ik dus geen verschil mee, waar die dan weer voor nodig zijn weet ik eigenlijk ook niet maar ok.

Ben wel benieuwd waar die Shockwave Flash Object dan voor dient, waar die een onderdeel van is, waar de laptop dat voor gebruikt...?

Groet,
          Nynke

nou dat antwoord heb ik inmiddels al:
          wanneer ik een spel speel, doet hij het dus niet, ik heb dat dus blijkbaar nodig.
          Heb mijn versie hiervan ook al bijgewerkt..maar ook dat helpt weinig.
          Ik heb het dus nodig (inschakelen) om een spel te spelen, wil ik op youtube, dan moet ik hem uitschakelen om vastlopen te voorkomen?? dat was eerst nooit zo en is toch wel heel erg raar..
          Dat het hem zit in het Shockwave Flash Object is wel duidelijk maar hoe en waarom op de ene site wel en op de andere niet, en waarom de ene er in vast loopt en de andere niet...kom ik niet uit..
          Last edited by NynkeF; 18-11-13, 18:09.

Comment

Je kan eens proberen alles compleet te verwijderen en daarna opnieuw te installeren..
            Verwijder Flash door een tool van Adobe te downloaden.
            Surf hiervoor naar deze webpagina en plaats uninstall_flash_player.exe op je bureaublad.
            Opm: Deze werkt voor zowel 32 als 64 bit versies van Windows. Info vind je hier.
            Sluit ALLE browsers & openstaande programma's.
            Dubbelklik op uninstall_flash_player.exe en laat het tool zijn werk doen.

Start vervolgens op in veilige modus met netwerkondersteuning.
            (om deze instructies te kunnen uitvoeren)

Verwijder vervolgens gerelateerde mappen op volgende manier.
            Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok
            Kopieer onderstaande code:
            @ECHO OFF
            IF EXIST %UserProfile%\desktop\flash.log DEL %UserProfile%\desktop\flash.log
            ECHO verwijder flashmappen>>%UserProfile%\desktop\flash.log
            FOR %%I in (
            "%systemroot%\system32\Macromed\Flash"
            "%systemroot%\SysWOW64\Macromed\Flash"
            "%appdata%\Adobe\Flash Player"
            "%appdata%\Macromedia\Flash Player"
            ) DO (
            IF EXIST %%I (
            RD /S /Q %%I
            IF EXIST %%I (
            ECHO %%I niet verwijderd>>%UserProfile%\desktop\flash.log
            ) ELSE (
            ECHO %%I succesvol verwijderd>>%UserProfile%\desktop\flash.log)
            ) ELSE (
            ECHO %%I niet gevonden>>%UserProfile%\desktop\flash.log))
            START NOTEPAD.EXE %UserProfile%\desktop\flash.log

Ga naar Bestand - Opslaan als.
            Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
            Bij "Bestandsnaam" zet je: service.bat
            Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
            Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → Uitvoeren als Administrator

Alles succesvol verwijderd? Herstart je PC hierna.

De nieuwe versie download je van hier naar je bureaublad.
            Dubbelklik op Flash Player Installer dat je eerder op je bureaublad hebt gezet en volg de installatie stappen.
            Last edited by dorado; 18-11-13, 19:21.

Comment

Hallo,

inmiddels alles keurig uitgevoerd zoals hierboven omschreven...en dat is gelukt.
              Daarna ook getest..maar resultaat hetzelfde is toch om gek van te worden!
              Hij blijft vastlopen op YouTube, krijg dan ook een melding; youtube.com reageert niet, en de optie om de webpagina te herstellen. Wanneer ik daar op klik gaat windows een oplossing zoeken..maar als ik dat niet doe en een paar seconden wacht, pakt ie hem dus soms ook weer wel. Hij hapert dus gewoon ergens door...heel frustrerend..helemaal omdat dit voorheen niet zo was..

ik leer in ieder geval weer een hoop handelingen en het is natuurlijk niet het einde van de wereld, alleen ik kan er niet tegen wanneer ik er maar niet achter kom waar het hem aan ligt

ps: kan ik die kladblok .dat e.d van de vorige handelingen gewoon verwijderen nu?

En heb je misschien nog meer ideeën?
              is dit misschien een idee om uit te voeren? http://support.microsoft.com/mats/ie..._crashes/nl-nl
              Ben er niet bekend mee, daarom vraag ik het even.

Nynke
              Last edited by NynkeF; 18-11-13, 20:21.

Comment

Dat .bat bestand kan idd verwijderd & jouw gevonden fixit van microsoft is een zeker een aanrader (alhoewel de uitslag teleurstellend kan werken)

Comment

nou, das wel fijn haha maar helpt me idd niet echt verder die fixit..viel volgens fixit weinig te fixen...en toch hapert de boel..

ehm...
                  en ik zat nog even te klooien in die invoegtoepassingen beheren...en daar zag ik tot mijn verbazing het volgende, zie afbeelding:

Ik heb toch net echt alles uitgevoerd en verwijderd? hoe kan dan dat onder 'alle invoegtoepassingen", welke lijst overigens veel langer is daar toch nog resten staan welke op ingeschakeld staan van 25 oktober wat betreft dat Shockwave activeX control?

Nynke
                  Last edited by NynkeF; 18-11-13, 21:35.

Comment

hmm..kijk:

http://allestoringen.nl/storing/youtube

zijn er dus meer van die het is opgevallen en er last van hebben...zou het dan toch niet helemaal aan mijn laptop liggen?

Comment

Zo te zien bij allestoringen.nl is je probleem dus een storm in een glas water. Laat weten wanneer wel weer e.e.a. werkt.

Wat het verwijderen betreft;
                      1. je hebt de meest drastische methode gebruikt om Flash te verwijderen
                      2. 25 oktober is ca. 3,5 week geleden, dus nog zeer recent.
                      3. Die datum is niet de installatiedatum, maar de datum van uitkomen

Comment

Working...
                      X