Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geen geluid

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• geen geluid

Hallo,
    Ik had geen geluid meer op de computer , nadat ik het programma hijackthis had laten draaien.
    Ik weet niet precies wat ik moet doen , maar volgens mij moet ik een driver installeren en downloaden.
    Ik heb dit moederbord: MSI MS-6399
    En deze geluidskaart: C-media CMI8738 audio chip
    Kan iemand mij helpen

Oorspronkelijk geplaatst door jerry46 Bekijk Berichten
    deze geluidskaart: C-media CMI8738 audio chip
    Kijk eens hier.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
      Kijk eens hier.
      oke , en wat moet ik dan doen?

Comment

Pak het bestand uit - je hebt dan een map die CMI8738_WDM_0639XP heet.
        Om de drivers te installeren klik je op het bestand Setup.exe dat je in die map vindt.
        Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
          Pak het bestand uit - je hebt dan een map die CMI8738_WDM_0639XP heet.
          Om de drivers te installeren klik je op het bestand Setup.exe dat je in die map vindt.
          Ik wil het dan voor geluid installeren, maar er word een waarschuwing door windows gegeven dat het niet aan te raden is deze te installeren, omdat het niet door windows gecontroleerd is door fouten. en anders kan je hele harde schijf vast lopen.

Weet iemand misschien een andere oplossing

Comment

Gewoon installeren. De melding geeft alleen aan dat het niet door Microsoft gecertificeerd is. Bedrijven moeten daarvoor namelijk betalen.
            Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
            Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
            Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
            Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
            Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
            Branders; Plextor 820SA.
            Speakers; Logitech z5500.
            Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crash Bekijk Berichten
              Gewoon installeren. De melding geeft alleen aan dat het niet door Microsoft gecertificeerd is. Bedrijven moeten daarvoor namelijk betalen.
              Ik heb het geinstalleerd 8738 in sound card, computer weer opgestart , maar nog steeds geen geluid.

ik kon ook nog kiezen als installleren als 8738 in mothernoard!

Wie weet wat ik nu moet doen?

Comment

Je moet 'in motherboard' installeren.
                amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
                  Je moet 'in motherboard' installeren.
                  Ik heb ook dit geprobeerd , maar werkt ook niet

Comment

ik heb precies dezelfde probleem! ik had m laatst geformatteerd en alle drivers geinstaleer maar windows cp SP 2 ging een beetje fout... nu heb ik geen geluid meer

Comment

Zo iemand mij aub uit kunnen leggen hoe ik dit kan oplossen?
                      als ik naar start -> configuratiescherm -> geluid ga, staat wel dat C-media wave device als driver.
                      Al het geluid heb ik ook op zn hardst gezet , alleen heb ik nog geen geluid!
                      wie kan mij helpen dit probleem oplossen?

Comment

Je hebt aan die driver alleen niet voldoende, je moet de juiste chipset hebben. Ga naar deze site, klik op de juiste vlag en klik op Service en ondersteuning en daarna op stuurprogramma's. Daar kun je je serienummer intypen en dan bij het juiste moederbordtype (MSI MS-6399) zoeken naar de juiste drivers.
                        amiek

Comment

Je hebt aan die driver alleen niet voldoende, je moet de juiste chipset hebben. Ga naar deze site, klik op de juiste vlag en klik op Service en ondersteuning en daarna op stuurprogramma's. Daar kun je je serienummer intypen en dan bij het juiste moederbordtype (MSI MS-6399) zoeken naar de juiste drivers.
                          en wat te doen als ik de juiste driver heb gevonden, en waar kan ik serienummer vinden van mn computer

Comment

Serienummer staat wel ergens op de kast. Als je de juiste drivers hebt, moet je ze installeren, maar eerst deze verkeerde verwijderen.
                            amiek

Comment

Serienummer staat wel ergens op de kast. Als je de juiste drivers hebt, moet je ze installeren, maar eerst deze verkeerde verwijderen.
                              oke bedankt, en hoe kan je deze verkeerde verwijderen??
                              ik kan het verder niet verwijderen bij start -> configuratiescherm -> geluid

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X