Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows Beveiligingscentrum

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows Beveiligingscentrum

Beste medewerker Nucia,

Ik zie in het scherm van het Windows Beveiligingscentrum staan dat er een virusbeveiliging op mijn computer staat van McAfeeAntivirus.
    Maar ik heb helemaal geen McAfeeAntivirus aangeschaft.
    Ik zie het ook niet staat in de lijst met geïnstalleerde programma's vanuit het Windows configuratiescherm.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Zie screenshot van het Beveiligingscentrum.

Click image for larger version

Name:	Screenshot Beveiligingscentrum.jpg
Views:	1
Size:	176,6 KB
ID:	1074146

Verwijder uw McAfee-consumentenproduct via Software in het Configuratiescherm van Windows

Download en start de McAfee Consumer Product Removal tool (MCPR.exe)
    Heb geduld, het kan even duren voordat de software in werking treedt
    Hou het scherm in de gaten, uiteindelijk krijgt u de volgende tekst te zien: The machine must reboot to complete the un-installation. Reboot now? [y/n]
    Klik op de Y toets en dan op Enter
    De software zal de computer nu herstarten waarna de McAfee software verwijderd zal zijn

Let op: gebruikers moeten met de rechtermuisknop op MCPR.EXE klikken en Als beheerder uitvoeren selecteren.
    Last edited by dorado; 16-01-16, 16:11.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorado Bekijk Berichten
      Verwijder uw McAfee-consumentenproduct via Software in het Configuratiescherm van Windows

Hou het scherm in de gaten, uiteindelijk krijgt u de volgende tekst te zien: The machine must reboot to complete the un-installation. Reboot now? [y/n]
      De software zal de computer nu herstarten waarna de McAfee software verwijderd zal zijn

Let op: gebruikers moeten met de rechtermuisknop op MCPR.EXE klikken en Als beheerder uitvoeren selecteren.
      Bedankt Dorado voor je snelle reactie, ik heb bovenstaande actie uitgevoerd.
      Daarna het Beveiligingscentrum opnieuw geraadpleegd zie onderstaand screenshot.
      Waarin nu staat dat Norton Internet Security mogelijk verouderd is....!!!
      Ook Norton Internet Security heb ik nooit aangeschaft.

Heb je nog tips om hier ook van af te komen.

Name:	Screenshot Beveiligingscentrum 2.jpg
Views:	2
Size:	196,8 KB
ID:	1068639

Sorry het screenshot is denk ik niet voldoende, bij deze nog een keer:
      Bijgevoegde Bestanden
      Last edited by dorado; 16-01-16, 18:11. Reden: Samengevoegd tot 1 bericht

Comment

Download en start de Norton removal tool
        Controleer voordat u verdergaat of u de installatie-cd's of gedownloade installatiebestanden hebt voor alle Norton-producten die u opnieuw wilt installeren. Als u pcAnywhere of WinFAX hebt, verwijdert u deze via het configuratiescherm voordat u Norton Removal Tool uitvoert. Ook als u ACT! of WinFAX gebruikt, maakt u een back-up van de betreffende databases voordat u die producten verwijdert.
        Volg de aanwijzingen op het scherm
        De software kan indien nodig de computer meerdere malen herstarten om het Norton product volledig te verwijderen
        Mogelijk krijgt u na de herstart extra instructies, voer deze uit.

Website: http://www.symantec.com/nl/nl/norton/support/kb/web_view.jsp?wv_type=public_web&docurl=20081008062515NL&ln=nl_NL

Comment

Download en start de Norton removal tool
          Controleer voordat u verdergaat of u de installatie-cd's of gedownloade installatiebestanden hebt voor alle Norton-producten die u opnieuw wilt installeren. Als u pcAnywhere of WinFAX hebt, verwijdert u deze via het configuratiescherm voordat u Norton Removal Tool uitvoert. Ook als u ACT! of WinFAX gebruikt, maakt u een back-up van de betreffende databases voordat u die producten verwijdert.
          Volg de aanwijzingen op het scherm
          De software kan indien nodig de computer meerdere malen herstarten om het Norton product volledig te verwijderen
          Mogelijk krijgt u na de herstart extra instructies, voer deze uit.

