Mededeling

Collapse
No announcement yet.

0X0000007E

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 0X0000007E

Ik heb een Dell Vostro 200 op de kop getikt.
    standaard staat hier Vista op. Ik heb 4 gb ram geheugen gekocht en in de pc geplaatst.
    Het ram geheugen wordt gedetecteerd in de Bios.

Uit nieuwsgierig Windows 8.1 geïnstalleerd, dit liep vast en heb ik de pc een harde reset gegeven! Kreeg daarna de BSOD Memory management melding.

Omdat ik gewoon een legale windows wil, heb ik geprobeerd om Vista te installeren, maar ik kreeg de melding dat Vista geen Volume kon vinden wat aan de juiste criteria voldeed.

Toen Windows 7 geprobeerd te installeren en nu krijg ik nadat Windows loading files voorbij is gekomen een BSOD waarin deze code staat: 0X0000007E

Dat ik Windows 8.1 installeerde was puur uit nieuwsgierigheid en Windows 7 wilde ik te proberen te installeren om te kijken of ik dezelfde foutmelding zou krijgen als bij Vista.

NU is de vraag hoe dit probleem op te lossen?

Hardeschijf defect? Ramgeheugen nu al defect?
    Je moet goed drinken want eten is ook duur.

Ik denk dat het te maken heeft dat Windows 8.1 niet goed is geïnstalleerd en Windows 7 niet kan installeren omdat er een nieuwere installatie 'beschikbaar' is op de PC. Formatteer de partitie waar het OS op staat en probeer dan weer Vista te installeren.

Comment

Ik heb nu helemaal geen OS meer op mijn harde schijf staan, maar tijdens het installeren en laden van Windows 7 krijgt ik dus de melding van een BSOD waarin deze code staat: 0X0000007E en als ik Windows Vista wil installeren geeft Windows Vista aan als ik de Schijf selecteer "Kan geen systeemvolume vinden dat voldoet aan de installatiecriteria" Meerdere malen de de schijf geformateerd en partities opnieuw aangemaakt... Bied geen oplossing tot nu toe..

Comment

Raar dat Windows Vista het wat netter oplost dan Windows 7, dat moet de eerste keer zijn.

Heb je een andere harde schijf in de buurt liggen die je evt. zou kunnen gebruiken (of een USB-stick van >32GB), en zoja, zou je even willen proberen daar Windows op te installeren? Als dat niet de oplossing is, probeer 1 vd 2 stuks RAM uit de computer te halen en probeer hem dan te installeren. Als dat niet werkt, doe de ander erin (als je meer RAM modules hebt, probeer ze allemaal 1x solo te gebruiken).

Comment

Ik krijg nu deze foutmelding als de bestanden worden geladen vanaf de USB stick. (ik installeer Windows vanaf een usb stick)

Click image for larger version

Name:	BSOD.jpg
Views:	1
Size:	85,8 KB
ID:	1067689

Comment

Working...
          X