Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geluid van mijn pc stottert ineens

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• geluid van mijn pc stottert ineens

Beste mensen,

Het geluid op mijn pc is ineens gaan stotteren.
    Nummers die op mijn pc staan en worden afgespeeld via de media player gaat goed, geen probleem.
    Maar het geluid van you tube en de radiozenders hebben een regelmatige snelle stotter en dat is heel irritant.
    Als ik een midi file beluister, ook gestotter, maar zodra ik de midifile op de pc heb geinstalleerd en het afspeel, geen gestotter.

Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen.
    Wie kan mij helpen om dit probleem op te lossen?

Groeten
    Jetty

Ik denk dat met Windows update er een driver bijgewerkt is. Open Windows Update → Ge├»nstalleerde updates en controleer dat.
    Indien van toepassing → verwijder deze update.

Voorkom nu dat Windows Update het stuurprogramma bijwerkt.
    Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: control sysdm.cpl,,2 ➟ klik op "Instellingen voor stuurprogramma's op Windows Update'. Klik hier de optie: nooit stuurprogramma's downloaden wanneer ik een apparaat aansluit.

Download een werkend stuurprogramma via je computerfabrikant of van het betreffende onderdeel:
    CPU & Chipset drivers: AMD, Intel & Via
    Video stuurprogramma's: ATI, Intel & Nvidia
    Hier vind je een overzicht van computer en software leveranciers & hier van alle computermerken.
    Houd hierbij rekening met 32- of 64-bit. Lees dit artikel voor meer info.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Hallo Dorado

Ik heb alle updates bekeken, maar zie eigenlijk geen vreemde dingen, maar ik ben dan ook redelijk een digibeet.
      Ik heb de instelling veranderd.
      Ik heb AMD en Nvidia gedownload, maar het stotterende geluid is er nog.
      Zie ik iets over het hoofd of kan er nog iets anders aan de hand zijn?

Comment

stel het virtueel geheugen hoog genoeg in en defragmenteer dit eens.
        Configuratiescherm > Systeem > tabblad geavanceerd > Prestaties > Geavanceerd > Virtueel Geheugen > Wijzigen. De grootte hiervan is veel minder belangrijk dan dat dit Minimaal even groot moet zijn als Maximaal. Windows hoeft het dan namelijk niet telkens, tijdens het gebruik ervan, te vergroten. Je kunt dit als volgt defragmenteren: Stel het in op nul en bewaar de instellingen, start opnieuw op in veilige modus en ga je schijf defragmenteren (als je dit niet halfjaarlijks doet dan kan het even een uur of langer duren), stel de grootte van het Virtueel geheugen dan in en start opnieuw op.

Comment

Hallo Dorado,

't Is inmiddels al een poos geleden, niks hielp, wat ik ook deed.
          Ik dacht, ik ga de pc maar eens wegbrengen, want ik kom er niet uit.
          Maar ineens, vorige week, was het probleem zomaar over, het geluid op youtube enz. stottert niet meer.
          Dus wat er ondertussen gebeurd is, geen idee.
          Ik ben er wel blij mee,
          Ik wil je bij deze ook bedanken voor je hulp.
          Ondanks dat het niet hielp heb ik toch weer wat bijgeleerd.
          Dank je wel.

Groetjes
          Jetty

Comment

Waarschijnlijk is het een combinatie geweest van bovenstaande. Enfin, computers zijn nu eenmaal complexe apparaten die niet altijd doen wat wij willen.

Mooi dat het iig is opgelost en veel computerplezier toegewenst

Comment

Working...
            X