Mededeling

Collapse
No announcement yet.

probleem bij het starten van sommige programma's door een dll bestand

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• probleem bij het starten van sommige programma's door een dll bestand

ik heb een tijdje geleden mijn computer geformateerd en alle drivers geinstalleerd... er ging jammergenoeg wel iets mis bij het installeren van service pack 2 voor windows xp... mijn computer ging halverwegen de installatie uit... daarna waren al mijn drivers (zelfs i-net ) weg! ik heb alles weer geinstalleerd en alles doet het normaal... er is alleen 1 probleempje... als ik bijv. wil gamen (maakt niet uit welke game) krijg ik de foutmelding: oledlg.dll missing natuurlijk ging ik het bestand direct downloaden en opnieuw in system32 zetten... toen ik dat deed kon ik weer gamen maar als ik de computer opnieuw opstarte zou ik het bestan alweer opnieuw in sys32 moeten proppen... omdat hij het weer niet deed... ik dus al mijn anti - virussen uit de kast halen maar vanwegen dat de comp nog maar net geformatteerd was waren er geen virussen gevonden nou ben ik er achter gekomen dat als ik elke keer de dll in sys32 doe hij ietsvan 123kb is... maar als ik de comp opnieuw opstart hij in sys32 nog maar 112kb is... er wordt dus elke keer wat gewist... heeft iemand hier een oplossing voor? het is namelijk erg irritant om elke keer weer hetzelfde te doen! om het op te lossen!

is er echt niemand die een oplossing heeft? ik wil mijn computer niet formatteren! trouwens elke keer dat ik de dll bestand in sys32 moet kopieeren is de oude (geeinfecteerde oledlg.dll) 123 kb groot... terwijl de nieuwe (oledlg.dll die goed functioneerd) maar 115 kb is... PLZ PLZ PLZ help mij!

Comment

Ik denk dat de Windows bestandsbeveiliging het bestand steeds verwijdert, ik zou niet precies weten wat je daaraan doet. Je zou kunnen proberen om een batchbestand te maken dat het bestand automatisch naar de System32 folder verplaatst bij het opstarten. Dat is wel omslachtig, maar het beste waar ik op kan komen.

Succes

Comment

Hoi, ga naar C:\Windows\system32\dllcache en kijk of je in die map oledlg.dll vindt. Staat het daar, hernoem dan oledlg.dll uit je system32 map in bijvoorbeeld oledlg.old. Als het goed is, wordt nu oledlg.dll uit je dllcache in system32 teruggeplaatst. Werkt dit niet, kun je oledlg.old altijd weer terughernoemen naar .dll
        amiek

Comment

Maar de .dll in dllcache zou dan toch hetzelfde moeten zijn als die in system32 als hij een andere .dll gebruikt die hij heeft gedownload. Dan zou je eerst de .dll in dllcache moeten vervangen met die je hebt gedownload, anders zet windows hetzelfde bestand terug.
          Last edited by The7thStranger; 27-12-07, 10:07. Reden: Puntjes vergeten :p

Comment

Nee, andersom. Als de eerste in system32 corrupt was, heeft windows hem niet vervangen, omdat ie er nog stond. Als hij een nieuwe heeft gedownload wat niet helemaal de goede was en die heeft vervangen, zal windows hem dus ook niet uit de dllcache halen, maar als er niet 1 meer staat in system32, zal windows hem wel uit de cache halen. Gebeurt dit niet automatisch, kun je hem evt kopieren vanuit de cache en plakken in system32.
            amiek

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
              Hoi, ga naar C:\Windows\system32\dllcache en kijk of je in die map oledlg.dll vindt. Staat het daar, hernoem dan oledlg.dll uit je system32 map in bijvoorbeeld oledlg.old. Als het goed is, wordt nu oledlg.dll uit je dllcache in system32 teruggeplaatst. Werkt dit niet, kun je oledlg.old altijd weer terughernoemen naar .dll
              ok.... ik heb gekeken in dllcache... en ja... oledlg staat er in ... maar die is netzogoed geeinfecteerd! die is namelijk 122 kb en de goede is 115 kb.. zal ik de goede in dllcache gewoon doe en kijken of het werkt?

Comment

Zei ik toch.

Ja, je moet de goede in dllcache zetten, de oude in dllcache .old noemen en hetzelfde doen met die in system32. Dan je pc rebooten en kijken of Windows hem heeft teruggezet, zo niet de .old ook weer verwijderen uit system32, dan moet Windows wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 5979nicholas Bekijk Berichten
                  ok.... ik heb gekeken in dllcache... en ja... oledlg staat er in ... maar die is netzogoed geeinfecteerd! die is namelijk 122 kb en de goede is 115 kb.. zal ik de goede in dllcache gewoon doe en kijken of het werkt?
                  Hoe kom je daar nou bij, dat de goede 115 kB is? Bij mij is die in dllcache ook 122 kB en die is zekerweten niet geinfecteerd, of wat jij er ook van maakt. Waarom zou dat bestand geinfecteerd zijn en met wat, als ik vragen mag? Dit bestand hoort dus 122 kB te zijn. ( ook in system32.)
                  In de dllcache map zitten gewoon kopieen van belangrijke systeembestanden, dus de kans is redelijk groot dat de kopie die daar in zit nog niet corrupt is. Is dit wel het geval, zou je sfc /scannow kunnen proberen, met je windows cdrom erin, zodat een juiste oledlg teruggeplaatst kan worden. Wil dit ook niet, zul je er achter moeten zien te komen, waardoor het bestand steeds corrupt raakt.
                  Last edited by amiek; 27-12-07, 18:09.
                  amiek

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                  Working...
                  X