Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'update configureren - fase 3 van 3'

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 'update configureren - fase 3 van 3'

Afgelopen donderdag heb ik op mijn laptop die draait onder Vista de gevraagde nieuwe updates geinstaleerd. Nu blijft de computer hangen.
    Elke keer als ik de computer opstart komt hij in het 'update configureren - fase 3 van 3' scherm.
    Elke sluit de computer zich af, start op en wederom dezelfde melding. Hij zit in een soort van loop.

Ik heb al geprobeerd om in de veilige mode op te starten en dan systeem herstel te doen, maar ook daar blijft deze melding komen.

Wat te doen

1. Microsoft Fix it!
    Microsoft heeft een eigen programma ontwikkeld om Windows(update) problemen op te lossen.

Sla het programma op op het bureaublad. Open vervolgens Microsoft Fix it en volg de stappen van het programma op. Microsoft Fix it! zal windows update onderdelen waar nodig herstellen. Dit kan even duren. Het programma zal je computer, met jouw goedkeuring, opnieuw laten opstarten.

2. Herinitialiseer Windows Update Componenten
    1. Klik op de downloadlink hieronder om het onderstaande bestand te downloaden.

2. Bewaar het .bat bestand naar je bureaublad.
    3. Rechtsklik het en klik op Uitvoeren als administrator.
    4. Indien Gebruikersaccountbeheer reageert, klik op Ja.
    5. Je zal nu een opdrachtregel met beheerdersrechten zien. Wanneer het klaar is, zal het automatisch afgesloten worden.
    6. Herstart de computer
    7. Als bovenstaande niet geholpen heeft, voer dan SURS (32-bit) of SURS (64-bit) uit,
    8. daarna deze Fix it: Windows Update herstellen en CheckSUR.
    9. Lukt het nog niet? Voer het*opschoningsprogramma voor patchregistratie uit.
    Schakel de virusscanner tijdelijk even uit voor een nieuwe updateronde.
    Kijk ook wat de 'Veilige Modus' voor je kan betekenen.

*
    PatchRegCleanup-x86.exe moet je hebben.
    Er wordt een productcode gevraagd, maar dat is niet de productcode van Windows maar de GUID van de patch die je wilt repareren.
    Zie deze toelichting
    Removes patch registration for partially registered patches for the product specified by <ProductCode>)
    PatchRegCleanup productcode [/q] [/v] [/l <LogFile>]

Example: PatchRegCleanup {CB2F7EDD-9D1F-43C1-90FC-4F52EAE172A1} /v /q /l c:\PatchRegCleanup.log

Kijk hiervoor in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Products

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Als ik iets kan instaleren op de laptop had ik het graag gedaan. Maar!!!!!
      De computer start niet op hij komt in een loop met:

opstarten -----> update configureren fase 3 van 3 -----> afsluiten -----> opstarten -----> update configureren fase 3 van 3 -----> afsluiten -----> opstarten -----> update configureren fase 3 van 3 etc etc

Comment

Working...
      X