Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp bij thuisnetwerk.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• hulp bij thuisnetwerk.

hallo iedereen

ik ben nu al een tijdje bezig met het thuisnetwerk maar ik zit met een probleem.

ik heb 2 pc en 2 laptops thuis

de 2 laptops werken op xp
    een pc op xp en de andere pc werkt op vista.

mijn probleem is heel vreemd (vind ik zelf)
    ik kan namelijk wel met me pc die met vista werkt verbinding maken met 1 laptop met xp
    maar dan hou ik een pc en een laptop over.
    maar ik kan niet pingen naar die pc en laptop.

ik kan pingen van xp naar vista.
    maar ik kan nietpingen van vista naar xp.

de laptop waarmee ik ook niet mee kan pingen is waarschijnlijk het zelfde probleem

wat moet ik nu doen.

ps ik had de firewall volledig uit geschakeld op pc en laptop met services.msc en ik kon nog steeds niet pingen naar de pc

meschien moet ik er ook bij zetten meschien toeval hoor maar de pc en laptop die geen ping kunnen ontvangen zijn toevallig allebij van dell
    Last edited by jak600; 23-12-07, 20:52.

ja..... er zijn ook altijd problemen met dell computers hea! hmmm..... je zou de router opnieuw kunnen opstarten, als dat niet werkt moet je hem helemaal resetten en als dat ook niet werkt dan zou je nog de help service van je router kunnen bellen. het enige wat ik niet echt snap is of je nou gewoon internet wil aansluiten op je computers of ook bestanden met alle computers wil delen ??? het is namelijk zo dat als je alleen internet wil je bij alle computers moet instellen dat ze automatisch een ip adres verkrijgen naja.... ik weet niet of je het alleen voor de internet doet, dus leg ik het wel uit als je alleen internet wil... maar router opnieuw opstarten werkt wel altijd hoor

Comment

Zitten alle computers in dezelfde werkgroep, hebben alle computers een andere naam en staat overal de bestands- en printerdeling (xp) en bestanden delen (vista) aan?

Comment

antwoord op beide berichten

eerst zal ik reageren op 5979 nicholas
        het gaat hier om een thuisnetwerk die het niet volledig doet ik heb op alle pc en laptops internet maar kan dus met 1 pc en 1 laptop geen verbinding onder elkaar krijgen das het enige probleem

en op the7thstranger op vista staat hij zeker aan en ik zal nog een keer kijken maar volgens mij staat hij op xp ook bij allemaal aan

ps kan je me iedergeva zeggen waar ik dan moet kijken dan weet ik zeker dat ik goed zit en niet op een verkeerde plek

iedergeval bedankt voor het reageren alvast en fijne kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jak600 Bekijk Berichten

ps kan je me iedergeva zeggen waar ik dan moet kijken dan weet ik zeker dat ik goed zit en niet op een verkeerde plek
          Rechtsklik Deze Computer > eigenschappen > computernaam.
          Bestands en printerdeling: eigenschappen van je netwerkverbinding
          Last edited by amiek; 26-12-07, 14:42.
          amiek

Comment

helaas ik heb nog wat rond gespookt op de pc en er is gewoon niks te zien waardoor ik kan zeggen daar ligt het aan.

Comment

Sorry, you are not authorized to view this page
            Working...
            X