Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows update veranderd.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows update veranderd.

Goedemorgen allemaal, ik zit met een vreemd probleem. Gisteren opende ik de Windows update functie, en zag tot mijn stomme verbazing dat deze was veranderd. Ineens zag ik dat er stond: Laatst gezocht naar updates, nog niet uitgevoerd. Updates geïnstalleerd: nog niet uitgevoerd. Tevens blijft er maar een silverlight update terugkomen. Ook als ik hem verberg en ik open Windows Update , is hij weer terug. Ik heb helemaal geen silverlight op mijn PC. Is er iemand die misschien weet wat hier gebeurt is? Ik snap er namelijk geen jota meer van. Met vriendelijke groet, Ed. (Rizzo).
    sigpic

Wil je het volgende uitvoeren?

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
    Kopieer onderstaande code:

wmic qfe list brief /format:texttablewsys > "%USERPROFILE%\desktop\updates.txt"
    start notepad "%USERPROFILE%\desktop\updates.txt"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
    Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
    Bij "Bestandsnaam" zet je:updateslog.bat.
    Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
    Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik updateslog.batAls administrator uitvoeren
    Post dit log.
    Last edited by dorado; 05-05-14, 11:31.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Sorry, ik krijg het niet voorelkaar.Ik kan ook het opslaan als type niet vinden. Ik heb precies gedaan wat je geschreven hebt, doch er gebeurt niets.
      sigpic

Comment

Ik heb de instructie aangepast. Probeer het nogmaals?

Comment

Nou het lukt niet hoor. Ik doorloop alle stappen en dan opent er een klein zwart schermpje, de opdrachtprompt. Tot zover lukt het, maar in plaats van een logfile opent het kladblok zich weer en staat er geen tekst, helemaal niets. Sorry. Trouwens, ik opende de Windows update functie weer, en weer stond er een rood kruis met dezelfde tekst als ik al geschreven heb. Laatst gezocht naar updates: nog niet uitgevoerd. Updates geïnstalleerd op: nog niet uitgevoerd. Ik snap er helemaal niets meer van.
          Last edited by Rizzo; 05-05-14, 13:07.
          sigpic

Comment

M.i. een teken dat er gewoon iets niet klopt. Lastig is het wel.

Voer van dit artikel punt 4, 5 en 6 uit.
            Herstart na ieder punt uitgevoerd te hebben en check of Update het weer doet.

Comment

Ik ga er morgen mee aan de slag en zal laten weten hoe het afloopt. Dank voor de reactie.
              sigpic

Comment

Nou ik gooi de handdoek in de ring. Niets werkt. Ik kreeg trouwens ook een waarschuwing van Online Armor dat, volgens de firewall, in de eerste stappen een keylogger zat. Er is iets aan de hand, alleen kom ik er niet uit wat. De windows update werkt nog steeds niet. Ik doe het nu handmatig. Wat ik ook zat te denken is dat het misschien aan mijn antivirus ligt? (360 total security) Op het ogenblik stop ik er even mee want ik wordt er een beetje tureluurs van dat geen enkele oplossing werkt. Dank je wel voor het meedenken.
                sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rizzo Bekijk Berichten
                  Ik kreeg trouwens ook een waarschuwing van Online Armor dat, volgens de firewall, in de eerste stappen een keylogger zat.
                  Laat hier je systeem eens nakijken.

Comment

Working...
                  X