Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ntoskrnl.exe

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• ntoskrnl.exe

Hallo ik heb sinds kort een probleem met een laptop.

Als ik de laptop opstart geeft deze ntoskrnl.exe missing.

Nu heb ik geprobeerd om windows opnieuw te installeren, maar als de laptop opnieuw is opgestart geeft deze weer aan ntoskrnl.exemissing.

Wat kan ik hier aan doen, en waardoor wordt dit veroorzaakt.

MVG Runn!ng [email protected]
    KLIK HIER voor een vergroting!
    (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)

Dit zou moeten werken:
    If the ntoskrnl.exe file is corrupt or missing this can also generate the error. To restore this file follow the below steps.

1.Insert the Microsoft Windows XP CD. Note: If you have a recovery CD or a restore CD and not a Microsoft Windows XP CD it is likely the below steps will not resolve your issue.

2.Reboot the computer, as the computer is starting you should see a message to press any key to boot from the CD. When you see this message press any key.

3.In the Microsoft Windows XP setup menu press the R key to enter the recovery console.

4.Select the operating system you wish to fix, and then enter the administrator password.

5.Type expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32

6.You will then be prompted if you wish to overwrite the file type Y and press enter to overwrite the file.

7.Type exit to reboot the computer.
    amiek

Comment

Alleen is er 1 klein probleempje ik weet het administrator ww niet...

En elke als ik windows opnieuw installeer krijg ik weer dezelfde fout....
      Last edited by runningdeath; 23-12-07, 11:22.

Comment

Staat er wel een wachtwoord op dan? Zo niet, kun je gewoon doorenteren.
        Dat van het opnieuw installeren kan wel kloppen. Probeer het eerst eens.
        amiek

Comment

Ok ik heb nu op R gedrukt.
          Nou vraagt de pc : Bij welke windows-installatie wilt u zich aanmelden,
          In mijn geval 1.
          Dan komt er te staan C:\WINDOWS>

Wat moet ik hier nu precies invoeren?

Comment

expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32

Maar probleem is natuurlijk dat jij een nederlandse windows hebt, en ik de juiste vertaling van expand niet weet. Ik zoek.....
            Edit: probeer het eens gewoon: expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32 ( als je windows idd op C staat dus en je cdromstation D is. Anders ff de letters aanpassen)
            Last edited by amiek; 23-12-07, 12:21.
            amiek

Comment

Helaas.
              Bij elk command wat ik invoer geeft de laptop aan :
              Het systeem kan het opgegeven bestand of de opgegeven map niet vinden, of het opgegeven pad of bestand zijn is niet geldig....

Comment

je cdromdrive is D en je hebt de XP cd erin?
                amiek

Comment

jah het is de orginele cd van windhoos.
                  Maar als ik er een andere hd in doe is dan het probleem als nog opgelost?

Last edited by runningdeath; 23-12-07, 12:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door runningdeath Bekijk Berichten

Maar als ik er een andere hd in doe is dan het probleem als nog opgelost.
                    Dat weet je alleen maar door het te proberen, dat kan ik je zo niet zeggen.
                    Nog wat leesvoer:
                    Get 3 issues of Web User magazine for £3 with free delivery and a free gift. Web User is bursting with practical advice to help you get the best out of the web and your computer.

amiek

Comment

Ik heb dus deze command gebruikt : copy D:\i386\ntoskrnl.exe C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe en hij kopieerde het bestand naar de juiste map.
                      Maar toen ik de pc opnieuw opstart kreeg ik weer dezelfde fout melding.

Comment

Ik heb dus deze command gebruikt : copy D:\i386\ntoskrnl.exe C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
                        Dan heb je nu waarschijnlijk in je map System32 een nieuwe map die ntoskrnl.exe heet en waar het bestand ntoskrnl.exe in zit. Maar dan werkt het niet.
                        Je moet het volgende commando gebruiken, zoals Amiek al zei:
                        expand D:\i386\ntoskrnl.ex_ C:\Windows\system32
                        Let op: je schreef de bestandsnaam ook fout. Het moet zijn ntoskrnl.ex_ en niet ntoskrnl.exe
                        Last edited by Guus abc; 23-12-07, 14:34.
                        Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Dat is juist een probleem dan geeft de laptop aan dat ie het opgegeven bestand niet kan vinden..

Comment

Ik stop er nu mee vind het wel mooi geweest.

Ik begrijp alleen niet, hoe kan het gebeuren dat zo'n bestand verdwijnd, en bij elke nieuwe installatie gewoon weer corrupt is of verdwenen??

Comment

Ik stop er nu mee vind het wel mooi geweest.
                              Niet zo gauw opgeven hoor. Ik denk dat je gewoon een typfout maakt ergens. Het bestand hoort zo op de schijf te staan. Kijk met Verkenner maar eens in de map D:\i386\. Typ je wel een spatie tussen ntoskrnl.ex_ en C:\?

Last edited by Guus abc; 23-12-07, 14:30.
                              Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
                              Working...
                              X