Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windows Vista updates.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Windows Vista updates.

Beste leden, mijn PC staat nu al 6 uur te zoeken naar updates voor Windows, echter gebeurd er verder niets. De vorige keer had ik hier ook al moeilijkheden mee. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik zag ook dat hij voor het laatst naar updates heeft gezocht op 14-06 2016, en het is nu 17-06-2016. Normaal gesproken zoekt hij elke dag. Hopelijk is er een oplossing? Met vriendelijke groet, Ed. (Rizzo).

Ik heb de vorige post hierover gelezen, maar mijn inziens kan het toch geen 6 uur duren???
    Last edited by Rizzo; 17-06-16, 19:15.
    sigpic

Je kan beginnen met stoppen de optionele updates binnen te halen.
    Open Windows Update → Instellingen wijzigen.
    Vink uit de optie Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates

Wil je de volgende opdrachten uitvoeren?

Stap 1:
    Download en installeer * ConEmu Stable Installer
    Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
    (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
    Typ: find /i error %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log >%UserProfile%\Desktop\update.log & start notepad %UserProfile%\Desktop\update.log

Stap 2:
    Download WinUpdateFix.
    Dubbelkik winupdatefix_1.3.exe om de tool te starten.

Klik op Créer un rapport de diagnostic & post het log.

Stap 3:
    Open ConEmu Stable Installer
    Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
    (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
    Typ: findstr /c:[SR] %windir%\Logs\CBS\CBS.log > %userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad %UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt

* Je kan i.p.v. ConEmu ook de Opdrachtregel met Administratorrechten gebruiken.

Open opdrachtregel met administratorrechten * Start op in veilige modus *.

Comment

Log WinupdateFix.
      WinUpdateFix v1.3 - Rapport créé le 18/06/2016 à 09:27
      Mis à jour le 06/02/11 à 20h par Xplode
      Système d'exploitation : Windows Vista (TM) Home Basic (32 bits) [versie 6.0.6002] Service Pack 2
      Nom d'utilisateur : Eduard - PC_VAN_EDUARD (Administrateur)
      Exécuté depuis : C:\Users\Eduard\Desktop\winupdatefix_1.3.exe

~~~~~ Windows Update ~~~~~

Paramètres du centre de sécurité : Les mises à jour automatiques sont activées et sont installées automatiquement.

Dernière recherche effectuée le : 2016-06-14 à 09:39:17
      Dernier téléchargement effectué le : 2016-06-14 à 09:39:57
      Dernière installation effectuée le : 2016-06-14 à 09:47:02

~~~~~ Services ~~~~~~

[Mises à jour automatiques]

Nom du service : Wuauserv
      Etat : Démarré
      Statut : Automatique

[Service de transfert intelligent en arrière-plan]

Nom du service : BITS
      Etat : Arrêté
      Statut : Manuel

[Service de cryptographie]

Nom du service : CryptSvc
      Etat : Démarré
      Statut : Automatique

~~~~~ Proxy ~~~~~~

[HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]

ProxyEnable = 0

... OK !

~~~~~ Hijack.NoWindowsUpdate ~~~~~

[HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]

... OK !

########## EOF - "C:\WinUpdateFix.txt" - [1333 octets] ##########
      sigpic

Comment

PROBLEEM!!!!
        Als ik de Conemu Stable Installer wil gebruiken krijg ik dit te zien: WARNING, Pasting multi-line text involves sending <enter> keypress to console. Continue?
        Als ik dan op continue druk krijg ik: Ongeledige parameter te zien.

Helemaal vergeten, alvast dank voor jou hulp en reactie.
        sigpic

Comment

Hoi,
          Bekijk de laatste zin van mijn vorige instructie.

Comment

Dank voor je reactie maar dat werkte ook niet. Helaas.
            Nu even voor de duidelijkheid, in jou eerste instructie staat de opdracht: Typ:find /i error %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log >%UserProfile%\Desktop\update.log & start notepad %UserProfile%\Desktop\update.log

En in jou 3e instructie staat pas: open Conemu Stable Installer. Nou is mij niet duidelijk waar ik de typ in jou eerste instructie moet zetten. Want in de 3e instructie staat pas open Conemu. Sorry dat het wat moeizaam gaat, maar mijn hoofd is een beetje een zooitje.
            sigpic

Comment

Kopieer en plak de regel in ConEmu (conform de instructie), zodoende krijg je precies wat ik gevraagd heb:

Comment

SAorry Dorado. Ik gooi de handdoek in de ring. Het werkt niet zoals jij laat zien. Dan maar geen updates meer.
                sigpic

Comment

Doe het dan zo:
                  Stap 1:
                  Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                  Kopieer onderstaande code:

find /i error %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log >%UserProfile%\Desktop\update.log
                  start notepad %UserProfile%\Desktop\update.log"

Ga naar Bestand - Opslaan als.
                  Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                  Bij "Bestandsnaam" zet je:updateslog.bat.
                  Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                  Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik updateslog.batAls administrator uitvoeren

Stap 3:
                  Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
                  Kopieer onderstaande code:

findstr /c:[SR] %windir%\Logs\CBS\CBS.log > %userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt
                  start notepad %UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
                  Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
                  Bij "Bestandsnaam" zet je:sfcdetailslog.bat.
                  Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
                  Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik sfcdetailslog.batAls administrator uitvoeren
                  Last edited by dorado; 18-06-16, 14:10.

Comment

Nou krijg ik te zien dat de syntaxis van de bestandsnaam mapnaam of volumenaam onjuist is. En ik heb tot de letter uitgevoerd wat jij gezegd hebt. Ik snap er nu geen hout meer van. Tevens heb ik een security scan van Kaspersky gedraaid omdat hij aangaf dat er malware op mijn PC zat, wat ik eigenlijk niet geloof want ik ben heel voorzichtig. Hij gaf aan dat er kwaadaardige websites waren toegevoegd aan vertrouwde, dat mijn IE was aangepast en dat mijn startpagina was aangepast???? Is het misschien verstandig dat ik eerst naar de afdeling virusinfecties ga om mijn PC na te laten kijken?? Wel vreemd allemaal want mijn antivirus van Eset kan niks vinden, alleen de scan van Superantispyware gaf aan dat er een trojan dropper in zat.Hoe dit kan is mij een raadsel want ik kom niet op "volwassen"sites etc, als je begrijpt wat ik bedoel.
                    sigpic

Comment

Ja, dat lijkt me idd heel verstandig

Comment

Dan ga ik dat morgen doen. Door mijn PTSS zit mijn hoofd een beetje vol, en ik wil wel mijn volle aandacht daarbij hebben. Voor nu alvast hartelijk dank voor je hulp en tijd die je erin gestoken hebt. Met vriendelijke groet Ed.
                        sigpic

Comment

Working...
                        X