Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Na Windows Update groezelige/korrelige letter

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Na Windows Update groezelige/korrelige letter

Vreemd probleem: na een recente update van Windows waren mijn letters ineens korrelig van uiterlijk (groezelig). Ik zal een plaatje toevoegen ter verduidelijking. Ik heb de updates daarom maar teruggedraaid en de strakke letter was weer terug. Toch vreemd dat zoiets gebeurt, terwijl updates juist het systeem zouden moeten verbeteren en niet verslechteren. Ik vraag mij nu bovendien af welke update je nu kunt vertrouwen en welke niet. Windows Update dus maar even uitgezet.Click image for larger version

Name:	font changes.jpg
Views:	1
Size:	118,2 KB
ID:	1074058

Installeer alleen belangrijke updates.
    Ga naar Windows Update → Instellingen wijzigen.
    Vink Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates uit.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Dat had ik al zo ingesteld. Maar blijkbaar is er een update die dit probleem veroorzaakt. Ik zal de updates stuk voor stuk installeren, dan weet ik ook welke update problemen geeft. Toch bedankt voor je reactie!

Comment

Op mijn vrouw haar laptop (windows 8.1) valt regelmatig de klank uit na updates. Komt dan in hardware dat de (interne)luidsprekers niet verbonden zijn. Dus IN de laptop zou er geen verbinding zijn. Blijkbaar toch geen hardware probleem, want als ik een systeemherstel naar een vroegere datum doe, heb ik terug klank en is de luidspreker terug verbonden! Waarmee ik wil zeggen dat update's niet altijd verbeteringen zijn.

Comment

Tja, da's toch stom! Ben je in dienst bij het grootste besturingssysteembedrijf ter wereld en programmeer je een update die niet alleen dingen fikst, maar daarnaast dingen kapotmaakt. Het zal wel zijn omdat ze onder tijdsdruk moeten werken. Binnenkort stap ik over op Linux.

Comment

Een kennis van mij had hetzelfde met een update in vista bij de laatste serie en het blijkt dat deze beveiligingsupdate de oorzaak is

als hij die weer verwijdert zijn de letters weer normaal KB3013455 maar hij haalt deze update toch steeds weer binnen als hij verwijderd is.

Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Kijk, dat is nou een fijne reactie! Precies wat ik wilde weten: of meer mensen dit probleem hebben en welke update het probleem veroorzaakt. Dank je wel!

Comment

Misschien kan je dan me even uitleggen hoe mijn kennis er voor kan zorgen dat deze update niet steeds weer terug komt. Want als hij afsluit en opstart is hij weer binnengehaald en geïnstalleerd

en het is toch wel vreemd dat deze update blijkbaar wel een beveiligings update is en belangerijk
                Liefs Typetje

read my blog

Comment

Wanneer de politie op zoek is naar een dader wordt soms de hulp van het publiek ingeroepen om tips door te geven. Iedere kleine en ogenschijnlijk onbelangrijke tip kan helpen aan het onderzoek en dat dat ook gebeurt, hebben programma's als Opsporing Verzocht bewezen.
                  Daarom wil ik je danken typetje voor de informatie en @Bebogeen zou je iets dankbaarder kunnen opstellen naar mensen die willen helpen jouw probleem op te lossen.

1. Open Start → Alle programma's → Windows Update.
                  2. Klik hier op Instellingen wijzigen
                  3. Kijk nu op Updates automatisch installeren &
                  4. wijzig dit in Updates downloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren
                  5. Klik op de Terug knop
                  6. Klik op Geïnstalleerde updates
                  7. Rechtsklik de betreffende updates:
                    • KB3013455
                  8. en klik op Verwijderen
                  9. Wanneer de updates volgende x worden aangeboden. rechtsklik ze dan en kies Verbergen.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

heel erg bedankt Dorado voor je antwoord, ik heb ze doorgespeeld aan mijn kennis.
                    Liefs Typetje

read my blog

Comment

Dorado, ik ben me van geen kwaad bewust. Ik wist niet dat typetje op zoek was naar een oplossing, want ik kreeg daar geen bericht van.
                      Last edited by Bebogeen; 19-02-15, 19:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bebogeen Bekijk Berichten
                        Dorado, ik ben me van geen kwaad bewust. Ik wist niet dat typetje op zoek was naar een oplossing, want ik kreeg daar geen bericht van.

Ik had het gevraagd na dat je blij was met de oplossing van het nummer van de update, post eronder

even terug lezen

maar ik ben het vergeten hoor, geen gekibbel.

Is het bij jou opgelost Bebogeen, gewoon volgende keer even terugkijken als je weer notificatie krijgt van een topic waarin je gepost hebt.

Dorado, nogmaals dank.

Ik heb mijn puntjes weer uitgedeeld check jullie page
                        Liefs Typetje

read my blog

Comment

Er is inmiddels een patch voor dit probleem uitgebracht. Ik had hetzelfde probleem, na het installeren van deze update is het probleem verholpen.

https://support2.microsoft.com/kb/3037639/en
                          sigpic

Comment

bedankt ik speel de info door
                            Liefs Typetje

read my blog

Comment

Graag gedaan.
                              sigpic

Comment

Working...
                              X