Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bijlage geopend en bewerkt

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• bijlage geopend en bewerkt

Ik heb een bijlage in Outlook geopend en ben het bestand gaan bewerken. Aan het einde van de dag het bestand opgeslagen en niet opslaan als gedaan. Nu kan ik het bestand nergens meer vinden? Iemand enig idee waar het bestand zou kunnen zijn?
    Je moet goed drinken want eten is ook duur.

Het bestand zit waarschijnlijk in een "temp" map.
    Een hele makkelijke manier om deze map te vinden is nogmaals de onbewerkte bijlage te openen en dan "opslaan als" te gebruiken. Je zit dat in de map waar waarschijnlijk je bewerkte bestand staat.

Comment

bijlage geopend en bewerkt

In deze map staat niets... Ik heb er erg veel tijd inzitten en zou het bestand graag terugvinden...

Comment

Met onderstaand script kun je zoeken. Vervang in onderstaand script het rood gedrukte door de tekst waar jij naar wilt zoeken.

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
        Kopieer onderstaande code:
        @echo off
        IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /Q %UserProfile%\desktop\log.txt
        FOR /F "TOKENS=*" %%I IN ('DIR /B /S %systemdrive%\*.doc?,D:\*.doc?') DO ECHO %%I>>%UserProfile%\desktop\log.txt
        START NOTEPAD %UserProfile%\desktop\log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
        Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
        Bij "Bestandsnaam" zet je:search.bat.
        Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
        Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → search.batAls administrator uitvoeren

Suc7
        Last edited by dorado; 01-04-14, 20:08.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

het gaat om een .XLS bestand. Moet directory D niet C zijn? En ik heb alle stappen uitgevoerd, zoals je omschrijft maar hij geeft aan dat die niets vind..

Comment

Je hebt dus de *.doc veranderd in *.xls in het script? Het script zoekt (maar dat kun je uiteraard zelf aanpassen) zowel op de C:\ als de D:\ schijf.

Als het script niets vind, weet ik ook niets meer voor je hoor...

Comment

Ja heb het veranderd in .XLS en wat moet ik dan precies verandere om op de C schijf te scannen? ik heb namelijk alleen een C schijf

Comment

Je hoeft niets te veranderen: %systemdrive% is nl. hetzelfde als C:\

Comment

oke, proberen we het morgen nog een keer! Alvast bedankt!

Comment

Working...
                  X