Website: http://www.symantec.com/nl/nl/norton/support/kb/web_view.jsp?wv_type=public_web&docurl=20081008062515NL&ln=nl_NL
          Hoi Dorado,

Ik heb geen Norton installatie CD's.

Hoe kan het uberhaupt dat er iets over Norton of McAfee in het beveiligingscentrum staat als je nooit deze software hebt aangeschaft???

Comment

Hoi Dorado, Ik heb geen Norton installatie CD's.
            Dit is alleen nodig als je Norton opnieuw wilit installeren.

Hoe kan het uberhaupt dat er iets over Norton of McAfee in het beveiligingscentrum staat als je nooit deze software hebt aangeschaft???
            Dit is voor mij ook een raadsel, maar het zou kunnen zijn dat een andere gebruiker op jouw systeem dit geïnstalleerd heeft.

Comment

ok bedankt voor je hulp.

Comment

mcAfee komt soms ook ongevraagd mee met een update van Adobe flash player
                misschien heb je er geen erg in gehad en is het geïnstalleerd.

Welke Antivirus software heb je normaliter op je systeem?
                Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Ok dan zal McAfee wel met Adobe meegekomen zijn... de boeven!
                  Ik heb geen Antivirus software op dit moment.

Bedankt voor je aanvulling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeeVeeDee Bekijk Berichten
                    Ik heb geen Antivirus software op dit moment.
                    Dat is niet verstandig. zeker als je ook bankzaken doet.
                    Er zijn naast betaalde ook hele goede gratis antivirus oplossingen. Dus snel wat installeren!

Comment

Aanvulling op Giant:
                      Minimaal te installeren beveiligingssoftware:
                      Zorg dat je een antivirusscanner hebt geïnstalleerd, (Kijk hier voor vergelijk & een eigen afweging)
                      Bovendien dat je spyware- en adwarescanners als bv. Malwarebytes Antimalware en antispyware software zoals HitmanPro.Alert 3 hebt geïnstalleerd.

Hiernaast moet ook de Windows firewall actief zijn. Controleer of deze ingeschakeld is via de gegeven link.

Houd je systeem up to date:
                      Zorg dat je programma's, Windows, Java en Adobe Flash Player up-to-date zijn.Een handig hulpmiddel voor het up-to-date houden van je programma's is Patch My PC. Controleer regelmatig de updates van beruchte programma's met Securitycheck hier.

Controleer geregeld op virussen en lekken:
                      zorg dat je met regelmaat een online virusscan & een browsercheck doe. Voor bestanden >20MB kun je Metascan Online gebruiken.
                      Last edited by dorado; 17-01-16, 13:01.

Comment

Bedankt voor jullie advies.

Ik gebruik al jaren Malwarebytes Antimalware.
                        Ik voer ook alle updates via Windows update uit.
                        Verder staat mijn Windows Firewall aan.

Welke gratis Antivirusscanner is aan te bevelen?

Verder heb ik een Securitycheck gedaan via de aangeleverde link. Kunnen jullie iets zeggen over het resultaat van deze check.
                        Ik heb een screenshot van de check bijgevoegd.

Name:	Securitycheck.jpg
Views:	1
Size:	201,0 KB
ID:	1068641

Comment

Aan het advies van Dorado, zou ik nog willen toevoegen, om Unchecky(klik) te installeren, zo voorkom je in de toekomst niet voor verrassingen te staan, dat er ongewenst programma's mee geïnstalleerd worden, dit wordt dan automatisch uitgevinkt en je hebt er geen omkijken naar.
                          Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Comment

Thx Typetje!

Comment

Working...
                            X